Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله فرانس فوتبال شماره جدید خود را به جانلوییجی بوفون اختصاص داده است.

طرفداری- در حالی که چند روز دیگر جانلوییجی بوفون ۴۰ ساله می شود، مجله فرانس فوتبال در اقدامی جالب و غیرمنتظره ۱۶ صفحه از این نشریه را به سنگربان ایتالیایی یوونتوس اختصاص داده است. همچنین در کاور اصلی مجله، عکس بوفون دیده می شود.

در همین راستا، برخی از دروازه بانان امروز و سابق دنیای فوتبال، در یادداشت هایی کوتاه از بوفون نوشته اند:

تیبو کورتوا(چلسی - بلژیک):

جانلوییجی، من تو را به عنوان یک دروازه بان تحسین می کنم اما حتی کاریزمای تو، روحیه برنده و شخصیتت هم برایم قابل تحسین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تو برای همه دروازه بانان دیروز، امروز و آینده یک الگو هستی و کارهای زیادی برای ما کرده ای. من در چلسی با جانلوکا اسپینلی کار می کنم که در تیم ملی مربیت بود. ما اغلب در مورد تو صحبت می کنیم و من می دانم که چه دروازه بان و چه انسان خوبی هستی. من پیراهنِ ارزشمندت را که بعد از بازی یورو ۲۰۱۶ با هم تعویض کردیم نگه داشته ام. از جانلوکا خواسته ام که یک پیراهن یوونتوس با شماره و اسمت برایم بیاورد. دست نگه ندار. ادامه بده. فوتبال دلتنگت خواهد شد و تو هم خیلی دلتنگ فوتبال می شوی.

ایکر کاسیاس(رئال مادرید، پورتو - اسپانیا):

جیجی تو فوق العاده ای! یک دروازه بان بزرگ! تو یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتبال خواهی ماند. همیشه مایه خرسندی بود که جلویت بازی کردم. از این فرصت استفاده کردم که یاد بگیرم و تو را بهتر بشناسم. برای آینده ات آرزوی بهترین ها را دارم. بعد از اینکه از فوتبال خداحافظی کردیم، به دیدارهایمان ادامه می دهیم. داستان جدال های روبرو را به خاطر خواهیم سپرد و حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. دوستت دارم، دوست من، ایکر.

دینو زوف(یوونتوس - ایتالیا):

درودی بر جانلوییجی بوفون، دروازه بان بزرگِ ما. دروازه بانی که هنوز به عنوان یکی از قوی ترین گلرهای جهان درنظر گرفته می شود و شاید بهترین گلر تمام ادوار باشد. تو از همان ابتدای فوتبالت، توقعات را بالا بردی و توانستی از همان زمان تا امروز، در این سطح بمانی. حالا باید تصمیم بگیری که فردا می خواهی چه کار کنی؟ ادامه دهی یا خداحافظی کنی. اگر بخواهی خداحافظی کنی هم کاری نیست که نتوانی انجام دهی. می خواهد مربی یک تیم باشد یا ریاست. چرا رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا نشوی اگر ما سرانجام تصمیم بگیریم فضا را به بازیکنان قدیمی خود بدهیم. 

برنارد لاما(پاری سن ژرمن - فرانسه):

تبریک فراوان به تو، چه قهرمانی هستی. شایسته آن بودی که در جام جهانی آینده باشی. می دانم که این روزها مصدوم هستی اما همچنین می دانم که برخواهی گشت زیرا مبارز فوق العاده ای هستی. این همان چیزی است که با وجود بالا رفتن سن و شادابی، تو را در چهل سالگی به قوی ترین حالت رسانده است. هوش، جاگیری و کاریزمایت را هم به آن اضافه می کنم. این هر سه روز بازی کردن است که تو را این گونه نگه داشته است، نه تمرینات. جایی خواندم که شاید به این فکر کنی که دوباره برای تیم ملی بازی کنی اما فکر می کنم ایده خوبی نیست، زیرا آن بخش را دیگر بسته ای. من تو را از نزدیک نمی شناسم اما وقتی جیجی صدایت می کنم، انگار آشنایم هستی. سالهاست بازی کردنت را می بینم و حس نزدیکی زیادی به تو دارم. تو بخشی از زندگی من به عنوان بازیکن و یک طرفدار فوتبال بودی. تو نماد یوونتوس هستی. من حتی یادم نمی آید چه کسی قبل از تو دروازه بان یوونتوس بود!

 پیتر چک(آرسنال، چلسی - چک):

جیجیِ عزیز، تو الگویی برای نسلِ ما بودی. اینکه تو وقتی سنت خیلی کم بود شروع کردی و هنوز در نمایش های ثبات داری، این تو را به نقطه عطف و رجوعی برای نگهبانانِ آینده تبدیل می کند. هر موقع که روبروی هم بازی کردیم، احساس خاصی داشتم. برای تو در اروپا آرزوی موفقیت می کنم، جامی که سعی می کند از دستت فرار کند اما این فصل می توانی آن را بگیری. تو به شدت شایسته آن هستی.

پیتر اشمایکل(منچستریونایتد - دانمارک):

 من این افتخار را داشتم که جایزه بهترین دروازه بان سال جهان را در مراسم فیفا به تو بدهم. حس خاصی داشتم که یکی از بزرگترین دروازه بانان نسلمان را مورد ستایش و افتخار قرار دادم. دروازه بانان معمولا در فوتبال بیشتر از سایرین دوام می آورند. ما آخرین سنگرِ تیم هستیم و این اجازه و فرصت را به تیممان می دهیم تا برنده از زمین خارج شود. اینکه تو هنوز در یکی از بهترین تیم های جهان بازی می کند، تو را یکی از اساطیر این ورزش بزرگ می کند. تولدت مبارک، رفیق!

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقیقی قربانی توسعه تاکتیکی فوتبال هوادار

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا حقیقی را بسیاری با نام پسر پرسپولیس می‌شناسند، دروازه‌بان جوانی که با پیراهن قرمزهای تهرانی پنالتی علی دایی را مهار کرد تا ورودی درخشان به فوتبال حرفه‌ای باشگاهی ایران داشته باشد.

حقیقی که در زمان کارلوس کی‌روش دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود، حالا در این فصل شاگرد رفیق قدیمی خود یعنی مسعود شجاعی شده است.

او زیر نظر مسعود شجاعی روزهای بهتری را نیز در هوادار تجربه کرد و این روزها، گلر مورد اعتماد سرمربی جوان هوادار است. حقیقی که در این فصل شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند و در همه بازی‌های لیگ برتر حضور داشته، طی ۲۶ بازی لیگ و حذفی، هشت کلین‌شیت را به ثبت رسانده که آمار خوبی برای او محسوب می‌شود.

حقیقی در بازی با صنعت نفت به خصوص در نیمه دوم عملکرد خوبی داشت و زیر فشار حملات شاگردان کمالوند مقاومت کرد تا سه امتیاز ارزشمند به حساب هوادار نوشته بشود.

اما تک گل نفتی‌ها روی ضربه پنالتی توسط طالب ریکانی به ثمر رسید که حقیقی آن را مرتکب شده بود. حقیقی در حالی که دنبال پیدا کردن یار مناسب برای پاس دادن بود، با اضافه نشدن مدافعان توپ را از دست داد و مرتکب خطا شد. جالب اینکه حقیقی در این صحنه نیز در حال پیروی از دستورات تاکتیکی مسعود شجاعی بود. سرمربی جوان هوادار مخالف بازی بلند و بدون هدف گلرهایش است و به حقیقی دستور داده بازی‌سازی را از عقب زمین انجام بدهد که یک ناهماهنگی سبب از دست رفتن توپ علیرضا حقیقی شد.

با این حال دروازه‌بان باتجربه هوادار در ادامه بازی این گل را جبران کرد و توانست مهره موثری برای کسب پیروزی دو بر یک تیمش برابر صنعت نفت آبادان باشد. حقیقی این هفته دیدار مهمی در انزلی برابر ملوان خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • گمانه‌زنی کارشناسان ایتالیایی درباره اخراج آلگری از یوونتوس
  • یوونتوس ۱-۱ رم / کار شاگردان دروسی سخت شد +فیلم
  • رم ۱-۱ یووه: شاید ده‌روسی سهمیه هم نگیرد!
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال (فیلم)
  • سیر تکامل کادیلاک: سفری 122 ساله در دنیای تجملات و قدرت (فیلم)
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال؛ از بوفون تا فن در سار / فیلم
  • تحقیر مدافعان و دروازه‌بانان قبل از زدن گل؛ از اوزیل تا واردی / فیلم
  • حقیقی قربانی توسعه تاکتیکی فوتبال هوادار
  • گفتگوی اختصاصی با جاوید مرتمی پیشکسوت فوتبال مازندران
  • رکورد ویژه جلالی در استقلال قطع شد