Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@13:07:19 GMT

تدوین الگوی کشت برای محصولات کشاورزی لرستان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۹۳۰۷۷

تدوین الگوی کشت برای محصولات کشاورزی لرستان

استان‌ها > لرستان - صبح امروز استاندار لرستان در جلسه اقتصاد مقاومتی از تدوین الگوی کشت برای 150 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی با اشاره به اینکه الگوی کشت باید برای سال جاری تدوین شود، اظهار داشت: تدوین الگوی کشت در شهرستان‌های استان برای اراضی زراعی آبی به مساحت 150 هزار هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در جلسه امروز این طرح مطرح و قرار شد اشکالات آن رفع شود تا در سال جاری به مرحله اجرا برسد.

دکتر خادمی به تشریح و مفهوم طرح تدوین الگوی کشت پرداخت و بیان داشت: این طرح بر اساس نیاز کشور تنظیم شده و تعیین می‌کند هر محصول کشاورزی چقدر سطح زیر کشت نیاز دارد.

استاندار لرستان با توصیه به رعایت الگوی کشت از طرف کشاورزان گفت: اگر کشاورزان بیش از آنچه تعیین شده سطح زیر کشت را بالا ببرند دولت نمی‌تواند مسئولیتی در قبال فروش محصولات آنان داشته باشد.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای این طرح را می‌توان بهره‌وری آب و خاک، توسعه پایدار و... عنوان کرد.

دکتر خادمی از طراحی سامانه‌ای توسط سازمان جهاد کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: این سامانه در پهنه‌های مختلف بین کارشناسان توزیع شده که کشاورزان می‌توانند اطلاعات علمی و ترویجی را از طریق تلفن همراه خود کسب کنند.

وی در ادامه افزود: در این سامانه برقراری ارتباط با کارشناسان مسئول در پهنه‌های مختلف و کسب اطلاعات به روز برای کشاورزان امکان پذیر است.

46

کلید واژه‌ها : استان لرستان - وزارت جهاد کشاورزی - محصولات کشاورزی - کشاورزی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان

مدیرعامل شرکت توانیر از اختصاص پاداش ٤ برابر بیشتر از هزینه های تامین برق به مشترکان کشاورزی خبر داد که در طرح های مدیریت مصرف تابستان امسال مشارکت فعال تری داشته باشند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیتهای خوبی برای مشارکت اختیاری در طرحهای تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرحهای مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرحهای مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان 80 درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاههای تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرحهای مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه های تامین برق از پاداشهای صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از 2500 تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می کنند از 500 تا 2500 تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتورهای پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیرها و... از این پاداشها بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان