Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - همایش بزرگداشت بیست و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد علی میر محمد صادقی، رئیس سابق حوزه علمیه اصفهان روز چهارشنبه در مدرسه صدر بازار اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که جمعی از عما، فضلا و روحانیون اصفهان حضور داشتند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از آن مرحوم به عنوان یکی از شخصیت های ممتاز تدریس و تربیت فضلا و طلاب یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدعباس صالحی در این پیام یادآور شد: بی ‌تردید مرحوم آیت ‌الله سید محمدعلی میرمحمدصادقی در زمره این ستارگان درخشان است که در هر دو وجه علم و عمل زبانزد و الگوی مجسم دینداری و اخلاقمداری بوده است.
همچنین آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان نیز در پیامی خطاب به این همایش آن مرحوم را از ارکان و استوانه های بزرگ روحانیت و حوزه علمیه اصفهان برشمرد.
وی در این پیام، شخصیت، منش و سیرۀ این عالم پارسا را نیاز جدی امروز حوزه ‌های علمیه و عموم فضلا و روحانیون به خصوص نسل جوان حوزوی دانست و گفت: زندگی فضیلت‌ آمیز این فقیه اخلاقی، آمیزه ‌ای از اهتمام بی‌ وقفۀ علمی در کنار مجاهدت با نفس و التزام به تقوا و پارسایی و سپس تلاش فراوان برای تربیت طلاب و تهذیب نفوس، همراه با حضور اجتماعی و مردمی و همت در ارشاد و هدایت‌گری برای اهل ایمان و صبر و بردباری در مواجهه با مصائب و مشکلات است.
همچنین امام جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت: جدیت به درس از ویژگی‌های بارز دیگر آن مرحوم بود بطوریکه به خاطر تدریس خود را به زحمت می‌انداختند و برای آن بسیار مطالعه می‌کردند.
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی افزود: درمجموع ویژگی های آن عالم بزرگ در پنج نکته دقت درسی، نظم، حافظه استثنایی، شاگردپروری و جدیت و اهمیت ایشان به درس خلاصه می شود.
آیت الله سید محمد علی صادقی فرزند سید محمدصادق، عالم فاضل جلیل، فقیه محقق و مفسر، از سادات جلیل القدر میر محمد صادقی، در 11 شوال 1346قمری در اصفهان به دنیا آمد.
آن مرحوم در نجف در محضر شیخ حسین حلی، آیت الله سید محمود شاهرودی و سید علی فانی اصفهانی تحصیل را ادامه داد و کتاب های زیادی نوشته است.
فقه و اخلاق از جمله دروس بسیار مهمی است که آیت الله صادقی سال های زیادی به تدریس آن در حوزه علمیه می پرداخت.
آیت الله میرمحمدصادقی بعد از آیت الله خادمی ریاست حوزه علمیه اصفهان را به عهده گرفت و از ٢٠ اسفند سال ٦٣ تا آمدن حضرت آیت الله مظاهری به اصفهان در سال ١٣٧٤، حدود ١١ سال ریاست حوزه اصفهان را برعهده داشت.
سرانجام این عالم ربانی در20 ربیع الثانی1417قمری ( 15 شهریور1375شمسی) فوت کرد و در گلستان شهدا به خاک سپرده شد.
گ/6994/ 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت اندک استان در بخش هنرمندان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان برگزار شد، هنرمندان این استان مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیتی خود را بیان کردند.

مشکلات معیشتی، کمبود اعتبار، لزوم برگزاری جشنواره‌ها و اهمیت حمایت از هنرمندان از موارد مطرح شده در این مراسم بود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

محمد اصغر زاده اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

وی گفت: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان سمنان حمایت ویژه مسؤلان این استان از فعالیت‌های حوزه هنری را خواستار شد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد