Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینب مهدوی از زنان روستایی شهرستان نور است که با همت و تلاش خود توانست از هنر نان سنتی که از مادرش آموخته برای درآمد اقتصادی خانواده بهره ببرد. به گزارش بلاغ به نقل از سرای نور، وقتی بحث از اشتغال و کارآفرینی زنان به میان می‌آید، تعداد زنان كارمند به ذهن متبادر می‌شود، در حالی كه بالاترین میزان اشتغال به زنان روستایی و خوداشتغال و کارآفرین شهری اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین یکی از مهم‌ترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا هستند.

زنان سرپرست خانوار مقوله است که در چهارچوب رفاه خانواده امر مهمی تلقی می‌شود و دارای مسئولیت سنگین اقتصادی و اجتماعی در خانواده هستند.

زنان در کشورهای رو به توسعه، امید اول برای ارتقای خانواده‌ها و رشد و توسعه‌ کشورهای خود محسوب می‌شوند. موفقیت زنان كارآفرین در جوامع نه ‌تنها سبب سودهای اقتصادی می‌شود، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی هم ایجاد می‌کند. زنان به دلایل متعدد از جمله بیکاری و کاهش دستمزدها و نارضایتی از شغل قبلی، وارد کارآفرینی می‌شوند. چون کارآفرینی راهی برای برون‌رفت از بیکاری معمول است.

سه دلیل مهم كشورها برای توجه به مقوله كارآفرینی، تولید ثروت، توسعه تكنولوژی و اشتغال مولد است. درحالی كه در كشور ما به اشــتباه این مفهوم صرفاً با اشتغال‌زایی مترادف‌شده و فقط برای حل مشكل اشتغال به سمت كارآفرینی پیش می‌رویم.

زینب مهدوی از زنان روستایی شهرستان نور است که با همت و تلاش خود توانست از هنری که از مادرش آموخته برای درآمد اقتصادی خانواده بهره ببرد.

وی متأهل و دارای دو فرزند است که هشت سال به کار پختن نان سنتی در روستای سیدکلا شهرستان نور مشغول است و در این کار برای سه نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرد و از 15 میلیون تسهیلات بسیج سازندگی استفاده کرده است.

وی گفت: کار را از منزل شروع کردم و بعد از مدتی داخل محل، مغازه اجاره و سپس پس از پیشرفت کار و افزایش تقاضا در ابتدای محل نانوایی راه اندازی کردم.

مهدوی تصریح کرد: برای درآمدزایی و خودکفایی این کار را شروع کردم و پخت نان را از مادرم آموختم و با امید به خدا و تلاش و حمایت فکری و معنوی برادرانم این کار را ادامه دادم و روز به روز کارم گسترش و در حال پیشرفت است.

وی یادآورشد: به شغلم بسیار علاقمندم و به عنوان سرپرست خانوار زندگی را از درآمد این نانوایی اداره می‌کنم.

مهدوی در خصوص زمان کارش گفت: از قبل از اذان صبح مغازه را با یاد خدا بازگشایی می‌کنم و سه سال است که در این محل کارم را آغاز کرده‌ام و اکنون سفارش‌های زیادی از چمستان و برای مدارس و مراسمات دارم و مشتریان من از این محصولات راضی هستند.

وی در مورد آغاز کارش اظهار کرد: ابتدا با سختی کارم را شروع کردم و مشکلات زیادی در پخت نان روبرو شدم، از تنور کوچک و تعداد کم حدود 20 نان کارم را آغاز کردم که در اوایل کار برخی مواقع نان‌ها و خمیرها خراب می‌شد اما هرگز ناامید نشدم.

مهدوی با اشاره به کسب تجربه، افزود: بسیار تلاش کردم زیرا هر کاری سختی خودش را دارد و زندگی پر از فراز و نشیب است که انسان باید با صبر، تحمل، همت و تلاش به هدفش برسد و با توکل به خدا پای کار ایستادم و ناامید نشدم.

برای توسعه‌ کارآفرینی زنان، تأسیس مراکز حرفه‌ای و شغلی برای فعالیت‌های کارآفرینانه‌ی زنان، توجه به اصل 44 قانون اساسی کشور[ایران]، ارائه‌ امکانات ویژه با نگرش جنسیتی برای بانوان، ارائه‌‌ تسهیلات لازم برای دسترس آسان‌‌تر زنان به خدمات مالی، اهمیت دادن به کارآفرینی زنان و مشارکت آنان در اقتصاد خرد کشور در هر سن و سال، ارائه‌ برنامه‌های آموزشی و کمک آموزشی برای گسترش کارآفرینی آنان، حمایت قانونی از زنان و برنامه‌هایی مربوط به آنان با تأکید بر جنسیت پیشنهاد می‌شود.  

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدوی سرپرست ورزش وجوانان نکا شد

با حکم مدیرکل ورزش و جوانان و در آئینی با حضور فرماندار نکا مراسم تکریم از خسرو سیفی و معارفه مختار مهدوی به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان نکا برگزار شد.

علاوه بر این بریمانی مشاور ویژه مدیرکل و مهدیان رئیس امور اداری اداره کل ورزش و جوانان در آئین معارفه سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان نکا حضور داشتند.

مختار مهدوی پیش از نیز سابقه ریاست ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های میاندورود و ساری را داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • من استرس رفتن علی دایی را داشتم | زوج من و مهدوی کیا نادیده گرفته شد
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • مهدوی سرپرست ورزش وجوانان نکا شد
  • پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد