Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال درباره مسئله حق پخش تلویزیونی صحبت هایی را مطرح کرد.

طرفداری- صادق درودگر در مورد حق پخش تلویزیونی سازمان لیگ فوتبال گفت:

تاکنون جهت حق پخش تلاش‌های بسیاری از طرف فدراسیون فوتبال  و سازمان لیگ شده و تاکنون فدراسیون فوتبال جلساتی با سلطانی‌فر وزیر ورزش، داورزنی معاونت توسعه قهرمانی وزارت ورزش و عواملی که با این موضوع مرتبط هستند به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسات مکرری برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس، وی گفت:

البته هنوز مقاومت‌هایی وجود دارد که این مقاومت منطقی نیست و در کل این گونه مقاومت‌ها به نفع اصول حاکمیتی ما نیست. به این دلیل که حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بیانگر تفویض اختیارات و حقوق همه افراد جامعه و حمایت از آنهاست. با توجه به آیه قرآنی که فرموده هر کسی هر چیزی تولید کند «لیس للانسان الا ما سعی» حاصلش متعلق به خودش است در فوتبال هم باید این چنین باشد.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ فوتبال گفت:

اما متاسفانه این موضوع در حوزه درآمدهای فوتبال انجام نشده است. و مشکلاتی برای باشگاهها به وجود آورده است و فکر می‌کنم، مجلس شورای اسلامی باید با سرعت عمل و فعالیت بیشتری وارد عمل شود.

مدیر عامل سابق ملوان گفت:

شما ببینید در حال حاضر لیگ قهرمانان آسیا که برگزار می‌شود، برای نمایندگان ما سخت است، به این دلیل که آنها با خطر کسر امتیاز یا محرومیت و یا تعلیق ... مواجه هستند و تمام این موضوع به خاطر داشتن بدهی‌های انباشته بسیاری است که طی سالیان دراز باشگاه‌ها دارند.

وی افزود:

علت این همه مشکلات این است که حقوق فوتبال پرداخت نمی‌شود و اگر حق و حقوق باشگاهها از لحاظ حق پخش تلویزیونی و تبلیغات یکپارچگی محیط فوتبال و... داده می‌شد حال وضع فوتبال ما بهتر بود. اگر این موضوع حل شود ایمان داشته باشید هیچ باشگاهی بدهکار نمی‌شود و همه باشگاه‌های ما به سرعت می‌توانند با شرایط بهتر ادامه دهند.

درودگر گفت:‌

در شرایط کنونی ما نمی‌توانیم از یکطرف مدیریت باشگاه‌ها را زیر سؤال ببریم و بگوییم شما هیچ مدیریتی و تلاشی نداشتید و از جهت دیگری حق و حقوق آنها را پرداخت نکنیم. همانطور که اطلاع دارید در خارج از کشور درآمدهایی که از تبلیغات ، پخش تلویزیونی و برند یک باشگاه  بدست می آید خیلی بیشتر و مؤثرتر از کشور ماست. ما نمی توانیم با مبلغی حدود 100 میلیون تومان در آمدزایی بگوییم باشگاه درآمدزا بوده است و اگر شما متوجه شده باشید می‌بینید که در جهان منچستر یونایتد، بارسلونا ، رئال و ... همیشه جزو برترین‌های و ارزشمندترین باشگاههای دنیا می‌شوند. که علت موفقیت هر کدام از این باشگاهها در جهان علتی دارد.

وی گفت:

در اولین مرحله ما باید به دنبال آن علت باشیم که آیا فوتبال آنها تحت تاثیر سازمان صدا و سیما یا تلویزیون بوده و یا تلویزیون، صدا سیما تحت تاثیر باشگاهها بوده است. وقتی به عملکرد ترازنامه مالی برترینهای باشگاههای جهان نگاه می کنیم متوجه می شویم که آنها  چقدر درآمد تلویزیون داشته اند مثلا رئال مادرید در سال 2013 و 2014 رقمی درآمد 518 هزار میلیون یورو بوده و یا باشگاه بارسلونا  482 میلیون یورو و یا .. سایر باشگاه‌های دیگر هم به این ترتیب که توانسته اند در آمدکسب کنند و موفق شوند.

نائب ریس اسبق کمیته فوتسال آسیا گفت:‌

شما ببینید باشگاه‌های ما در ایران هر کدام چقدر سهم دارند. باشگاه‌های ما هیچ درآمدی ندارند و نبود این درآمدها می‌تواند در آینده برای ما مشکلات بیشتری از این چیزی که وجود دارد بیشتر کند. در یک کارشناسی باشگاه‌های لیگ فوتبال می توانند از لیگ  هفته ای 10 ملیارد درآمد کسب کنند و در طول  30 هفته برگزاری لیگ برتر در صورت پخش مستقیم تلویزیون اگر هر هفته پخش تلویزیونی باشد می توان  حدودأ ۳۰۰ ملیارد تومان درآمد برای باشگاهها کسب کرد و اگر این مبلغ به باشگاهها پرداخت شود قعطا باشگاهها دیگر مشکل مالی ندارند.

درودگر گفت:

حتی اگر ما بتوانیم 50 درصد از این درآمد را به باشگاه‌ها پرداخت کنیم. می توانیم باشگاهها را از این وضعیت نجات دهیم حتی می‌توانیم با این مبلغ کمکی هم  به باشگاه‌های لیگ یک و پایین تر و آکادمی ها ی فوتبال داشته باشیم. مثلا در اسپانیا در سال 2009 لیگ‌های دسته اول آنها مدعی شدند که ما داریم  تولید بازیکن و ...  می‌کنیم و هیچ سهمی از درآمدهای تبلیغات و پخش زنده نداریم  آن زمان مجلس اسپانیا ورود کرد و خواستار افزایش قرارداد پخش از ۷۰۰ میلیون یورو به ۹۳۰ میلیون یورو شد و  مجلس خواستار 10 درصد از پرداخت حق پخش بازی‌ها به باشگاههای لیگهای پایین تر شد.

دودگر در پاسخ به این سؤال که مشکل حق پخش کجاست که پرداخت نمی‌شود، گفت:

در حال حاضر صدا و سیما مدعی است که ما بودجه‌ نداریم و بودجه‌ای برای این کار تعریف نشده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری که راهکار شما برای حل این موضوع  به عنوان مدیر بازاریابی سازمان لیگ چیست، گفت:

به نظرم باید مجلس ورود کند و هم در بودجه امسال و هم برای سالهای بعد ردیف بودجه‌ای مشخص پیش‌بینی شود.

وی گفت:

از زمان ورود من به عنوان مدیر بازاریابی سازمان لیگ کارها و مکاتباتی صورت گرفته است و همچنین طرح‌ها و پیشنهادهای به سازمان لیگ فوتبال ارائه کردم. مثلا پیشنهاد داده ام درجه c برای  باشگاهها الزام داشته باشند که یک نفر را حتما به عنوان مدیر بازاریابی خود مشخص کنند.  که وی حتما باید تحصیلات مرتبط با موضوع مدیریت اقتصادی  بازاریابی داشته باشد و کار وی در باشگاه در حوزه درآمد زایی ، تبلیغات و قرارداد با اسپانسر و در کل برای باشگاه‌ها درآمد زایی کند.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ گفت:

موضوع  مهمتری که در حال  بررسی است حوزه توپ فوتبال است و  این توپ فوتبال اسپانسر مشخصی دارد ، متاسفانه یک عده‌ای که دارای نفوذ هستند و از حمایتهای برخوردارند از این موضوع سواستفاده کرده و توپ را به  راحتی بصورت غیر قانونی و تقلبی  وارد بازار می‌کنند و به همه باشگاه‌ها و تیمها پیشنهاد فروش این توپ‌ها را می‌دهند. در صورتی که درآمد این موضوع باید خرج فوتبال شود. و عده‌ای با تشکیل یک بنگاه  و یا شرکت خصوصی روی توپ‌ها آرم اسپانسر و سازمان لیگ را جعل می‌کنند و به راحتی در بازار به فروش می‌رسانند این موضوع را من طی نامه‌ای به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام کردم که باید قانونا با آنها برخورد شود و ناظران ما باید استفاده از این توپ‌ها را در مسابقات ممنوع کنند.

وی افزود:

برنامه‌ دیگر به روز آوری کردن بازاریابی باشگاهها است که در حال حاضر با دانشگاه تهران روی این موضوع بحث شده و در حال هماهنگی و مشورت با این دانشگاه هستیم و در عرصه بازی‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه ای و بیمه هم وارد عمل شدیم و قرار است با شرکتهای خدماتی و تولیدی در کل با بنگاههای اقتصادی نشستهای برگزار کنیم.

وی در خصوص انتخابات کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:

این انتخابات تمام‌شده و به هر شکلی رئیس آن انتخاب شد چه بخواهیم‌ چه نخواهیم ، حال بهتر است از ایشان مطالبه های منطقی و ضروری مانند  حمایت های لازم‌ از ورزش المپیکی ، برنامه ریزی موثر و افزایش قدرت مالی ورزش را داشته باشیم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «پرونده مختارنامه» نوشته رضا استادی به تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود. این کتاب روایتی از فراز و فرودهای سریال تلویزیونی مختارنامه است.

پرونده مختارنامه حاوی ناگفته‌هایی از سریال تلویزیونی مختارنامه و تحلیل و تشریح روند ساخت این اثر است که نگارش آن از سال ۱۳۸۵ آغاز و طی بازنویسی‌های مختلف، مهر ۱۴۰۲ به پایان رسیده است.

کتاب مورد اشاره در ۶۰۰ صفحه نوشته شده و طی ۱۰ فصل به ترتیب زمانی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ روند ساخت و پخش این سریال را به صورتی داستان گونه و صریح روایت می‌کند. همچنین در بخشی از کتاب سه تک نگاری درباره محمود فلاح، عظیم جوانروح و داوود میرباقری قرار گرفته و پایان بخش کتاب نیز آلبوم تصاویر پشت صحنه سریال است که تاکنون منتشر نشده اند.

کد خبر 6095489 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • کاسانو: از نظر استعداد من از توتی بهتر بودم!
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • ویسی ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • سرمربی لیگ برتری جریمه میلیاردی شد
  • جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو
  • ببینید | سه مجموعه تلویزیونی جدید میهمان سیما
  • مجموعه های تلویزیونی جدید رسانه ملی
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران