Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، در آغاز مراسم جناب دکتر سیروس بیدریغ ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در خصوص اهمیت موضوع پسماند در منطقه سیاهکل و سراوان سخنرانی ایراد نمودند.

در ادامه، دکتر مهرداد فرخی رئیس شعبه انجمن علمی بهداشت محیط گیلان و عضو هیات علمی دانشگاه توانبخشی و علوم بهزیستی در خصوص اهمیت این موضوع و ارتباط آن با رفاه اجتماعی و جلوگیری از بیماری ها و پیشگیری قبل از درمان صحبت نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس محمدرضا حسینی، مشاور پسماند معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور سخنران دیگر همایش ، در خصوص اهمیت موضوع مدیریت پسماند و کاهش تولید زباله در مدیریت پسماند و تفاوت نحوه مدیریت پسماند در گیلان و سایر مناطق صحبت نمودند و خاطر نشان کردند :«عادات و فرهنگ انسانها نقش تعیین کننده ای در مدیریت پسماند دارد و متاسفانه در استانی زندگی می کنیم که دور ریز مواد غذایی خصوصا نان و برنج به ترتیب در حدود ۱۰ و ۱۵ تن در سال است که با این دور ریز می توان غذای ۱۴۳ هزار نفر را تامین نمود، در مقابل در زباله های مردم برخی نواحی دیگر کشور حتی تکه ای نان نیز مشاهده نمی شود.»

در ادامه سمینار جناب آقای دکتر عمرانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در خصوص مدیریت پسماند و تاریخچه آن در ایران و در مورد اهمیت تفکیک زباله‌ از مبدا صحبت نمودند و ذکر کردند:« بهترین نوع مدیریت پسماند در گیلان به صورت بیوکمپوست و ورمی کمپوست است و در نهایت باید باقیمانده پسماند غیر قابل استفاده زباله سوزی شود. نباید در خصوص مدیریت پسماند یک قانون برای همه استانها در نظر گرفته شود و شهری مانند انزلی نباید مرکز دفن پسماند داشته باشد» .

در ادامه جناب آقای دکتر حسن کریم زادگان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در خصوص نقش مدیریت پسماند و اقتصاد مدیریت پسماند در راستای توسعه پایدار صحبت نمودند و اذعان داشتند:« مشکل عمده مبحث پسماند، ضعف مدیریتی است».

وی چنین در خصوص دفن غیر اصولی پسماند در سراوان اشاره نمودند و ذکر کردند:« متاسفانه هیچ گونه اقدامی در خصوص ساماندهی و رفع این بحران انجام نشده و هیچ تغییری صورت نگرفته است ».

حسن ختام این سمینار به صورت پرسش و پاسخ حضار و اساتید محترم بود.

پسماند لاهیجان محیط زیست

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است گفت: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو،مجتبی ملکی چوبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد گیلان و واحد رشت ضمن تقدیر و تشکر از دوستار در زمان تصدی ۴ساله ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دانشگاه در ریل اصلی انقلاب بود اظهار کرد: با حضور تیم مدیران مؤمن و متعهد و انقلابی، کارآمدی و اثربخش و با تعصب و پشتکار دکتر دوستار در دانشگاه را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در طول مدت تصدی دکتر دوستار افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مانند کسب مقام در جشنواره امامت و مهدویت، رویدار صدرا و… داشتیم که به همت و تلاش و درایت دکتر دوستار اتفاق افتاد ادامه داد: خدا را شاکرم که توفیق خدمتگزاری به من داد و امیدوارم بتوانم طوری خدمت کنم که شرمنده خون شهدا و دیگر عزیزان نباشم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه تحول‌آفرین و مأموریت‌گرا است تصریح کرد: این مأموریت‌ها و رخدادهایی که قرار است در سال ۱۴۰۳ اتفاق بیفتد و سکوی مبدل دانایی به توانایی است که باید در عرصه عمل هم‌نشان داده شود.

ملکی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته با داشتن زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های علمی، فرهنگی و…. شروع به اقدامات مختلفی در جهت افزایش تولیدات علمی و فرهنگی نموده است که ان‌شاءالله با توجه به فرمایشات حضرت آقا (مدظله‌العالی) و شعار دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت کنیم که تمام حوزه‌ها دارای جهش خوبی باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است افزود: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است و دراین‌خصوص اساتید، کارکنان و دانشجویان باید در مقوله حجاب و عفاف کوشا بوده و برای اینکه فضای دانشگاه حال و هوای اسلامی و انقلابی داشته باشد باید از استانداردهای خوبی برخوردار باشد که این مهم همت و همدلی همگان را در جهت ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان طلب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود