Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاوشگر خورشيدي "پارکر" ناسا از هر شي ديگر که توسط انسان ساخته شده است، به خورشيد نزديک تر خواهد شد.
به گزارش گروه فضاي مجازيخبرگزاري ميزان، کاوشگر خورشيدي "پارکر" ناسا (Parker Solar Probe)يک سفر تاريخي را در تابستان 2018 آغاز خواهد کرد. در اين سفر کاوشگر پارکر هفت برابر هر شي ديگر ساخت انسان در تاريخ بشر به سطح خورشيد نزديک تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاوشگر خورشيدي پارکر، با سرعت 725هزار کيلومتر در ساعت تا فاصله 4 ميليون مايلي به سطح خورشيد نزديک خواهد شد. ممکن است اين فاصله تا خورشيد زياد به نظر برسد اما حتي در آن فاصله نيز فضاپيما با دماي 1700 درجه سانتيگراد روبرو خواهد شد.
اين فضاپيما از فلوريدا پرتاب خواهد شد. اين کاوشگر از اتمسفر خورشيد موسوم به "تاج خورشيدي" corona) ) عبور مي‌کند.
اين فضاپيما يک محفظه که نمونه‌هايي از ذرات با انرژي بالا را جمع آوري مي‌کند خواهد داشت.
"آنته دولبو"(Anette Dolbow) مدير ارشد اين پروژه، محفظه مورد نظر را مقاوم‌ترين ابزار کوچک اين کاوشگر مي‌نامد.

اين فضاپيما همچنين يک سيستم خنک کننده دارد که مانند رادياتور عمل مي‌کند و 5 ليتر آب تحت فشار خواهد داشت. اين سيستم به اين دليل که ترکيبي از آب و الکترونيک در آن وجود دارد همانند ديگر سيستم‌هايي که پيش از اين در فضاپيما استفاده شده نخواهد بود. اين ماموريت به دانشمندان کمک خواهد کرد تا به دليل اينکه چرا جو خورشيد گرم‌تر از سطح آن است، پي ببرند.
پاسخ اين راز‌ها به حيات در زمين مربوط مي‌شود. اختلال در جو خورشيد مي‌تواند سبب خروج جرم از تاج خورشيدي که انفجار بزرگ گاز يونيزه شده نام دارد و همچنين خروج شعله‌هاي خورشيدي که منجر به تابش مي‌شوند را به همراه داشته باشد.
هنگامي که جرم خارج شده از تاج خورشيدي با مگنتوسفر زمين ارتباط برقرار مي‌کنند، سبب ايجاد جريان‌هاي الکتريکي مي‌شود که مي‌توانند به زمين برسند و به شبکه‌هاي برق آسيب برسانند. در عين حال، شراره‌هاي خورشيدي ارتباطات راديويي را مختل مي‌کنند و باعث مسموميت پرتويي فضانوردان در فضا که توسط ميدان مغناطيسي سياره محافظت نشده‌اند، مي‌شود. پيش‌بيني چنين حوادثي پژوهشگران را نيازمند اطلاعات بيشتر در مورد خورشيد مي‌سازد.
"اريک کريستين" (Eric Christian)محقق مربوطه اين کاوشگر و فيزيکدان مرکز پروازهاي فضايي گادارد گفت: اين‌ها پرسش‌هايي است که ما در حال تلاش براي پاسخ دادن به آنها از فاصله 93 ميليون مايلي هستيم.
منبع: ايسنا
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از توزیع ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فضل‌الله آذرفر، امروز_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ اظهار کرد: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از کارهای شاخص ماست که در راستای کاهش سوخت‌های فسیلی و کمک به روشنایی مورد نیاز عشایر در شب در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از دو هزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده‌است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌جاری نیز با همکاری شرکت توزیع نیروی برق، یک‌هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی دیگر بین عشایر استان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار است در سازمان امور عشایر نیز یک تفاهم‌نامه با وزارت نیرو منعقد و سهم استان ما ویژه دیده شود.

آذرفر خاطرنشان کرد: سهم آورده هر عشایر در این مدت برای هر پنل خورشیدی یک میلیون تومان است، در صورتی که امور عشایر برای هر پنل ۱۲ الی ۱۳ میلیون تومان هزینه کرده است و تلاش شده کمترین مبلغ از عشایر دریافت شود.

کد خبر 746606

دیگر خبرها

  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • در خورشیدگرفتگی ۲۰ فروردین چه چیزهای عجیبی مشاهده شد؟
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه
  • ۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • لحظه غروب خورشید در آسمان چهاربرج از لنز دوربین شهروند خبرنگار + تصاویر
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
  • درخشش هنرمندان لنده‌ای در ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم