Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در نشست فعالان فرهنگی كه در مجتمع  فرهنگی ولیعصر(عج) همدان با حضور مسئولین و نخبگان و فعالین فرهنگی برگزار شد، به تشریح اصطلاح محافظه‌كاری در فضای سیاسی،  اجتماعی و فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: محافظه كاری یك شیوه در عملكرد و یك رویكرد در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی در تمام كشورهای جهان این اصطلاح محافظه كاری به آنها می خورد و عده ای به جای روحیه محافظه كاری، رویه محافظه كاری دارند برای اینكه هیچ نگرش تحولی در وجودشان نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وضع موجود ابراز داشت: عده‌ای می خواهند وضع موجود را حفظ كنند به دلیل اینكه هیچ صورت بهتری نیست و نگران هستند اگر تغییری پیش بیاید ضرر می كنند و دشمنانی دارند كه در جریان تغییر و لطمه هستند همانند تغییری كه گرباچف می‌خواست پیش بیاورد.

وی ابراز داشت: محافظه‌كاری یك اصطلاح است كه در كشورهای جهان استفاده می شود و در كشور ما نیز برچسب محافظه‌كاری به بسیاری از نیروهای انقلابی زده می شود.

پناهیان با بیان اینکه هنوز نیز این برچسب به صورت مؤثر كار می كند، گفت: این برچسب از درون نیروهای انقلابی را دچار فرسودگی می كند چراکه در محافظه‌كاری انرژی انقلابی‌گری وجود ندارد و هم از بیرون بسیاری از مشکلات را گردن محافظه کاران می اندازند و هم بسیاری از این حرف‌های غلط مندرس که دیگر نو نیستند و به غلط نو جلوه می کنند و بازار سیاه پیدا می کند.

وی با اشاره به انقلابی‌گری گفت: از حیث انقلابی‌گری می گوئیم که ما محافظه کار هستیم و اگر تحول‌خواه نباشیم از درون دچار فرسودگی می‌شویم و از بیرون نیز هرچه مشکلات هست محافظه‌کارها را دربرمی گیرد و بسیاری از عناصر سیاسی با خباثت تمام سعی می کنند نیروهای انقلابی را محافظه‌کار جلوه دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آنها طی 20 سال اخیر توانستند نیروهای انقلابی را طی عملیات روانی محافظه کار جلوه دهند، افزود: اگر بخواهیم اصلاحاتی را ایجاد کنیم دو روش وجود دارد؛ یکی هویت انقلابی خود را احیا کنیم و دیگر اینکه دستور کار پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان یک عنصر انقلابی چطور باید عمل کنیم؟ اظهار داشت: با حفظ یاد شهدا، امام (ره)، حفظ حجاب و دینداری، محافظت کردن از محرومین؛ که این عبارات محافظه‌کارانه است و آنقدر به ارزش‌های انقلابی حمله کردند که رسالت ما حفظ ارزش‌های اسلامی نیست بلکه نابود کردن تمدن غرب است.

پناهیان با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان کرد: در اغتشاشات اخیر نظرسنجی از موسسه ای صورت گرفت که میزان محبوبیت مسئولین نظام کاهش یافت و تنها کسی که میزان محبوبیتش کاهش نیافته سردار سلیمانی است که مظهر صدور ارزش‌های اسلامی به جهان است.

وی با اشاره به اینکه خودسازی امکان ندارد جز در بستر انقلاب واقعی بیان کرد: اگر ما تکلیف محوری انقلابی خود را درک نکنیم و به وظیفه اصلی خود عمل نکنیم این امر محقق نمی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما تا قبل از انقلاب یک اسلام فردی داشتیم و بعد از انقلاب نیز این اسلام فردی را امام (ره) به اسلام سیاسی به معنای کلان اجتماعی تا اینجا تبدیل کرد.

وی عنوان کرد: رفتارهای ما محافظه کارانه است و نباید اجازه بدهیم  و با تغییر سبک زندگی، اقتصاد و معیشتمان باید تشکیلاتی شود و به دنبال ثروت گروهی باشیم، تعاونی راه بیندازیم، دولت باید کوچک شود و با این وضع موجود سه قوه فاسد می‌شود و لازم است ما یک اقدام انقلابی انجام دهیم.

پناهیان با بیان اینکه باید خودسازی جمعی انجام دهیم، یادآور شد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید تقوای جمعی داشته باشیم، سیاستمدار با دولت کوچک هم می‌شود و مسئولین نیز باید بخواهند.

وی عنوان کرد: ما یک مملکتی ایجاد کردیم کخ از نظر ساختارهای اجتماعی غلط است و باید تحول ایجاد کنیم باید به زندگی گروهی برسیم و همچنین بصیرت داشته باشیم همچون بصیرت 9 دی ماه که مردم راهپیمایی می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: هرکس با پول خودش کار کند و ربا در بانک قطعا اتفاق می افتد و به دنبال آن دزدی هم رخ می دهد طبق بیانات امام(ره) کار مردم نباید به دست کارمند بیفتد، فساد ایجاد می شود.

وی ادامه داد: سخت ترین خودسازی، خودسازی جمعی است و یک تکلیف بزرگ انقلابی جای پای ماست، خود ما تجسم حق و حقیقت هستیم فقط یک اقدام لازم است، در هیچ کجای دنیا دولت اینگونه بزرگ نیست و باید کوچک شود و به بخش خصوصی واگذار شود.

پناهیان در پایان با اشاره به اینکه چه کنیم تا هویت انقلابی مان حفظ شود، خاطرنشان کرد: باید کار انقلابی انجام دهیم و روحیه انقلابی را حفظ کنیم و برای انقلابی بودن نیاز به کار انقلابی داریم و نیاز به شعار نیست و باید کار فرهنگی انجام داد و دست از محافظه کاری برداریم و انقلابی باشیم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدجوری دل درد گرفتیم  

واژهء انقلابی و انقلابی‌گری حالا تداعی برون‌ریزی زشت‌ترین رفتارهایی را می‌کند که در عرف عرفانی و مذهبی ما طرد ‌شده؛ اما حالا شده سکهء روز مثلا انقلابی‌ها. این پدیده را باید نوعی استفراغ ناشی از دل‌درد تاریخی خودمان بدانیم. لابد پیامدی منتظر اما نامنظور از انقلاب اسلامی. و تضعیف شرع و نه الزاما اعتقاد مذهبی.

این واگشت به ملکات ردیه و مَنِش نادینامیک، در نبود ذهنیتی پذیرفته شده متناسب با درک زمان و دینامیک در اجتماع، طبیعی است- همین است که آن را از نوع پیامدی منتظر در جامعه می‌دانم. تحولات مشابه در اروپا مثال بارزی از پیچیدگی و سختی تغییر ذهنیت در جامعهء انسانی است- اوج آن را باید در جامعه‌ای دانست که در آن انسان‌ها دینامیک را درک کرده‌اند و به‌شدت در مقابل نطام‌های سلسله مراتبی قدرت و نظام‌های مطلقه ایستادند تا نقش کل جامعه در برهم‌کنش‌شان متجلی شود. این رخ‌دادْ نهایتِ فرایندی است که بیش از نیم هزاره طول کشید در پیامد جنگ‌های صلیبی. بیش از یک میلیون سوزانده شدند به جرم این‌که شیطان در جسم‌شان حلول کرده.

چه بدعت‌گذارانی که زنده در آتش سوزانده شدند- نمونهء آن سوزاندن هشت نفر بدعت‌گذار در پاریس در حضور اسقف اعظم و رئیس دانشگاه پاریس و بزرگان دیگر در سال ۵۸۹/۱۲۱۰- همزمان با تولد سعدی و هنگام افول سلجوقیان و برامدن خوارزم‌شاهیان در ایران؛ ما هم حلاج داشتیم (قرن سوم/نهم) اما مرتبهء بزرگی کمیت را مقایسه کنید با میلیون‌ها نفر در اروپا. این وحشی‌گری‌ها از جنس همان مَنِشی است که در کولوسئوم می‌بینیم و در هولوکاؤست و حالا هم در غزه: همان که نظریه‌پردازی شده و زیبا بسته‌بندی‌شده در مفهوم «اختیارگرایی» (لیبرتاریانیزم) و «ملکهء پست» (vile maxim) به معنی «همه چیز برای ما و هیچ برای دیگری».

انتظار این‌که با یک کلمهء مردم‌سالاری، بشود این تحولات را درک کرد اشتباه است. خواهیم افتاد در چاه ملکهء پست و اختیارگرایی و بی‌اخلاقی (سطح) بالاها (higher immorality) که تجلی آن پوشاندن جنایت و نسل کشی انسان‌ها در غزه تحت نام مردم‌سالاری است. پس، انتظارمان از زدایش مفهوم وقت و پذیرش دینامیک در اجتماع و تأکید بر شکوفایی فرد در جامعه را متناسب کنیم با توان تغییر ذهنیت انسان‌ها [۱]- و نه فرورفتن به درون؛ هرگاه هم توانی فراهم شد، دست بالاتر از امکان بزنیم.

1. نک نتجه تحقیق جدید را که چگونه منش فکری انسان‌ها وابسته به شبکه‌های نورونی است:
Gene expression networks regulated by human personality, Nature, Mol Psychiatry, ISSN 1476-5578.
به نقل از هادی صمدی، چگونه می‌توانیم خود را به‌نحوی بنیادی تغییر دهیم

بیشتر بخوانید:

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902377

دیگر خبرها

  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • بدجوری دل درد گرفتیم