Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@22:53:41 GMT

نگرانی دانشجومعلمان درباره حذف سنوات تحصیلی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۹۰۸۳۱

نگرانی دانشجومعلمان درباره حذف سنوات تحصیلی

تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نگرانی خود را نسبت به حذف سنوات تحصیلی از سوابق شغلی که در لایجه دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری لحاظ شده است، اعلام کردند.

خبرگزاری تسنیم: تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نگرانی خود را نسبت به حذف سنوات تحصیلی از سوابق شغلی که در لایجه دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری لحاظ شده است، اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بسیج دانشجویی پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در رابطه با لایحه اصلاح قانون مدیریت و خدمات کشوری بیانیه‌ای را صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است:

"به مسئولان تاکید می‌کنم دانشگاه فرهنگیان را که تولیدکننده معلم است و اهمیت فراوانی دارد، جدی بگیرند و هر چه می‌توانند برای آن سرمایه گذاری کنند. امام خامنه‌ای در دیدار فرهنگیان کشور ۹۶.۰۲.۱۷"

علی‌رغم اظهار لطف فراوان مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان و تاکیدات مکرر ایشان بر اهمیتِ رسالت دانشگاه فرهنگیان در تربیت و پرورش نیروی کارآمد برای نظام آموزش وپرورش و لزوم جذب نخبگانِ متعهد و نیز تلاش‌های بی وقفه و امیدوارکننده سرپرست محترم دانشگاه نسبت به بهبود وضعیت این دانشگاه از دولت و مسئولان دلسوز انتظار داشتیم با بسترسازی مناسب، نگاه نخبگان را به این دانشگاه متمایل‌تر کنند. حال آنکه متاسفانه هیئت محترم دولت در اقدامی ناامیدکننده و به دور از تدبیر "لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری " را مصوب نمودند که بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰۵ این لایحه، سنوات تحصیلی دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی جزء سوابق شغلی ایشان محسوب نخواهد شد.

کما اینکه مشابه این اقدام نیز در سنوات گذشته رخ داد که منجر به تعطیلی دانشگاه‌های تربیت معلم گردید و ردپای خیانتی نابخشودنی را برای سال‌های متمادی بر نظام آموزشی کشور بر جای گذاشت.

حال ما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، این اقدامات را آغازگر تهدیدی دوباره علیه دانشگاه می‌دانیم و از مجلس محترم و تمامی کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها با هر تفکر و مشی سیاسی تقاضا می‌نماییم نسبت به رد این لایحه و عدم تصویب آن اقدام نمایند. جای یادآوری و هشدار است که تصویب احتمالی این طرح موجب نارضایتی گسترده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دلسردی دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی خواهد شد. " لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Fom

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سومین اجلاسیه اتحادیه شمال غرب دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد ارومیه برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری کردند و در اینجا جهش تولید و مشارکت مردم نیست بلکه در این نامگذاری جهش تولید با مشارکت مردم است و این بدین معناست که جهش تولید با مشارکت مردم رخ می دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: جهش به معنای پریدن و با توجه به معنای موتاسیون، همراه با تغییرات زیستی ماندگار است. به عبارتی باید تغییری جدی که موجب تاثیرات جدی ماندگار در طینت نظام اقتصادی می شود، صورت گیرد و اساساً مشارکت مردم جزء لاینفک این اقتصاد شود.

جهان‌بین ادامه داد: در حال حاضر سهم دولت در اقتصاد کشور ۸۰ درصد، سهم بخش خصوصی ۱۳ درصد و سهم تعاونی‌ها ۷ درصد است؛ در حالی که در چین شرکت‌های خصوصی ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی و ۸۰ درصد اشتغال شهری را تشکیل می‌دهند و ثروت خصوصی هم ۷۰ درصد از سرمایه‌گذاری را تأمین می‌کند.
وی افزایش سهم مردم در اقتصاد را معیار واضحی برای میزان جهش تولید دانست و افزود: اگر مثلاً ۸۰ درصد سهم دولتی به ۵۰ درصد و ۲۰ درصد سهم خصوصی واقعی و تعاونی به ۵۰ درصد برسد، می توانیم بگوییم جهش رخ داده است.

معاون فرهنگی در تشریح عوامل موثر بر جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: یکی از این عوامل، عامل سیاسی است بدین معنا که حکومت باید بستر مشارکت واقعی مردم را فراهم کند. نگاه سیستمی به جای نگاه شخصی و مردم گرایی صوری و رانتی باید حاکم شود. حکومت باید شرایطی فراهم کند که هر کس که می تواند نقش آفرینی کند، میدان را باز ببیند و اگر قدرت از خود نشان داد، قدرت حکومت نیز به حمایت از او بیاید و جمع این دو قدرت، مثمر ثمر واقع شود.

جهان بین با اشاره به یکی دیگر از عوامل موثر بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: خطایی که در لوزی کردن آموزش عالی اتفاق افتاد، باید اصلاح شود. یعنی تجمیع گرایش ها در کارشناسی و باز کردن آن در کارشناسی ارشد و مجدداً تجمیع در دکتری. باعث شد به عنوان در مکانیک که ۷ گرایش داشتیم، دارای یک رشته مکانیک شویم و لذا کارایی فارغ التحصیلان، کمتر و کمتر شد. باید براساس آمایش، رشته ها در عین اشتراک در خدمت رشد تولید مناطق کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به تعلیم و تربیت مهارتی، تعلیم و تربیت اجتماعی، تعلیم و تربیت تخصصی و تعلیم و تربیت هویتی، گفت: باید این چهار مورد در آموزش عالی مورد توجه باشند و صرف تکیه به آموزش نمی تواند نیروی مناسبی در دانشگاه برای جهش تولید تربیت کند. به نظر می رسد نگاه پلتفرمی است که می تواند زیرساخت مشارکت مردم را فراهم کند و جهش هم ایجاد کند. به عنوان نمونه، شرکت Airbnb با ۱۰ میلیارد دلار سرمایه، ۱۰ میلیون کاربر، ۵۰۰ هزار نقطه اقامتی و تعداد بسیار کمی نیرو اداره می شود و در سال ۲۰۲۰، حدود ۴ میلیارد دلار سود داشت. دانشگاه آزاد اسلامی با تحلیلی درست، سراغ پلتفرمها رفته و پلتفرم "ست" در همین زمینه قابل ارزیابی است. در رویکرد پلتفرمی، مفهوم تولید بدون کارخانه و به عبارت دیگر کار در کنار خانه مطرح می شود و امکان مشارکت گسترده مردم در امر تولید فراهم می شود.

جهان بین با بیان اینکه حوزه فرهنگ هم از جمله حوزه های بسیار موثر در این زمینه هست، بیان کرد: اصلاح فرهنگ اقتصادی (بینش ها، نگرش ها، ترجیحات و الگوهای رفتاری اقتصادی مردم)، توجه به صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی و افزایش میل به مشارکت با افزایش امید، اعتماد و احساس نفع مادی ومعنوی در این زمینه بسیار مهم است.

کد خبر 6081856

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • افزایش صد درصدی پذیرش دانشجو در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان