Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این نشت تخصصی گفت: همان طور که رشد فرهنگی نیازمند پشتوانه های اقتصادی است به منظور دستیابی به رشد اقتصادی مناسب قطعآ یک بستر فرهنگی مناسب نیاز است تا شاهد رشد فعالیت های اقتصادی باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی در ادامه رشد متوازن فعالیت های اقتصادی و فرهنگی در مناطق آزاد را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود : ظرفیت های عظیمی در مناطق آزاد وجود دارد و در مسیر الگو سازی این مناطق می توانند در بخش های گردشگری ، تولید محصولات فرهنگی و قرآنی و انجام فعالیت های اقتصادی هدفمند و دینی در سطح کشور بسیار موثر باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی لازمه شکوفایی فرهنگی در مناطق آزاد را در سه بخش تبیین و اضافه کرد : شرکت ها و استارتاپ های دانش بنیان ، شهرک های صنایع فرهنگی و توجه به مناطق آزاد تجاری فرهنگی در راستای افزایش تولیدات محصولات داخلی با رویکرد و پشتوانه فرهنگی از مواردی است که میتواند یک تحول شگفت انگیزی و رشد تصاعدی شاخص های اقتصادی با رویکرد فرهنگی را در مناطق آزاد ایجاد کند.
وی در ادامه دو رکن بسیار مهم اقتصادی مقاومتی را درون زایی و برون گرایی عنوان و تاکید کرد : مناطق آزاد نماد درون زایی و برون گرایی در کشور بوده و ظرفیت های عظیم ملی در مناطق آزاد وجود دارد و این مناطق در بخش برون گرایی و ارتباط با سایر کشور های مرتبط بسیار موفق بوده اند و میتوان از این ظرفیت مناسب در راستای صادرات محصولات تجاری فرهنگی استفاده کرد.
در ادامه این نشست دبیرشورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دومین نشست تخصصی مدیران و مسئولان قرآنی مناطق آزاد کشور با هدف هم افزایی ، دانش افزایی ، تعامل و تفاهم ، الگو برداری از فعالیت های فرهنگی و قرآنی مناطق هفت گانه در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
محمد رضا پور معین در ادامه به شعار فعالیت های قرآنی سال 97 برای مناطق آزاد اشاره و بیان کرد : حفظ و فهم قرآن شعاری است که برای مناطق آزاد در سال 97 در نظر گرفته شده و امیدواریم با توجه به منویات مقام معظم رهبری بتوانیم در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم همراه با فهم آن با بهره گیری از توانمندی های مناطق آزاد اقدام کنیم .
در این نشست مقرر شد مناطق آزاد کشور نسبت به عقد تفاهم نامه های جداگانه در هر منطقه فصل نوینی از همکاری های قرآنی را آغاز کنند و رئیس سیمای قرآن و رئیس رادیو قرآن کشور نیز به تشریح برنامه های قرآنی و نحوه تعامل مناطق با این شبکه پرداختند.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم، خبرگزاری تخصصی قرآنی ایکنا، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست تخصصی در خصوص نحوه تعامل تاسیس موسسات قرآنی، مجوز های تاسیس این موسسات، آزمون های قرآنی، جشنواره های قرآن و عترت و چگونگی حضور و فعالیت نمایشگاه های قرآنی در کشور و مناطق آزاد را تشریح کردند.
در این نشست مدیران رادیو و سیمای قرآن معاونت فرهنگی و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی ، مشاور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیرکل طرح و برنامه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ، مدیرکل مرکز قرآت و عترت وزارت آموزش و پرورش ،رییس سازمان دارالقرآن کریم ، رییس خبرگزاری ایکنا ، استاد عباس سلیمی چهره ماندگار قرآن ، حجت الاسلام زم مشاور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و دیگر مدیران فرهنگی و قرآنی کشور حضور داشتند.
در پایان نیز از آخرین آثار مرکز طبع و نشر قرآن کریم در زمینه نسخ قرآن کریم ، ادعیه و نهج البلاغه با خط فارسی و قلم های هوشمند قرآنی رونمایی شد.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.
دریافت خبر از : رضا اکبری
7471 /6030

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه اظهار کرد: معاونان و مدیران فرهنگی باید با به فعلیت رساندن ظرفیت بی‌نظیر دانشجویان و استادان سفیران معرفی دستاوردهای دانشگاه باشند. دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی و به‌ویژه فرهنگی در کشور بی‌نظیر و تأثیرگذار بوده و باید تأثیرگذاری دانشگاه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی و مردم و مسئولان در جریان آن قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: پایلوت شدن معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به‌عنوان متولی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح همه مراکز آموزش عالی استان، کسب عنوان برتر جشنواره مهدویت و امامت در دوره قبل، کسب مقام اول راهیان نور در سطح کشور گوشه‌ای از افتخارات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام بوده که با تلاش و کوشش حوزه فرهنگی کسب شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: اولویت اصلی استان ایلام با توجه به برگزاری کنگره اربعین و بیشترین حجم تردد کشور از استان به‌عنوان دروازه عتبات عالیان کار فرهنگی است و انتظار مسئولان استان ایلام محور قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در ایام اربعین و بسط و گسترش فرهنگ اربعین و عاشورایی بوده و باید از این ظرفیت برای توسعه دانشگاه و معرفی بیشتر آن استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد