Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دوحه - ايرنا - بانک مرکزي قطر ، عربستان و امارات عربي متحده را به تلاش براي کاهش ارزش ( ريال) پول ملي اين کشور از طريق «دست کاري غير قانوني در بازار» متهم کرد.

به گزارش ايرنا ، بانک مرکزي قطر روز چهارشنبه در نامه اي به سازمان هاي ناظر جهاني ، اعلام کرد که تحت تاثير قرار دادن اوراق بهادار، کاهش سپرده گذاري در بانک ها با هدف ايجاد کمبود نقدينگي و ضرر رساندن به قطر در بازارهاي مالي به خصوص در آمريکا از جمله اهداف اين اقدام غير قانوني عربستان و امارات است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عربستان ، امارات و بحرين از 5 ژوئن (15 خرداد ) گذشته با متهم کردن قطربه حمايت از تروريسم ، همه روابط خود را با اين کشور قطع کردند و مرزهاي زميني ، دريايي و هوايي خود با قطر را هم بستند.
قطر نيز در واکنش ، اين کشورها را به حمايت از تروريسم متهم کرده است.
اين تحريم باعث خروج ميلياردها دلار از صندوق بانک‌هاي قطري شد و مسيرهاي کشتيراني به قطر را مختل کرد. با اين‌همه قطر که بزرگترين صادرکننده گاز طبيعي مايع جهان است، با بهره گرفتن از حمايت برخي کشورهاي منطقه و ذخاير مالي عظيم خود براي تقويت بانک‌ها و توسعه صنايع داخلي، موفق شد ازفشار تحريم ها بکاهد.
قطر پيشتر اعلام کرده بود به دليل ضررهايي که تحريم به مردم اين کشور وارد کرده است، به مجامع جهاني شکايت خواهد کرد.
« عبدالله بن سعود التهاني»، رئيس بانک مرکزي قطر آذر ماه گذشته در بيانيه‌اي اعلام کرد ما مي‌دانيم کشورهاي محاصره کننده و عاملانشان تلاش مي‌کنند پول ملي، اوراق بهادار و ساير مشتقات ما را در راستاي استراتژي هماهنگ براي آسيب زدن به اقتصاد قطر، دستکاري کنند.
وي گفته بود که بانک مرکزي قطر، چند شرکت حقوقي مستقر در نيويورک را براي انجام تحقيقات در اين زمينه استخدام کرده است.
خاورم**1508**1324 // انتشار دهنده: فردين پازوکي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۴۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر بنی تمیم پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پرونده قاچاق یک هزار و ۴۰۰ لیتر نفت و گاز به ارزش ۴۲۰ میلیون ریال در شعبه ویژه به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان امیدیه رسیدگی شد.

رئیس تعزیرات حکومتی امیدیه افزود: شعبه با تحقیق‌های لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده نیز متهم را به پرداخت ۸۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

بنی تمیم بیان کرد: شعبه در خصوص وسیله نقلیه حامل این سوخت قاچاق با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه بیشتر از ارزش سوخت است، متهم را به پرداخت ۴۲۰ میلیون ریال جریمه معادل ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.

رئیس تعزیرات حکومتی امیدیه اظهار کرد: پس از انجام مراحل قانونی پرونده، جریمه یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریالی متهم وصول شد.

کد خبر 6097118

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • بانک شهر می‌تواند سعید عزت‌اللهی را پرسپولیسی کند؟ بعید است!
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی