Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا-روزنامه الجزایری«الوسط» امروز چهارشنبه در گزارشی در خصوص شمار الجزایری هایی که به گروه های تندرو و تروریستی پیوسته اند، نوشت: طی دو سال گذشته، 380 الجزایری به داعش و القاعده در شمال آفریقا پیوسته اند.

به گزارش ایرنا، الوسط به نقل از منابع آگاه امنیتی نوشت، نیروهای مبارزه با تروریسم و همچنین نیروهای امنیتی الجزایر پس از بازجویی از پنج تروریست که خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند و همچنین با تحقیق از دو تروریست دیگر که نیروهای امنیتی آن ها را دستگیر کردند، به این نتیجه رسیدند که نزدیک به 380 الجزایری به سازمان های تروریستی فعال در ساحل و شمال آفریقا مانند داعش و القاعده پیوسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع امنیتی الجزایری افزودند: داعش طی سال گذشته 83 عنصر خود و از جمله 13 جنگجوی الجزایری را در شمال آفریقا از دست داد و در این سال هشت الجزایری که به القاعده پیوسته بودند نیز در مالی کشته شدند .
بر اساس اعلام منابع امنیتی الجزایری، سرکرده های گروه های تروریستی اکنون در حال آماده کردن جنگجویان الجزایری خود برای انجام دادن عملیات انتحاری از مبدا لیبی و مالی هستند و به همین دلیل نیروهای نظامی و امنیتی الجزایر کنترل بر مرزها و گذرگاه ها و جاده هایی را که گمان می رود تروریست ها بیشتر از آن مسیرها عبور می کنند ، افزایش داده اند.
هیچ گونه آمار رسمی در خصوص شمار دقیق تروریست ها در الجزایر وجود ندارد اما ارتش و وزارت دفاع این کشور تقریبا هر روز از دستگیری شماری از تروریست ها یا عناصر پشتیبان آن ها، تسلیم شدن شماری دیگر از آن ها یا به هلاکت رساندن آن ها خبر می دهند.
وزارت دفاع الجزایر چندی پیش اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور در سال 2017میلادی، 91 تروریست را از پای در آوردند.
بیشتر کشورهای همسایه الجزایر و از جمله لیبی و مالی، از نظر امنیتی وضعیت مناسبی ندارند و به همین دلیل الجزایر سعی می کند مانع ورود تروریست ها از طریق این کشورها به داخل خاک خود شود و می توان گفت تا حد زیادی نیز موفق بوده است.
آخرین عملیات انتحاری در الجزایر یک روز پیش از عید قربان گذشته در شهر تیارت صورت گرفت که در اثر آن دو نیروی پلیس و یک تروریست کشته شدند.
خاورم **2041**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • مغضوب قطری‌ها در دو ماه، ۱۱ کیلو کم کرد!
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص