Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@00:02:28 GMT

آمار وحشتناک دانش آموزان دودی بنگلادشی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۹۵۸۷۵

آمار وحشتناک دانش آموزان دودی بنگلادشی

بنگلادش، استعمال دخانیات در مکان‌های عمومی را در سال 2013 غیر قانونی اعلام کرد؛ با این حال بررسی‌ها نشان داده است، 95 درصد دانش‌آموزان پایتخت این کشور در معرض دود سیگار قرار دارند.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، بنگلادش استعمال دخانیات در مکان‌های عمومی را در سال 2013 غیر قانونی اعلام کرد؛ با این حال بررسی‌ها نشان داده است، 95 درصد دانش‌آموزان پایتخت این کشور در معرض دود سیگار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان بهداشتی، افرادی که در معرض دود سیگار قرار دارند، در واقع در معرض 7 هزار ماده شیمیایی مضر قرار دارند که منجر به بروز 70 نوع سرطان می‌شود.

علاوه بر این، دود سیگار کودکان و نوجوانان را بیش از بزرگسالان تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ زیرا ریه‌های آنها در حال رشد است و دود سیگار در ریه‌های آنها بیش از بزرگسالان نفوذ می‌کند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، هر ساله 600 هزار غیر سیگاری تنها به دلیل قرار گرفتن در معرض دود سیگار، جان خود را از دست می‌دهند؛ حدود 165 هزار مورد از این مرگ و میرها در کودکان رخ می‌دهد و بیشتر به علت ابتلا به عفونت‌های تنفسی است.

بر اساس نتایج به دست آمده از یک نظرسنجی، حدود 45 درصد مردان بنگلادشی دخانیات استعمال می‌کنند؛ استعمال دخانیات در محل کار و وسایل حمل و نقل عمومی در کشور بنگلادش آزاد است و همین موضوع منجر شده تا تعداد کثیری از کودکان در معرض دود سیگار دست دوم قرار بگیرند.

در سال‌های اخیر، تعداد مرگ و میر کودکان در بنگلادش کاهش یافته اما آمار کنونی نیز در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر غیر قابل قبول است.

کارشناسان بهداشتی باور دارند، برای افزایش آگاهی از آسیب‌های ناشی از قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار نیاز به تشکیل کمپین‌های آگاهی عمومی است؛ همچنین سازمان‌های غیر دولتی باید از جنبش‌های مردمی برای تغییر هنجارهای مصرف سیگار در جوامع حمایت کنند.

منبع:‌فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم

سوادآموزان اتباع مرکز یادگیری محلی دنا مراسم روز معلم را برگزار کردند.

این سوادآموزان از صبر تحمل معلم خود گفتند و از این تلاش بی وقفه قدردانی کردند.

در حال حاضر بیش از 2 هزار 200 سواد آموز در شهرستان البرز آموزش می بینند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • یک روزنامه: سختگیری دهه 60 در مدارس در حال تکرار است/ هنوز «آینه» ممنوع است! دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌گویند در مدرسه کیف‌هایشان را می‌گردند و مسئولان مدرسه برخوردهای خشن و توهین‌آمیز دارند
  • دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟
  • مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه