Web Analytics Made Easy - Statcounter

درمیانه نگرانی‌ها در خصوص بازگرداندن به اجبار مسلمانان روهینجا به میانمار و عدم توانایی آژانس‌های امدادرسان در خصوص حصول اطمینان از امنیت صدها هزار پناهجوی گریخته به بنگلادش، آژانش پناهجویان سازمان ملل و سایر گروه‌های حقوق بشری درخواست بررسی دوباره برنامه بازگشت این مهاجران را دارند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، این درخواست در حالی مطرح می‌شود که بنگلادش فرایند بازگشت مسلمانان روهینجایی به میانمار را به دلیل کامل نشدن روند گردآوری و تایید فهرست اسامی آنان به تاخیر انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلیپو گراندی،‌رییس آژانس پناهجویان سازمان ملل با اشاره به اینکه مسائلی همچون موضوع شهروندی در فرایند بازگشت روهینجایی‌ها قید نشده است، گفت: برای آنکه این فرایند به درستی صورت گیرد و در واقع اقدامی عملی و پایدار باشد باشد، نیازمند آن هستیم که برخی از موارد را در نظر بگیریم که تا این زمان چیزی درباره آن‌ها نشنیده‌ایم.

بیش از ۶۸۸ هزار مسلمان و چند صد هندوی روهینجایی، از ماه اوت و در پی درگیری‌ها در میانمار، از استان راخین به بنگلادش گریخته‌اند.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، تاخیر در آغاز فرایند بازگشت پناهجویان اتفاق خوبی است و واشنگتن درخصوص کمبود دسترسی‌های نهادهای سازمان ملل در این طرح نگران است.

وی در نشستی خبری گفت: وقتی مردم احساس امنیت ندارند، نمی‌توان آن‌ها را برای بازگشت مجبور کرد. آنان به تازگی قربانی حملات میانمار بوده‌اند. به نظر من همه می‌خواهند به خانه خود بازگردند اما می‌خواهند زمانی این کار را بکنند که امنیت داشته باشند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز اظهار کرد، مصیبت روهینجا بسیار وخیم‌تر از چیزی است که رسانه‌ها بتوانند آن را به تصویر بکشند.

گراندی همچنین گفت، ایجاد یک مکانیزم نظارت بر فرایند بازگشت در راخین بسیار مهم است.

وی یادآور شد، آژانس پناهجویان سازمان ملل در حال حاضر توانایی اقدام آزادانه و اجرای نقش نظارتی خود را در این منطقه ندارد.

میانمار و بنگلادش، اوایل ماه جاری بر سر این فرایند بازگشت توافق کردند تا طی آن، پناهجویان روهنجایی که به بنگلادش گریخته‌اند، طی دو سال به میامار بازگردند. میانمار همچنین دو مرکز را برای اسکان موقت این پناهجویان فراهم کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر اظهار کرده ایت که بنگلادش باید این طرح را به دلیل آنکه "امنیت و سلامت پناهجویان را تهدید می‌کند"، به کلی متوقف کند.

این برنامه همچنین نگرانی پناهجویان از مجبور شدن به بازگشت به میانمار را در پی داشته است.

مقامات میانمار در خصوص آغاز فرایند بازگشت ابراز آمادگی کرده‌اند. وزیر همکاری بین‌لمللی این کشور اظهار کرده، اگر بنگلادش پناهجویان را به ما تحویل دهد، ما هم‌اکنون در مرز هستیم تا آنان را تحویل بگیریم.

وی افزود، میانمار آماده پذیرش روزانه ۳۰۰ نفر از این افراد است و روند بازگشت آنان، طی دو سال آینده پنج روز در هفته پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده را در منطقه آزاد ارس خواستار شد.

مجید کیانی، در دیدار با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مناطقی که خارج از نقاط جمعیتی، دارای تراز تجاری مثبت و محصور باشند از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و منطقه آزاد ارس از این سه الزام برخوردار است.‌

وی افزود: در صورت اعمال این معافیت که مقدمات اجرایی آن فراهم گردیده، واحدهای تولیدی از پرداخت ارزش افزوده در قبال خرید مواد اولیه از داخل کشور معاف خواهند شد و این امر تاثیر بسزایی در ترغیب سرمایه‌گذاران جدید به حضور در ارس و کاهش قیمت تمام شده تولیدات منطقه برای ارتقاء توان رقابت در بازار داخلی و بین‌المللی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی نیز در این دیدار پس از بحث و بررسی موضوع، عنوان کرد: این سازمان پس از بررسی‌های لازم، معافیت ارزش افزوده در ارس را نهایی خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان