Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کارشناس بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که در وعده‌های غذایی خود، بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند، احتمال ثابت ماندن وزن یا کاهش وزن در آنها، بیشتر است.

زیبا کجوری افزود: قند‌های ساده مانند قند و شکر به سرعت جذب می‌شوند و با تولید انرژی زیاد، می‌توانند باعث اضافه وزن، چاقی و به دنبال آن افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های دیابت، پرفشاری خون و برخی از انواع سرطان‌ها شوند؛ در حالی که میوه و سبزیجات به دلیل انرژی پایین و کالری کم، نسبت به سایر مواد غذایی، باعث جلوگیری از اضافه وزن و چاقی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سبزیجات و میوه‌ها را جز فست فود‌های طبیعی نام برد و ادامه داد: از سبزیجات و میوه‌ها در خانه، مدرسه، محل کار و بیرون از منزل باید بیشتر استفاده کنیم، اگر روزانه، دست کم از یک واحد سبزی برگ سبز تیره مانند اسفناج، کاهو و یک واحد سبزی نارنجی مانند هویج و کدو تنبل استفاده کنیم، ویتامین فولات و ویتامین A. مورد نیاز بدن تامین شده است.
این کارشناس تغذیه با اشاره به افزایش شیوع چاقی و اضافه وزن در کودکان و دانش آموزان، گفت: برگزاری پویش "فست فود طبیعی، جایگزین شیرینی" به مدت یک هفته در بین دانش آموزان، با هدف جایگزین کردن میوه و سبزیجات به جای قند‌های ساده در مدارس انجام می‌شود تا با تشکیل کمپین اصلاح الگوی تغذیه ای، افزایش مصرف سبزیجات و کاهش مصرف قند در سبد غذایی دانش آموزن، انجام شود.
کجوری با اعلام اجرای این پویش در مدارس شیراز، اضافه کرد: از افراد شرکت کننده در پویش خواسته می‌شود، به مدت یک هفته مصرف قند، شکر، نبات، انواع شکلات و آبنبات، کیک، کلوچه، انواع دسر، نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی را از رژیم غذایی حذف کرده و انواع سبزی‌ها مانند خیار، هویج، کاهو، گوجه فرنگی، ساقه‌های کرفس و انواع کلم را جایگزین آن کنند.
این برنامه، به همت کارشناس تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت ارمغان برای مدارس زیر پوشش، در حال اجرا است.



منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 750622

دیگر خبرها

  • روزتان را با غذاهای پرانرژی آغاز کنید
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است