Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش به سخنان معاون رئیس‌جمهور آمریکا، درخواست بعیدی‌نژاد از سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره حادثه کشتی سانچی، پایان رزمایش محمد رسول‌الله با رژه یگان‌های شناور نیروی دریای ارتش، قصد روسیه برای ساخت نیروگاه هسته ای در آرژانتین، ترامپ، برجام و چهار ماه پر چالش و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، چهارم بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، با حضور فرمانده کل ارتش رزمایش محمد رسول‌الله با رژه یگان‌های شناور نیروی دریای ارتش پایان یافت و یگان‌های شناور و پروازی ارتش جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش با حضور امیر سر لشگر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش از مقابل ناو شکن سرفرماندهی جماران رژه رفتند.

سردار سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به بررسی تحولات روز منطقه پرداخت و گفت: ایران درصدد است تا با هوشمندی کامل در مقابل ائتلاف آمریکا ائتلاف سازی کند، باید بتوان به سمت ائتلاف با پاکستان و عراق بر ضد تشنج و تروریست پیش رفت. وی افزود:آمریکا به دنبال حفظ کانون‌های مناقشه در غرب آسیاست.

سردار سرتیپ پاسدار سیدمعسود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به مطرح شدن بحث مذاکره در امور دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: مذاکره در خصوص امور دفاعی و موشکی و مقاومت منطقه با رژیم‌هایی که به دفعات خودکامگی و سلطه‌گری آنها به اثبات رسیده جز هذیان گویی چیز دیگری نیست. وی تاکید کرد: نه فرانسه و نه هیچ کشور دیگری حق دخالت در امور ایران را ندارد.

در همین ارتباط رئیس شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در دفاع از برنامه موشکی ایران گفت: به‌طور قطع ایران موشک بالستیک دارد اما دیگر کشورهای منطقه نیز این موشک‌ها را در اختیار دارند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه ستاد تنظیم بازار،‌ با تاکید بر برنامه ریزی همه دستگاه های دولتی برای تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال،‌ گفت:‌ دولت تمام تلاش خود را برای تأمین اقلام و کالاهای اساسی مردم در شب عید بکار بسته است و مردم نباید نسبت به عرضه و قیمت کالاهای اساسی نگرانی داشته باشند.

سفیر کشورمان در لندن از درخواست ایران از سازمان بین‌المللی دریانوردی برای بررسی دقیق ابعاد و آثار حادثه کشتی سانچی خبر داد. حمید بعیدی‌نژاد در پاسخ به نامه ابراز همدردی لیم، دبیر کل سازمان بین‌المللی دریانوردی در حادثه کشتی سانچی از وی درخواست کرد که با توجه به فاجعه بار بودن این حادثه در جهان و با عنایت به تاثیرات غیرقابل انکار آن بر ایمنی دریانوردی و کشتیرانی و به منظور جلوگیری از بروز چنین حوادثی در آینده، این سازمان مبادرت به برگزاری نشستی تخصصی و فنی با حضور تمامی کشورهای عضو برای بررسی و آثار این حادثه بر دریانوردی و کشتیرانی بین‌المللی با هدف جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به گفتار و اتهامات نادرست و از سر خصومت معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت:ملت ایران برای دهه‌های متوالی طعم دوستی آمریکایی را با انواع بدخواهی و اقدامات ناعادلانه چشیده است.

ترامپ، برجام و چهار ماه پر چالش

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رفتاری که فرانسه، انگلیس و آلمان در هفته‌های اخیر پیش گرفته‌اند و احتمالا از حمایت تعداد دیگری از اعضای اتحادیه اروپا نیز برخوردار است، نشان می‌دهد چالش اصلی ظرف این چهار ماه با طرف اروپایی بیش از طرف آمریکایی خواهد بود.

ولادیمیر پوتین اعلام کرد که روسیه قصد دارد یک نیروگاه هسته‌ای در آرژانتین بسازد. وی این خبر را پس از دیدار با همتای آرژانتینی خود اعلام کرد.

محمد ولد الشیخ، نایب رییس مجلس موریتانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ما به عنوان پارلمان تلاش می‌کنیم سطح روابط ایران و موریتانی را گسترش دهیم و حضورمان در تهران به سطح سفیر ارتقا یابد. وی توضیح داد: طبیعتا ما جمهوری اسلامی ایران و ملت آن را حامی قدرتمند خود می‌دانیم و روابط فرهنگی و برادرانه با آن داریم، ما اکنون در ایران سفارت داریم و در آن کاردار حضور دارد.

غلامحسین اسماعیلی در نشست دوره‌ای روسای دادگستری و دادستان‌های شرق استان تهران گفت:رابطه تنگاتنگ دادستان و رئیس کل دادگستری را یک الزام اداری می‌دانم که عمده‌ترین نتیجه آن ارتقای سطح رضایت مندی مردم خواهد بود. توقع مدیریت استان از مسئولین قضایی انجام نظارت همه جانبه از حیث عملکردی و رفتاری بر همکاران در برخورد با مردم و سایرین است.

یک وکیل دادگستری گفت: توقع مردم از نمایندگان ملت برخورد مسئولانه، غیرجناحی و پیگیری تخلفات از طریق تحقیق و تفحص و معرفی عاملین و آمرین متخلف به دستگاه قضایی است. وی تاکید کرد: مسئولان باید نسبت به ادعاهای خود پاسخگو باشند،.

جهانگیر در جلسه مدیران روابط عمومی زندان‌های سراسر کشور با اشاره به اینکه اخیرا تهمت بزرگی به زندان‌ها زده شد، گفت: دشمنان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند ارزش‌های نظام را از طریق شایعه سازی زیر سوال ببرند؛ بنابراین روابط عمومی‌ها باید با پر کردن خلاءها و اطلاع رسانی دقیق و به موقع باب شایعه سازی را ببندند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهارشنبه) چهارم بهمن ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمشیربازی جایزه بزرگ سئول| پایان کار سابریست‌ها با نهمی پاکدامن

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت‌های شمشیربازی جایزه بزرگ سئول امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با برگزاری دیدار‌های جدول حذفی بخش مردان پیگیری شد.

در این روز از رقابت‌ها علی پاکدامن و محمد رهبری در جدول ۶۴ نفره اصلی به مصاف حریفان خود رفتند. محمد رهبری با قبول شکست در این جدول از دور رقابت‌ها کنار رفت، اما علی پاکدامن با کسب دو برد برابر نمایندگان قزاقستان و ترکیه تا جدول ۱۶ نفره پیش رفت. او در این جدول برابر نماینده مصر شکست خورد و به کار خود پایان داد. 

عملکرد نمایندگان ایران در روز پایانی رقابت‌های شمشیربازی جایزه بزرگ به این شرح است:

جدول ۶۴ نفره
* علی پاکدامن ۱۵ – ۲ آرتور سارکیسیان (قزاقستان)
محمد رهبری ۷ – ۱۵ توماس مارتینه (فرانسه) 

جدول ۳۲ نفره
* علی پاکدامن ۱۵ – ۷ انور ایلدریم (ترکیه) 

جدول ۱۶ نفره
* علی پاکدامن ۱۴ – ۱۵ ادهم بحقاط (مصر)

محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران دیگر نمایندگان ایران در این مسابقات بودند. باهرارسباران در جدول ۱۲۸ نفره و فتوحی در جدول ۶۴ نفره مقدماتی به کار خود پایان دادند. 

جایگاه نهایی شمشیربازان ایران در مسابقات جایزه بزرگ سئول به این شرح است:

* علی پاکدامن: جایگاه ۹
* محمد رهبری: ۳۴
* محمد فتوحی:۸۶
* فرزاد باهرارسباران: ۱۰۱

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • پایان کار شمشیربازان ایران درسئول
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول| پایان کار سابریست‌ها با نهمی پاکدامن
  • فوتسال بنفیکا به مقام سومی لیگ قهرمانان اروپا رسید
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • اشغالگران با پایان جنگ در چارچوب هر توافقی با حماس مخالف هستند
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است