Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کتاب "پمپ­های گریز از مرکز؛ اصول عملکرد، ساختمان، نگهداری و تعمیرات با رویکرد کاربردی" پس از داوری، در هفتاد و سومین جلسه شورای نشر پژوهشگاه صنعت نفت به تصویب رسید و توسط مرکز انتشارات پژوهشگاه صنعت نفت منتشر گردید.

این کتاب در هجده فصل و پانصد صفحه ترجمه و گردآوری شده است؛ منابع مورد استفاده در تدوین این کتاب نتیجه­ی تحقیقات گسترده واحدهای تحقیق و توسعه شرکت­های معتبر پمپ­سازی است که محصولات آن­ها به طور گسترده در واحدهای بهره­برداری، نمک­زدایی و ایستگاه­های تقویت فشار نفت مورد استفاده قرار گرفته­اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مباحث مهم و کاربردی مورد بررسی در این اثر تشریح انواع نشت­بندهای مکانیکی از منظر طراحی، ساختمان، تست عملکردی و عیب­یابی است.

دومین اثر شریفی، "آسیب­شناسی یاتاقان­های غلتشی در تجهیزات دوّار؛ مبتنی بر روش­های غیرمخرب" است که پس از داوری، توسط انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران منتشر شد.

 این اثر ترجمه کتاب "Bearing damage and failure analysis " می­باشد که در سال 2014 میلادی توسط گروه مهندسی شرکت یاتاقان­سازی SKF منتشر شده است. با هدف پیشگیری و ریشه­یابی علل خرابی نابهنگام یاتاقان­های غلتشی در ماشین­آلات دوّار فرآیندی، کتاب مذکور در شش فصل و دویست صفحه ترجمه و تنظیم نهایی متن توسط مهندس سعید خراسانی­زاده رئیس آموزش­های تخصصی مجتمع آموزش فنون اهواز انجام شده است.

یکی از موضوعات مهم مورد بحث و بررسی در این کتاب عیب­یابی یاتاقان غلتشی براساس الگوهای مسیر (Path Patterns ) و نیز طبقه­بندی حالات خرابی یاتاقان شامل خستگی (سطحی و زیرسطحی)، سایش (ساینده و چسبنده)، خوردگی (رطوبتی و اصطکاکی (برینل شدن کاذب و خوردگی سایشی))، فرسایش الکتریکی، تغییر شکل پلاستیک، شکست و ترک­خوردگی مطابق استاندارد ISO 15243 می­باشد.    

ترجمه و نگارش این آثار با هدف ارتقاء سطح دانش فنی و تخصصی تلاشگران صنعت نفت از اوایل سال 93 آغاز گردید و هم­اکنون در دسترس مخاطبان می­باشند.

شریفی هم اکنون به عنوان کارشناس اداره خدمات مهندسی تعمیرات مکانیک مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب فعالیت دارد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد

تین نیوز

واحد آموزش های تخصصی ریلی اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم را در بین ادارات کل مناطق راه آهن کسب کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، بر اساس اعلام روابط عمومی راه آهن شمال شرق ۲ ، این اداره کل بر اساس استاندارد آموزشی ایزو ۱۰۰۱۵ و شاخص های نیاز سنجی، برنامه ریزی، اجرا و تحلیل اثر بخشی و شیوه نامه ارزیابی عملکرد مناطق توسط مرکز آموزش های تخصصی ریلی راه آهن، واحد آموزش های تخصصی ریلی راه آهن شمال شرق ۲ موفق به کسب رتبه دوم در بین ادارات کل مناطق راه آهن شد.

این گزارش می افزاید: در سال گذشته در مجموع ۳۷ هزار و ۱۲۶ نفر ساعت دوره های حضوری برگزار شد و آموزش های مدیران پایه و میانی در سال گذشته طبق فراخوان مشارکت در کتابخوانی و اجرای مسابقات کتابخوانی ویژه کارکنان و خانواده کارکنان نیز طی دو مرحله انجام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت