Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسهیلاتی دانشگاه آزاد به دانشجویان بر مبانی وام های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی شده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، طی روزهای گذشته دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در چهار مقطع آغاز شده است، دوره های کاردانی پیوسته، ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته چهار دوره ای است که به گفته مسئولین این دانشگاه بر اساس شیوه جدیدی که برمبانی سوابق تحصیلی است، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه که در این دوره کمتر مورد توجه قرارگرفته است، تسهیلاتی است که به دانشجویان این دانشگاه اعطا خواهد شد. این تسهیلات بر مبانی وام های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی شده است. که دارای ضوابط زیر است:

ضوابط و مقررات صندوق رفاه و بیمه دانشجویی:
1- تسهیلات مالی دانشجویی:
قرضالحسنه ها از نظر مدت زمانی به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم میگردند. قرضالحسنه کوتاه مدت حداکثر 6 ماه، قرض الحسنه میانمدت حداکثر 12 ماه، قرضالحسنه بلند مدت حداکثر 60 ماه.

قرض الحسنه های کوتاه مدت و میان مدت در زمان تحصیل دانشجو تسویه میگردند.
الف – وامهای کوتاه مدت :
وامها به صورت کوتاه مدت و 3 تا 6 ماهه بدون بهره بوده و تا پایان هر ترم تحصیلی تسویه حساب شود.

ب – وامهای میان مدت:
اینگونه تسهیلات به دانشجویانی تعلق میگیرد که برای باز پرداخت نیاز به مهلت بیشتری دارند و از محل اعتبارات شُعب صندوق رفاه و بیمه دانشجویان واحدها طبق ضوابط و مقررات مربوط در اختیار دانشجو گذاشته میشود و در زمان تحصیل دانشجو تسویه میگردد.

ج – وام های بلند مدت:
1- منابع داخلی
2- منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

- این نوع تسهیلات در اختیار دانشجویانی قرار می گیرد که در حین تحصیل قادر به تأمین و پرداخت شهریه و اقساط قرضالحسنه خود نمیباشند.

انوع قرض الحسنه:
- کمک هزینه اجاره:
بابت تأمین بخشی از هزینه تحصیلی برای مدت یک بار در طول تحصیل قابل پرداخت میباشد.

- کمک هزینه تحصیلی: بابت تأمین بخشی از اجاره مسکن دانشجویان در طول مدت تحصیل پرداخت میشود. در طول سال یک بار و صرفاً جهت مسکن دانشجویان غیر بومی میباشد با باز پرداخت 12 ماهه.

- کمک هزینه ازدواج: این وام از محل منابع صندوق رفاه و بیمه دانشجویان به دانشجویانی تعلق میگیرد که در زمان دانشجویی متأهل شده باشند. یک بار در طول تحصیل و جهت ازدواج اول پرداخت میشود. دانشجویان حداکثر یک سال پس از تاریخ عقد نامه فرصت دریافت وام مذکور را دارند.

- وام ضروری: وام ضروری صرفاً جهت عمل جراحی، بستری در بیمارستان، هزینه دارو بیماریهای خاص و زایمان میباشد.

گفتنی است وام کوتاه مدت شهریه فاقد کارمزد میباشد.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور غلامرضا خاکساری سپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام رضا محمدی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حسین زیادی، محمد حسین عزیزی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 6092430

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند