Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان، گفت: تاکنون ۱۹۲ خانه ورزش روستایی در روستاهای کم برخوردار و کمتر رسیدگی شده استان به بهره برداری رسیده و در دهه مبارک فجر نیز ۵۰ خانه جدید افتتاح می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمیدان نیوز؛مهدی اسدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سرای ورزشکاران برگزار شد، گفت: مظلومیت روستاییان واقعا زیاد است، در صورتی که رسیدگی به این قشر مظلوم، وصیت امام (ره)، توصیه مقام معظم رهبری و وظیفه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی با گلایه‌ مندی از بی‌ مهری به ورزش روستاییان، ادامه داد: اگر اتفاقی در فلان رشته ورزشی رخ دهد، همه مسئولان و خبرنگاران دلواپس می‌ شوند اما کسی نگران روستائیان و ورزش آن‌ ها نیست، چرا آسیب شناسی نکرده‌ ایم، چرا روستائیان با مهاجرت از روستاها، در شهرها حاشیه‌ نشین می‌ شوند.

گنج‌ های ورزش از روستا ها به دست می آید

وی با تشکر از نمایندگانی که برای روستائیان دغدغه دارند، افزود: برای یک دوره مسابقه، تیمی از یک روستای سمیرم شرکت کرد و به خاطر این که دو توپ والیبال نداشتند، ناراحت بودند اما آن‌ ها را تجهیز کردیم و سال بعد در سطح شهرستان قهرمان شدند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی استان اصفهان، تصریح کرد: گنج‌ های ورزش از روستا ها به دست می آید، ایجاد و تجهیز هزار و 400 خانه ورزش روستایی مورد نظر ماست و اگر هر سال، 100 خانه ساخته شود، 14 سال رسیدن به این هدف زمان خواهد برد.

آمار 32 هزار نفری بیمه ورزشکاران روستایی

اسدی با اشاره به برنامه های خود در این هیئت ورزشی، گفت: از زمانی که مسئولیت هیئت ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی استان اصفهان را برعهده گرفتم، سه برنامه کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و بلند مدت تدوین شده است.

وی ادامه داد: در رسیدن به اهداف کوتاه مدت و میان مدت موفق بوده‌ ایم و اهداف بلند مدت هم به خوبی دنبال می‌ شود.

اسدی افزود: یکی از اهداف بلند مدت که در سند راهبردی هیئت به آن اشاره شده، این است که در هر روستا یک مجموعه ورزشی وجود داشته باشد که لازم نباشد هیچ روستایی برای بازی فوتسال به بخش یا شهرستان خود بیاید و با خطرات متفاوتی روبه‌رو شود.

وی با بیان این که تمام تلاش ما هم این است که در بلند مدت، هر روستا دارای مجموعه ورزشی مجزا باشد، تصریح کرد: دو سال پیش دو جوان که برای شرکت در بازی فوتسال بین تیم‌ های دهق و علویجه رفته بودند، در راه کشته شدند و دو خانواده را داغدار کردند که جای تأسف دارد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی استان اصفهان، گفت: آمار بیمه ورزشکاران روستایی به 32 هزار نفر رسیده و اگر چالش بین هیئت پزشکی و هیئت بر سر بیمه روستایی و شهری به وجود نیامده بود، این آمار به 100 هزار نفر می‌ رسید.

192 خانه ورزش روستایی

اسدی با اشاره به آمار خانه‌ های ورزش روستایی، تصریح کرد: تاکنون 192 خانه ورزش روستایی در روستاهای کم‌ برخوردار و کمتر رسیدگی شده، به بهره برداری رسیده و در دهه فجر 50 خانه جدید افتتاح می‌ شود.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی استان اصفهان، گفت: تاکنون 750 میلیون برای ساخت و تجهیز خانه‌ های روستایی صرف شده که به طور میانگین 15 میلیون به منظور تجهیز و نوسازی هر باب خانه هزینه شده است.

اسدی با اشاره به روحیه جهادی همکاران خود در این هیئت، گفت: از 750 میلیونی که برای ایجاد خانه‌ های ورزش روستایی هزینه شده است، 250 میلیون آن توسط اداره ورزش و جوانان و وزارت‌ خانه تأمین شده اما سایر بودجه مورد نیاز از سایر منابع دریافت شده است.

وی با بیان این که هدف «هر روستا یک خانه روستایی» دنبال می‌ شود، خاطرنشان کرد: این خانه‌ های ورزش روستایی در شهرستان‌ های آران و بیدگل، کاشان، شرق اصفهان، نجف‌ آباد، تیران و کرون، سمیرم، فلاورجان و فریدون‌ شهر واقع شده است.

ایجاد خانه های ورزش روستایی در مناطق فقیر نشین استان

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی استان اصفهان ادامه داد: برای ایجاد خانه روستایی بر روی مناطقی دست گذاشته‌ ایم که بیشتر فقیرنشین هستند.

اسدی با اشاره به این که چهار حمام قدیمی را در پشتکوه، به خانه ورزش تبدیل کرده‌ ایم، گفت: این مکان‌ ها برای ورزش‌ هایی مانند دارت و شطرنج مناسب است اما برای ورزش‌ هایی مانند والیبال و گل کوچک که نیاز به فضای بزرگ‌ تری دارد، از حیاط مدارس استفاده می‌ شود.

وی افزود: ایجاد خانه‌ های ورزش روستایی با حمایت دهیاری، شورای ورزش روستا، اداره کل ورزش و جوانان، مدیر کل امور روستایی استانداری، فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی و معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و یاری اصحاب رسانه صورت گرفت.

روستاها پتانسیل بالایی برای پرورش قهرمان دارد

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی استان اصفهان با بیان این که روستاها پتانسیل بالایی برای پرورش قهرمان دارد، تصریح کرد: برای نمونه در مسابقات تنیس روی میز روستایی، 200 پدر و پسر و نوه شرکت کردند، همچنین بهترین شطرنج‌ باز روستایی هم از روستای قورتان از استان اصفهان است که در مسابقات آسیایی موفق به کسب رتبه شد.

فلاورجان، میزبان المپیاد ورزشی روستائیان

اسدی با اشاره به المپیاد ورزشی روستائیان، اظهار کرد: این المپیاد در 9 سال گذشته به طور مرتب برگزار شده و امسال شهرستان فلاورجان میزبان است که 450 نفر در بخش آقایان و 250 نفر در بخش بانوان در این رویداد شرکت می‌کنند.

وی افزود: جشنواره روستا در شاهین‌ شهر با هزار و 300 ورزشکار، داور و عوامل اجرایی از 31 استان کشور برگزار که مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان، به خوبی اجرایی شد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی استان اصفهان خاطر نشان کرد: تیم‌ های منتخب استان به مسابقات ملی که در استان‌ های سمنان، کردستان، مرکزی، یزد، خوزستان و هرمزگان برگزار شد، اعزام شدند که عناوین متعددی را هم به دست آوردند.

اسدی همچنین با اشاره به قابلیت های بانوان در ورزش روستایی، اظهار کرد:  40 درصد امکانات ورزش روستایی به سمت بانوان رفته است، ما تنها استانی هستیم که لیگ هفت سنگ برای نخستین‌ بار در آن برگزار می‌ شود و حرف اول را در این رشته در سطح استان می‌ زنیم.

وی با بیان این که سیاست این هیئت قهرمان پروری نیست، گفت: متولی ورزش شش هزار روستایی هستیم، خانه‌ های ورزش روستایی برای ایجاد و نگهداری هزینه‌ ای برای دولت ندارد.

جشنواره «دا» در مبارکه برگزار می‌ شود

دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی استان اصفهان در این نشست خبری، اظهار کرد: هیئت ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی استان اصفهان برای پیشبرد برنامه‌ های خود نیاز به حمایت رسانه‌ ها دارد.

علی صفایی با اشاره به برنامه‌ های آینده هیئت، ادامه داد: کلاس مربیگری ورزش‌ های بومی و محلی با حضور آقایان و بانوان امروز در حال برگزاری است.

وی افزود: فردا با حضور مشاور استاندار و مدیرکل امور روستایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان و تعدادی از نمایندگان، 10 خانه روستایی به بهره‌ برداری می‌ رسد.

دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی استان اصفهان، تصریح کرد: در ایام مبارک دهه فجر، در شهرستان‌ های مختلف، جشنواره بازی‌ های بومی و محلی برگزار می‌ شود.

صفایی ادامه داد: جشنواره حرکت و برکت در اسفندماه سال جاری در یکی از شهرستان‌ ها برگزار می‌ شود اما هنوز میزبان معرفی نشده است.

دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان گفت: جشنواره ورزشی «دا» ویژه دختران، مادرها و مادربزرگ‌ ها در بهمن‌ ماه به میزبانی شهرستان مبارکه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که تیم‌ های هفت‌ سنگ و کشتی فرنگی استان به مسابقات کشوری اعزام شده اند، گفت: جالب است بگویم که در رشته کشتی، استان اصفهان در بین استان‌ های برتر نیست اما در کشتی روستائیان، در جمع تیم‌ های برتر جای داریم.

مسابقات ورزشی برای برای مددجویان زندان نسوان

نایب رئیس بانوان هیئت ورزش روستایی و بازی‌ های بومی و محلی استان اصفهان هم در این نشست گفت: این هیئت برای تمام اقشار از جمله دانش‌ آموزان مقاطع مختلف، بانوان شاغل و بازنشسته برنامه دارد.

مهری امین‌ جواهری افزود: هیئت برای مددجویان زندان نسوان نیز برنامه دارد و امسال سه دوره مسابقه برای آن‌ ها برنامه‌ ریزی کرده‌ ایم که یک دوره آن برگزار شده و دو دوره دیگر تا پایان سال به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077178 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • دخیا همراه با ولا و ماتا به دنبال یک تجربه جدید
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان