Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرمت و پاکسازی نقاشی مجلس بزم شاه طهماسب اول نقش بسته بر دیوار ساختمان کاخ موزه چلستون اصفهان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،کارشناس مرمت سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : با همکاری سه نفر از کارشناسان و استادکاران این سازمان ،کار مرمت و پاکسازی نقاشی مجلس پذیرایی شاه طهماسب اول از همایون پادشاه هند آغاز شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور زیرک با بیان اینکه موزون سازی رنگی این نقاشی ها با کمترین هزینه و کیفیت بالا در کمترین زمان انجام می شود افزود :این نقاشی که ارتفاعی حدود 4در 6متر دارد یکی از شش نقاشی بزرگ و اصلی در عمارت کاخ چهلستون است که پیش بینی می شود تا چهار ماه آینده مرمت آن به پایان برسد .

وی با اشاره به اینکه تاکنون ،دو نقاشی جنگ چالدران و کرنال در این عمارت مرمت و بازسازی شده اند،گفت :با مرمت سه تابلو ی بزم و رزم این عمارت کارت مرمت کاخ موزه چهلستون به پایان می رسد .

در تالار مرکزی چهلستون، شش تابلو نقاشی شامل جنگ شاه اسماعیل اول با شیبک‌خان ازبک، جنگ کرنال بین نادر شاه افشار و محمد شاه گورکانی، مجلس پذیرایی شاه عباس دوم از ندر محمدخان فرمان‌روای ترکستان، مجلس پذیرایی شاه عباس اول از ولی محمدخان فرمان‌روای ترکستان، جنگ چالدران بین شاه اسماعیل و سلطان سلیم فرمان‌روای عثمانی و مجلس پذیرایی شاه طهماسب اول از همایون پادشاه هندوستان وجود دارد .

باغ چهل ستون با 67 هزار متر مربع مساحت، در دوره شاه عباس اول احداث شده است و در وسط این باغ ،عمارت چهل ستون قرار دارد.
این بنای تاریخی با شماره 108 سال 1310 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. این بنا یکی از چهار اثر جهانی استان اصفهان هم هست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «شورش ذهن» به نویسندگی و کارگردانی محمد یغمایی و تهیه کنندگی مهدی تیمورزاده از ۱۶ اردیبهشت در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

«شورش ذهن» یک فانتزی سیاه درباره افسری است که متوجه نقشه‌ی فرمانده اش برای حمله اتمی به ژاپن می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است:مایکل افسر ارشد نیرو‌های هوایی است و در جنگ جهانی دوم بعد از آنکه متوجه می‌شود مافوقش قصد عملیات با بمب اتم دارد یعی می‌کند با افشای سند از این فاجعه جلوگیری کند، اما ...

این نمایش تولید گروه اغما است و آراز دانش به عنوان مدیر پروژه و محمد شاهی پوربه عنوان مدیرهنری این نمایش را همراهی می‌کنند.

سایرعوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول کارگردان و بازیگردان:سوفیا جمالی، مشاورپروژه: لیلی سعیدی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: مریم رودبارانی، دستیار دوم کارگردان: مرتضف‌ی موسوی، مشاورهنری: حمیدرضا نورزاده، طراح حرکت: سارینا شاد، طراح صحنه و لباس: زهرا آمالی، طراح  گریم: سما زارع، دستیار اول گریم: ملیکا دادرسی، طراح نور: فرشاد نصیری، اپراتور نور: نوید کهریزی، موسیقی: امیر تهرانی، مدیر صحنه: سارا ابراهیمی - مریم سعیدا، ساخت موشن: علی اشرفی، کارگردان بصری: سینا خدابخش، طراح گرافیک:سینا افشار، ساخت تیزر:علی بنایی

به زودی بازیگران این اثر نمایشی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • از هزینه‌های متفاوت ثبت ازدواج تا اجرای عقد آریایی!
  • «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو می‌آید
  • عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • بازسازی عمارت سیف الدوله ملایر
  • بازسازی و مرمت عمارت سیف الدوله در ملایر
  • عروسک‌هایی که شادی و نشاط ارمغان آوردند
  • پلمب واحد پذیرایی گرانفروش در کیش
  • (تصاویر) مزرعه کُلزا نقاشی زرد رنگِ طبیعت