Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:فاصله قیمتی که در گذشته در زمینه خودرو‌های هیبریدی ایجاد شده بود، تفاوت بالایی را خودرو‌های دیگر ایجاد کرده بود و دولت در مصوبه جدید به نوعی این مشکل را حل کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تدابیر این وزارتخانه برای تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: در پایان جلسه امروز هیات دولت که به ریاست معاون اول برگزار شد، گزارشی از سوی وزارت جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که تاثیر بسزایی در تهیه و تنظیم بازار شب عید دارند، ارایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ستاد تنظیم بازار شب عید با حضور معاون اول رییس جمهوری تشکیل خواهد شد و امیدواریم شرایط مطلوبی تا پایان سال داشته باشیم.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: به لطف الهی کشور در ذخیره سازی کالاهای استراتژیک شب عید در وضعیت بسیار خوبی بسر می برد.
شریعتمداری با یادآوری اینکه نیازهای مردم در شب عید فقط درباره کالاهای اساسی نیست، گفت: نیازمندی های دیگری نیز برای ایام نوروز در زمینه هتل ها، حمل و نقل شهری و برون شهری و جاده و هوایی و وجود دارد به خصوص در زمان سفرهای نوروزی، تنظیم بازار شهرهای مسافرپذیر از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تجدید نظر تعرفه های گمرکی واردات خودروهای هیبریدی اظهار داشت: خودورهای هیبریدی چند دسته هستند؛ برخی از آنها در زمان ایستادن و یا زمان حرکت کردن خودرو خاموش و روشن می شوند و از امکانات برقی در ان بخش استفاده می کنند و برخی نیز در حرکت شارژ می شوند و با احتراق در موقع حرکت به کمک باتری ها می آیند و امکان پیمایش محدود در سطوح صاف و در سرعت های زیر 40 کیلومتر از موتور برقی استفاده می کنند و در سرعت های بالاتر از سوخت فسیلی استفاده می کنند.
شریعتمداری افزود: محاسبات کارشناسان نشان می دهد که خودورهای هبریدی موازی و سری دارای شرایط ویژه فنی هستند و متناسب با میزان مصرف سوخت فسیلی آنها و میزان کاهش سوخت فسیلی و صرفه جویی سوختی که دارند، در کاهش میزان آلایندگی موثر هستند و به همین میزان از تخفیف برخوردارند.

وی ادامه داد: بین تعرفه واردات خوردوهای برقی که از 5 درصد است با خوردوهای مشابه فسیلی که 95 درصد تعیین شده، نزدیک به 90 درصد فاصله وجود دارد.

وزیر صنعت گفت: در مورد خوردوهای هیبریدی دیگری که بین 5 تا 25 درصد میزان مصرف سوخت آنها در شرایط مختلف کاهش پیدا می کند، ما بین 35 تا 55 درصد تعرفه با نظر کارشناسان و تصویب کمیسیون اقتصادی تعیین کردیم که ابلاغ شده و در حال اجراست.

وی تصریح کرد: درباره خوردوهای هیبریدی مورد استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی هم تسهیلات ویژه ای قائل خواهد شد.

وی گفت: فاصله قیمتی که در گذشته در زمینه خودروهای هیبریدی ایجاد شده بود، تفاوت بالایی را خودروهای دیگر ایجاد کرده بود و دولت در مصوبه جدید به نوعی این مشکل را حل کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟

در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالاهای مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد.

بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آنها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گرانتر امکان داشت قیمت ها را در بازار بالاتر ببرد.

کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تامین می‌کند.

کد خبر 849594 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی روغن برنج کالاهای اساسی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها؛ قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع آب کدام استان‌ها خوب نیست؟ 
  • ۱۰ استان کشور از تنش آبی خارج شد
  • رونمایی از اولین محصولات برقی سامانه یکپارچه خودرو
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین