Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تولید داروهای بیوتکنولوژیک با فناوری نوین توسط متخصصان داخلی گامی در راستای خودکفایی است در این زمینه شرکت های دانش بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند. کسب دانش فنی، تولید دارو، واکسن های مصرف انسانی و ارائه داروهای جدید با فناوری های پیچیده به منظور مبارزه با بیماری ها و ارتقاء سطح سلامت جامعه از اقداماتی است که توسط این شرکت ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت دانش بنیان مصون دارو یکی از فعالان در این حوزه است که نخستین تولید کننده انواع مختلف آنتی توکسین منووالان و پلی والان کلستریدیوک بوتولینوم ، واکسن هموفیلوس آنفولانزا تیپb با نام تجاریMAS-HibVAC® و توکسین کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A با نام تجاری مصپورت® در کشور است.
محبوبه جنابی قویم مدیر عامل این شرکت درباره این محصولات اظهار کرد: امروزه مصرف انواع کنسروها در نقاط مختلف دنیا رایج است اما توصیه به جوشاندن این کنسروها قبل از مصرف الزامی است. چرا که در صورت مصرف کنسرو جوشانده نشده فرد به بیماری مرگباری دچار می شود. یکی از راه های درمان سریع این بیماران ترزیق سریع آنتی توکسین ها است. آنتی توکسین تری والان بوتولینوم تیپ A+B+E یکی از تولیدات این شرکت است تا درمان مسمومیت با تیپ های مختلف کلستریدیوم بوتولینوم در مواقعی که تشخیص نوع بوتولیسم غیرممکن باشد توسط آن انجام شود.
وی ادامه داد: واکسن کونژوگه هموفیلوس آنفولانزا تیپ b با توکسوئیدکزاز ادزوربه یکی دیگر از محصولات این شرکت است که در جلوگیری از بروز عفونت های خطرناک ناشی از باکتری هموفیلوس آنفلوانزا تیپb در کودکان زیر ۵ سال و سایر افراد مستعد نظیر باکتریمی، مننژیت حاد اطفال، اپی گلوتیت، استئومیلیت ، اپی کاردیت، عفونت مفاصل کاربرد دارد. البته تولید محصولات زیبایی به صورت کاملا داخلی نیز توسط این شرکت انجام می شود.

202

تولید دارو بیوتکنولوژیک فناوری نوین واردات

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم

تسنیم نوشت: ماجرای واردات محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف ‌در قالب ۳ محموله به کشور حواشی زیادی را ایجاد کرده است. براساس اخبار منتشر شده؛ بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته در دولت ابراهیم رئیسی توزیع شده است

بیش از ۹۱ هزار تن روغن مایع در مرداد ۱۴۰۰ توسط «شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران» از دو کشور ترکیه و آرژانتین وارد ایران شد که بنا به گزارش‌های صریح سازمان غذا و دارو مسموم به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها بودند.

این محموله از مرداد ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ در گمرک شهید رجایی نگهداری می‌شد و طی ۴ مرحله نمونه‌برداری و آزمایش آن در آزمایشگاه‌های مختلف «غیر قابل ترخیص» و «غیر قابل مصرف انسانی» شناخته شد.

علیرغم‌ گزارش‌های رسمی درباره‌ مسموم بودن این محموله در اردیبهشت ۱۴۰۲ ؛ یک کمیته فنی نتایج به‌دست آمده در نمونه‌گیری‌ها را «غیر قطعی» دانست و دستور به ترخیص ۴۷ هزار تن از این روغن‌ها را صادر کرد که اکنون وارد بازار ایران شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص اعلام کرد: یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف به ارزش ۷۰ میلیون یورو ‌در قالب ۳ محموله وارد بندر شهید رجایی وارد شده است.

دو مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است که وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضیع اموال عمومی تشکیل شده ‌و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • توافق‌نامه همکاری کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود