Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-همسر و نوزاد تازه متولد کارگر مشهدی ازچند روز قبل به‌خاطر ناتوانی در پرداخت هزینه زایمان، در بیمارستان گرو نگه داشته شده و اجازه خروج ندارند. این زن در شرح اتفاقی که برایش رخ داده گفت: «30 دی ساعت ۱۰ شب دردی عجیب تمام استخوان‌های بدنم را به لرزه انداخت. رنجی که برای پنجمین بار به سراغم آمد. دردی آشنا که تجربه‌اش کرده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتش رسیده بود. توان راه رفتن نداشتم. همسرم که کارگر فصلی است از راه رسیده بود و دستپاچه دنبال راهی می‌گشت. زمین و زمان در برابر چشمانم سیاه شده بود و از درد به خودم می‌پیچیدم. همسرم به ناچار با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت و آمبولانس آمد. در مسیر بیمارستان با حال زار، نگران هزینه‌های زایمان بودم و مدام اصرار می‌کردم که من را حتماً به بیمارستان دولتی که دفعات گذشته برای زایمان بستری بودم، ببرند. اما درخواست‌های من و همسرم راه به جایی نبرد و دست آخر سر از یک بیمارستان خیریه درآوردیم. اما مگر می‌شد با دستمزد کارگری در بیمارستان خصوصی بستری شد؟ آن هم ما که تنها امیدمان به دفترچه بیمه سلامتی است که دولت رایگان به ما داده است. حال خوبی نداشتم. در همان دقایق اول ورود به بیمارستان دخترم به‌طور طبیعی به‌دنیا آمد. روز بعد پزشک برای معاینه نهایی به من سر زد و اجازه ترخیص داد. اما با وجود خیریه بودن بیمارستان قبض یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را به‌عنوان هزینه‌های بیمارستان به دست‌مان دادند که از عهده پرداختش برنمی‌آمدیم. من و بچه کوچکم به علت ناتوانی در پرداخت هزینه‌های زایمان به‌عنوان گرو در بیمارستان هستیم و هیچ حق خروجی به ما داده نمی‌شود. هر روز که می‌گذرد به هزینه‌های بیمارستان ۳۸۰ هزار تومان اضافه می‌شود و اصرار به مددکاران این بیمارستان هم تنها به تخفیف ۴۰۰ هزار تومانی محدود شده است.»

این اتفاق در حالی رخ داده که قانون نظام سلامت، زایمان طبیعی را رایگان اعلام کرده است. سؤال اینجاست که چرا اورژانس این زن را به بیمارستان دولتی نبرده و چرا حتی بیمه سلامت که در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان طرح سلامت حمایتی از همه اقشار جامعه بالاخص قشر محروم محسوب می‌شود، فاقد اعتبار لازم در بیمارستان‌هاست؟ آیا روز‌های سخت مادر و کودک تازه متولد شده با ورود نهادهای مسئول یا خیرین پایان می‌یابد تا زن 35 ساله بتواند برای نگهداری از فرزندان نگرانش به خانه برود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت بیمارستان مادر و کودک کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلنگ این بیمارستان در روز شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت به زمین خواهد خورد.

وی در ادامه افزود: بابت تأخیر پیش آمده در آغاز احداث این بیمارستان از آحاد مردم جامعه عذرخواهی می‌کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی محل احداث این بیمارستان را در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد عنوان کرد.

کد خبر 6087076

دیگر خبرها

  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود