Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول با بیان اینکه پرداخت سود نامتعارف به سپرده‌های بانکی تخلف است، گفت: انتظار این است که تلاش برای احقاق حق مردم در خصوص موسسات غیرمجاز ادامه یابد.

بهرام پارسایی، با اشاره به روند ساماندهی موسسات غیرمجاز در کشور، گفت: در حال حاضر بسیاری از مشکلات این نوع موسسات مرتفع شده؛ اما همچنان برخی شهروندان ادعا می‌کنند که به حق و حقوقشان نرسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر ، وی با تاکید بر اینکه همه سپرده‌های مردم در این نوع موسسات باید هر چه سریع تر پرداخت شود، افزود: هر چند توفیقات خوبی برای پرداخت سپرده های زیر ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان حاصل شده؛ اما باید سپرده های بیش از این میزان نیز هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم زیر سایه نظام به موسسات غیرمجاز اعتماد کرده اند، تصریح کرد: اکنون مردم حق دارند که کسی پاسخگوی آن ها باشد و به مطالباتشان توجه کند.

پارسایی در پاسخ به این سوال که مقصر ایجاد موسسات مالی غیرمجاز چه کسی است، گفت: نمی توان یک شخص مشخص را مقصر این موضوع دانست زیرا عواملی بسیار دست به دست هم داده و به بروز چنین تخلفی در بدنه شبکه پولی کشور منجر شده است.

وی ادامه داد: در برهه ای از زمان یک سری موسساتی ایجاد شده که هیچ مجوزی از بانک مرکزی نداشته و تعاونی بوده اند اینکه هر کسی در هر وزارتخانه ای به خودش اجازه داده مجوزی صادر کند و با این مجوز، سپرده های مردم، جذب شود خود مصداق تخلف است.

پارسایی با بیان اینکه ضعف نظارت صادرکنندگان مجوز در راه اندازی موسسات غیرمجاز دخیل بوده است، افزود: افرادی که نه تجربه و مدیریت و سابقه داشته اند و نه طبق اصول صحیح آن، اقدام به ایجاد موسسات غیرمجاز کرده اند اکنون مقصر هستند؛ در این میان پرداخت سودهای گزاف به سپرده های مردم مصداق تخلف و کار نشدنی بود.

وی گفت: به هر حال همه سیستم ها اعم از نظارتی و کسانی که به خود اجازه ایجاد چنین موسساتی را دادند مقصرند و باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه رسانه ملی هم در این موضوع نقش داشت و با تبلیغ سودهای گزاف، شهروندان را به سمت سپرده گذاری در این غیرمجازها هدایت کرده است، افزود: مجموعه دست اندرکاران باید بیشتر فعالیت کند تا تعیین تکلیف سپرده های مردم هر چه سریع تر انجام شود.

پارسایی با تاکید بر اینکه مشکلات ایجاد شده در موسسات غیرمجاز مربوط به بانک مرکزی دولت قبل بوده است، تصریح کرد: اکنون بخشی از مطالباتی که پرداخت شده با مدیریت دولت و بانک مرکزی فعلی است.

وی، یادآور شد: انتظار این است که تلاش برای احقاق حق مردم در خصوص موسسات غیرمجاز بیشتر شود

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده یک نمایندگی فروش خودرو پیرامون گران فروشی یک دستگاه خودرو با ارزش تخلف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

سالاری گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل اضافه دریافتی و همچنین هزینه کارشناسی در حق شاکی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش این تخلف را با ثبت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند

کد خبر 6089613

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی