Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: بیمارستان که زمانی تنها پناهگاه برای درمان درد بیماران بوده است،امروز برای تامین منابع مالی خود نوزاد و مادر جوان را بعد از پنج روز همچنان گرو نگه داشته است.

۳۰ دی ماه بود خانه کوچک و محقرم را به زور بخار کتری گرم کرده تا شاید دمای ۵ درجه هوای خراسان رضوی را مرهمی باشد. بچه‌های کوچکم در خواب زمستانه آرزو‌های دست نیافتنی خود را زیر و رو می‌کردند تا شاید پدر امروز، دستمزدی بیشتر از نان و پنیر سفره‌ خانه را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسرم یک کارگر فصلی است و روز‌ها را با گز کردن آسفالت خیابان‌ها در پی کار، به شب می‌رساند. همانند شب‌های دیگر در انتظار همسرم زیر نور تاریک تک‌اتاق خانه نشسته بودم و در خیال بچه‌ای را که در راه دارم و سرنوشت فرزندانم به سر می بردم.

ساعت ۱۰ شب شد دردی عجیب تمام استخوان‌های بدنم را به لرزه انداخت. رنجی که برای پنجمین بار به سراغم آمد. دردی آشنا که تجربه اش کرده بودم.

وقتش رسیده بود. توان راه رفتن نداشتم. همسرم که خسته از جست‌وجو‌های پیاپی از راه رسیده بود، دستپاچه به دنبال راهی می‌گشت. زمین و زمان در برابر چشمانم سیاه شده و جای ناخن‌ها در گوشت دستانم تنها تسکین حالم بود.

همسرم به ناچار با ۱۱۵ تماس گرفت. آمبولانس آمد و دو مرد سفیدپوش من را راهی بیمارستان کردند. در مسیر بیمارستان با حال زار، نگران هزینه‌های زایمان بودم و مدام اصرار می‌کردم که من را حتما به بیمارستان دولتی که دفعات گذشته برای زایمان بستری بودم، ببرند. اما درخواست‌های من و همسرم راهی به جایی نبرد و نهایتا سر از یک بیمارستان خیریه حوالی خیابان سرخس درآوردیم. این اظهارات یک مادر است.

مگر می‌شود با دستمزد کارگری در بیمارستان خصوصی بستری شد؟ آن هم ما که تنها امیدمان به دفترچه بیمه سلامتی است که دولت رایگان به ما داده است.

حال خوبی نداشتم. در همان دقایق اول ورود به بیمارستان دخترم به‌طور طبیعی به‌دنیا آمد. روز یکشنبه فرا رسید. پزشک برای معاینه نهایی به من سر زد و اجازه ترخیص ازبیمارستان را اعلام کرد. اما با وجود خیریه بودن بیمارستان قبض ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را تنها راه حل ترخیص از بیمارستان اعلام کردند. نگاه‌های ناامید به قبض بیمارستان همچنان ادامه دارد.

امروز چهارم دی ماه است من و بچه کوچکم به علت عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های زایمان به‌عنوان گرو در بیمارستان هستیم و هیچ حق خروجی به ما داده نمی‌شود.

هر روز که می‌گذرد به هزینه‌های بیمارستان ۳۸۰ هزار تومان اضافه می‌شود و اصرار به مددکاران این بیمارستان هم تنها به تخفیف ۴۰۰ هزار تومانی محدود شده است.

مادر ۳۵ ساله مشهدی حدیثه کوچولو را با دنیایی از نگرانی در آغوش گرفته و دیوار‌های بیمارستان را همچون میله‌های زندان Prison تداعی می‌کند.

در شرایطی که قانون Law نظام سلامت، زایمان طبیعی را رایگان محسوب می‌کند یک مادر جوان با کودکش به ازای هزینه‌های زایمان طبیعی در بیمارستان به گرو نگه داشته می‌شوند در حالی‌که دستان کارگری پدر را نیز توانی برای پرداخت هزینه‌های زایمان نیست.

اولین تخلفات از جایی آغاز شد که اورژانس به جای انتقال بیمار به یک بیمارستان دولتی بانوی جوان را با درد شدید زایمان راهی بیمارستانی خصوصی کرده است و این بی‌قانونی‌ها تا جایی پیش می‌رود که حتی بیمه سلامت را که در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان طرح سلامت حمایتی از همه اقشار جامعه بالاخص قشر محروم محسوب می‌شود، فاقد هرگونه اعتبار در بیمارستان‌ها است و تنها به اسم بیمه دولتی گریبان‌گیر مردم شده است.در حالی‌که اظهارات مدیر عامل بیمه سلامت خلاف این عملکرد‌ها را نشان می‌دهد و بیمه سلامت را خدمتی تأثیرگذار از جانب دولت معرفی می‌کند.

۵ روز ازتولد حدیثه کوچولو گذشته، اما روز‌های اولیه زندگی او با آواری از بی‌حمایتی‌ها رقم می‌خورد و مادر را در نگرانی پرداخت هزینه‌های بیمارستان و آوارگی ۴ فرزند کوچک دیگرش در اتاق ۶ تخته بیمارستان محبوس کرده است.

نکته قابل تأمل این است که کارکرد قوانین بیمه سلامت، زایمان طبیعی رایگان و تخلف اورژانس در انتقال بیمار به بیمارستان خصوصی به چه نحوی باید پیگیری شود.

آیا روز‌های سخت مادر و کودک تازه متولد شده در دیوار‌های محبوس بیمارستان با ورود نهادهای مسئول یا خیرین پایان می یابد تا زن 35 ساله بتواند برای نگهداری از فرزندانش به خانه برود.

نام بیمارستان در خبرگزاری میزان محفوظ است که در صورت نیاز به مسئولان مربوطه اعلام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

برده داری جنسی11 کودک در دخمه مخوف یک قهوه خانه در غرب تهران + فیلم و عکس

اعدام 2 جوان شیطان صفت به خاطر آزار وحشیانه عروس کرجی +عکس

پایان تلخ ازدواج همزمان خواهر وبرادر تهرانی با خواهر و برادر شمالی + عکس

وقتی قهر کردم نمی دانستم ناهید مردغریبه را به خانه مان می برد و..!

از خانه نگین دوست دخترم بر می گشتم که احسان چشمم را با قمه کور کرد! + عکس

دانشجوی پسر با نیت شومی لباس زنانه پوشید اما..!

سرنوشت شوم سحر دختر یک هتلدار پولدار! / 15 ساله بودم که ..!

شناسایی سوراخ مثلثی شکل 35 متری در سانچی

مأمور پلیس به کشتن عمدی شرور سابقه‌دار در خیابان پرستار تهران متهم شد

بادیگاردی که همیشه یک چمدان دلار همراه داشت / قرار بود ماهی 6 میلیون تومان به من بدهد اما ..! + فیلم و عکس

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تامین هزینه و خدمات درمانی بیماران سرطانی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و راه اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر خبرهای مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده بود.

فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر در هفته‌های آتی هم خبر داد.

حسن عباسی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از هزینه های خدمات و درمان بیماران سرطانی که مراحل شیمی درمانی را طی می کنند پرداخت می شود.

او اضافه کرد: هر چند این امر برای نیازمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما دولت در حال برنامه ریزی است تا  این هزینه ها را به صورت کامل برای همه بیماران سرطانی پرداخت و نیازهای دارویی آنها را تامین کند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی که یکی از نیازهای منطقه بود در حال اتمام و بهره برداری است.درمانگاه هلال احمر که مدت ها راکد بود قرار است به زودی راه اندازی و دوباره فعال شود.

درادامه این نشست از ویژه برنامه های هفته سلامت با الگوگیری از شعار سال گفته شد.

 علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: گلباران مزار شهدای مدافع سلامت، زنگ سلامت، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت سه روز، ویزیت رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه برپایی نماز جمعه، آموزش مردم با محور حفظ و ارتقای سلامت در پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت از ویژه برنامه های هفته سلامت در شهرستان مهاباد است.

تشدید نظارت ها بر نحوه عملکرد رستوران ها و غذاخوری ها، ارایه برنامه های ادارات در مسیر حفظ و ارتقای سلامت عمومی، فراهم کردن بستر فرهنگ سلامت اجتماعی  با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این جلسه بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی