Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی اکثر ماهی مصرفی در کشور تن ماهیان هستند، قالب صید استان نیز از لنج‌های فراساحل انجام می‌شود که عمدتاً به صید تن‌ماهیان می‌پردازند این لنج‌ها در هر بار دریاروی بین ۵۰ تا ۷۰ تن صید می‌کنند.

وی افزود: با توجه به ذخایر عظیم دریا به‌ویژه در آب‌های فراساحلی و محدود مشخص‌شده ITCZ (کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند) امکان صید تا بیش از ۱۰۰ تن نیز در هر بار دریا روی وجود دارد، اما رنج‌ها ظرفیت محدود و مشخص‌شده‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با اعزام کشتی‌های بزرگ پشتیبان و پرساینر میزان صید سیستان و بلوچستان در فصل صید نیز جاری افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۵ هزار صیاد سیستان و بلوچستان در آب‌های ساحلی و فراساحل مشغول به صیادی هستند که با صید سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن ماهی و میگو رتبه اول صید و صیادی در کشور و رتبه دوم صیادی در اقیانوس هند بعد از کشور اندونزی را دارند.

میرمرادزهی اضافه کرد: هم‌چنین برای میزان صید استان مقرر شده کشتی‌های بزرگ صید صنعتی (پرساینرها) برای صید به آب‌های فراساحل اعزام شوند این کشتی‌ها قادر هستند در هر بار بیش از ۲ هزار تن آبزی صید کنند که تأثیر به‌سزایی در افزایش میزان صید خواهند گذاشت.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتظار می‌رود با اعزام کشتی‌های پشتیبان و پرساینر میزان صید سیستان و بلوچستان در فصل صید جاری افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده ای کالا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.
مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.
وی ادامه داد: عمده کالاهای حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده های نفتی، ذرت و برنج است.

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان