Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور سطحی‌نگری را آفتی بزرگ توصیف کرد که تمام سرمایه‌های انسان را به مخاطره می‌اندازد و گفت: اگر به‌صورت عمیق به سبک زندگی غرب بنگریم چیزی جزء پوچی نخواهیم یافت؛ عالم غرب ویترین و ظاهر جذاب و زیبایی دارد ولی باطن آن پوچ است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد علی‌اکبری عصر امروز در نشست صمیمی با دانش‌آموزان دختر عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اصفهان در محل دفتر این انجمن با تبریک و گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س) تأکید کرد: بر اساس شناختی که از قبل از بچه‌های اصفهان داشته‌ام می‌دانم بچه‌های استان اصفهان به‌صورت طبیعی در یادگیری، حفظ و نگاه داشت مطالب توجه ویژه‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با تصریح اینکه همگی‌مان از خداوند ژرف‌نگری و عمق‌یابی را طلب کنیم، گفت: سطحی‌نگری آفت بزرگی است چراکه تمام سرمایه‌های وجودی انسان به دلیل سطحی‌نگری دچار مخاطره می‌شود.

وی تأکید کرد: بازیچه شدن، گرفتار غفلت شدن و آفت‌ها، از دست رفتن فرصت‌ها، صید شدن به‌وسیله دشمنان ظاهری و باطنی ازجمله آثار و بلاهایی است که انسان سطحی‌نگری دچار آن می‌شوند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه کسانی که دچار سطحی‌نگری هستند سطح فهم، درک و نگاهشان از این عالم و زندگی نیز به همان مقدار خواهد بود، گفت: در مقابل چنین دیدگاهی یک نگرش ژرف، عمیق و جستجوگر وجود دارد که به ظواهر زندگی دنیایی اکتفا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری راه دستیابی به چنین نگاهی را تفکر کردن عنوان کرد و افزود: انسان با تفکر آن‌هم تفکر توحیدی می‌تواند به لایحه‌های پنهان شخصت خود و هم دیگران دست پیدا کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: کسانی که راجع خود و محیط اطرافشان گرفتار ظواهر دنیایی می‌شوند در دام بازی خطرناک لهو، لعب، زینت، تفاخر و تکاثر یعنی جمع‌کردن مال و امثال آن قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هنر غرب به‌گونه‌ای است که ظاهر دینا را به شکلی جلوه می‌دهد که گویا همه‌چیز همین دنیا است، تصریح کرد: حاصل چنین دیدگاهی غرق شدن انسان در امور ظاهری و دنیایی است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خطاب به دانش آموزان حاضر در این جلسه، گفت:‌ اگر تحلیلی راجع به آداب، فهم و معنای زندگی بر اساس مکتب غربی داشته باشید خواهید فهمید که آن‌ها همه کامیابی، موفقیت و خوشبختی را با نگاه دنیوی معنی می‌کنند و تولید این‌همه فیلم، رمان و … بر اساس همین تفکر و نگرش است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با بیان اینکه اگر به‌صورت عمیق به سبک زندگی غرب بنگریم چیزی جزء پوچی نخواهیم یافت، اظهار کرد: عالم غرب ویترین و ظاهر جذاب و زیبایی دارد ولی باطن آن پوچ است، یعنی در اوج احساس خوشبختی در نگرش غربی، ناکامی و ناامیدی است و آخر آن بن‌بست، خستگی و افسردگی است این دنیای غرب است و مدل زندگی آن آیین بهره‌کشی از زندگی دیگران است.

وی با اشاره به اشکالات این نوع نگاه گرفتار ظاهر گفت: خدا در نگاه غربی، خدایی منزوی و منفعل است.

وی جهان‌بینی اسلامی، الهی و قرانی را مقابل نگاه دنیوی بیان و تأکید کرد: در این جهان‌بینی مافوق دنیای ظاهری دنیایی بزرگ‌تر با خالقی توانا،‌ آگاه، بصیر و سمیع، علیم وجود دارد.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری، گفت: انسان‌ها علاوه بر توجه به‌ظاهر امور باید به باطن نیز توجه داشته باشند، امام علی (ع) می‌فرمایند تو آن کتابی هستی که در حرف وجود تو رازهای پنهان هستی آشکار می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور منطق آیه‌ها و نشانه‌ها را ماحصل داشتن نگاه الهی به محیط پیرامون بیان کرد و ادامه داد: هرکدام یک از نگاه‌های غربی یا توحیدی منجر به داشتن نوعی سبک زندگی می‌شود که وجود حضرت زینب (س) مظهر نگاه، فهم و سبک زندگی الهی است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: پیام حضرت زینب (س) به شما دختران معنوی ایشان این هست که عمیق، ژرف‌اندیش، متفکر و اهل فکر باشید سپس اهل ذکر بشوید تا ان‌شاءالله اهل راز بشوید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز برگزاری امتحان نهایی متوسطه در سه آموزشگاه استان اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی رحیم، امروز _یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: چهار درصد جمعیت دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و ۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش‌آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش سه هزار و ۷۱۱ دانش‌آموز عشایری را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه سال‌جاری برای نخستین‌بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخورپوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام «محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون» برگزار می‌شد.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در صورت اخذ نشدن این مجوز باید کیلومترها راه سخت گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون پیمایش می‌کردند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ دانش‌آموز در این چهار حوزه امتحانی مذکور افزون بر خطرات جاده‌ای هزینه‌های زیادی را برای طی کردن در مسیرهای سخت گذر می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانش‌آموزان استان در هفت حوزه برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عشایر به‌صورت ثابت، نیمه‌ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی این اداره کل قرار گرفته‌اند.

کد خبر 750721

دیگر خبرها

  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • ۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • مشق الفبای زندگی در آغوشی شاید مهربان‌تر از مادر
  • علی مطهری: نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌های آیت الله مطهری دچار بن بست فکری یا پوچی در زندگی نشده‌اند