Web Analytics Made Easy - Statcounter

میری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: گزیدگی با جانوارن سمی و مواد مخدر موارد دیگری از مسمومیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا ابراز کرد:شایع ترین مسمومیت در منطقه سیستان ناشی از عوارض دارویی است.

میری افزود: عدم توجه به میزان مصرف دارو و مصرف خودسرانه داروها منجر به مسمومیت دارویی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به مسمومیت دارویی از مصرف خودسرانه دارو جلوگیری و دارو از دسترس کودکان و افراد مسن به دور باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه علائم مسومیت دارویی به عامل ایجاد کننده آن بستگی دارد، خاطرنشان کرد: کاهش سطح هوشیاری، خواب آلودگی، تهوع، سر درد، تغییرات بینایی و ... از شایع‌ترین علائم مسمومیت است.

میری مهم‌ترین راه برای نجات افراد مسموم را دور کردن فرد با عامل مسمومیت دانست و گفت: اگر فرد به دلیل استنشاق گاز مسموم شده باشد، سریعا باید از محل خارج شود و یا اگر دارو مصرف کرده بود باید دارو را از دسترس فرد خارج کرد تا احتمال مصرف مجدد کاهش پیدا کند.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برابر گزارش و تحقیقات نهاد‌های امنیتی استان مبنی بر فعالیت باند گسترده و سازمان‌یافته قاچاق دارو، ۲ نفر از عناصر اصلی و توزیع‌کننده خارج از شبکه دارو در مناطق کشور مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از شناسایی، متهمان دستگیر شدند و تحت نظر مقام قضایی قرار گرفتند.

عتباتی افزود: با پایان تحقیقات مقدماتی، موضوع اتهامی در یکی از شعب دادگاه انقلاب ارومیه مورد رسیدگی قرار گرفته که رئیس شعبه با استناد به دلایل و مدارک موجود در پرونده، بزه ارتکابی توسط متهمان را محرز و هر یک از آنان را به مجازات‌های حبس و بیش از ۷۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران