Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:46:48 GMT

ورزش خطر عود سرطان سینه را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۹۱۵۱۱

ورزش خطر عود سرطان سینه را کاهش می دهد

تهران-ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پس از درمان سرطان سینه در افراد مبتلا، ورزش منظم خطر ابتلای آنها را به بیماری قلبی و دیابت و حتی عود سرطان سینه کاهش می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان دانشگاه سوترن کالیفرنیا در آمریکا در این مطالعه به بررسی وضعیت 100 بیمار مبتلا به سرطان سینه پرداختند که از این بیماری نجات یافته بودند و کمتر از شش ماه قبل از این مطالعه تحت درمان قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیمی از این افراد چاق بودند و 77 درصد آنها به سندرم متابولیک مبتلا شده بودند. سندرم متابولیک به مجموعه ای از وضعیت های مختلف -- فشار خون بالا، چربی بیش از حد بدن و سطوح بالای چربی خون-- اطلاق می شود که احتمال ابتلای فرد به بیماری قلبی را افزایش می دهد.
محققان خاطرنشان کردند که بیماری قلبی و نه سرطان عامل شماره یک مرگ نجات یافتگان از سرطان سینه است و بیشتر افراد از این موضوع بی اطلاع هستند.
آنها ادامه دادند: سندرم متابولیک در بیماران مبتلا به سرطان سینه، به واسطه چاقی، شیوه زندگی بدون تحرک و دریافت شیمی درمانی تشدید می شود.
محققان افزودند: در حقیقت زنان مبتلا به سندرم متابولیک در قیاس با زنان فاقد این سندرم، 17 درصد بیشتر احتمال دارد که به سرطان سینه مبتلا شوند، خطر عود سرطان سینه در این افراد سه برابر بیشتر است و دو برابر بیشتر احتمال دارد که بر اثر سرطان سینه جان خود را از دست بدهند.
محققان در این مطالعه زنان را به طور تصادفی در دو گروه ورزشی و غیر ورزشی قرار دادند؛ زنانی که در گروه ورزش قرار داشتند، در هفته سه جلسه ورزش به مدت چهار ماه انجام دادند.
برنامه ورزشی آنها شامل ورزشی های استقامتی با وزنه و نیز انجام تمرینات متوسط ورزش های هوازی ایروبیک بود.
نتایج این مطالعه نشان می دهد که در پایان چهار ماه، میزان ابتلا به سندرم متابولیک در گروهی که ورزش نمی کردند 80 درصد بود درحالی که این میزان در گروهی که ورزش می کردند، تنها 15 درصد بود.
به علاوه در زنانی که در گروه ورزش قرار داشتند، میزان چربی بدن کاهش یافت، عضله پیدا کردند و خطر ابتلا به بیماری قلبی در آنها کاهش یافت. همچنین در میان افرادی که در گروه ورزش قرار داشتند سطح فشار خون 10 درصد کاهش و سطح کلسترول خوب 50 درصد افزایش یافت.
محققان ورزش را نوعی دارو عنوان کردند و گفتند: ورزش باعث بروز تغییراتی در بدن می شود که فراتر از نگاه ماست و ورزش تمام سلول ها و ارگان های بدن انسان را شادتر می سازد تا انسان به سرطان مبتلا نشود.
نتایج این مطالعه در شماره 22 مجله Clinical Oncology منتشر شده است.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان* انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر مهاباد از برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در این شهر و با حمایت شورای شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، طاهر جنگلی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهاباد به زودی میزبان مسابقات پرس سینه کشوری انتخابی تیم ملی خواهد بود.

وی افزود: این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با هدف معرفی استعدادها برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه مسابقات پرس سینه کشوری در سالن دو هزار نفری مهاباد و در ماه جاری برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات در راستای سیاست‌های شورای شهر و کمیسیون ورزش و با ابلاغ اداره ورزش و جوانان برگزار و مدیریت شهری پشتیبان و حامی برگزاری آن است.

جنگلی تصریح کرد: با برگزاری چنین مسابقاتی امیدواریم قهرمانانی از این رشته پرورش پیدا کنند که بتوانند در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی به رقابت بپردازند و برای مهاباد نیز افتخارآفرینی کنند.

به گزارش ایمنا، مسابقات پرس سینه قهرمانی باشگاه‌های کشور با نام گرامیداشت شهدای کنسولگری ایران طی روزهای بیست‌ودوم لغایت سی‌ویکم اردیبهشت سال‌جاری در تمام رده‌های سنی طبق قوانین فدراسیون جهانی(IPF) در شهر مهاباد آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد.

کد خبر 751064

دیگر خبرها

  • سندرومی که باعث ناباروری مردان می‌شود
  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • کلمه «سرطان» از کجا آمده است؟/ چرا به سرطان «سرطان» می گویند؟
  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن