Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر گفت: برمبنای قانون برنامه ششم توسعه، سهمی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده برای تامین زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش کردی چهارشنبه شب در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی در اراک اظهار داشت: استان مرکزی یکی از استان های برتر کشور در حوزه صنعت بوده و رونق شهرک های صنعتی مستقر در ساوه و زرندیه بسیار بی نظیر است، زیرا در سال هایی که ما در کشور شاهد افت صنعت بودیم این صنایع همچنان درحال گسترش و رشد و تعالی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر خاطرنشان کرد: قانون برخی محدودیت ها را برای صنعت برق به وجود آورده و براین اساس سازمان برنامه و بودجه موظف است در بودجه های سالانه ردیفی برای این حوزه در نظر بگیرد و این مسائل باعث شده تا دولتمردان دریابند نمی توانند برای این سطح از مجموعه توانیر تامین نیرو داشته باشند.

کردی تصریح کرد: شهرک های صنعتی درحال حاضر با مشکلاتی زیرساختی مواجه هستند که پیرو آن در قانون برنامه ششم توسعه و براساس بند دو ماده شش، پیش بینی شده ۳۰ درصد از مالیات ارزش افزوده و کالاهای خاص به شهرک های صنعتی اختصاص داده شود که تاکنون محقق نشده اما محقق شدن این قانون سبب ایجاد تحرکی مطلوب در مناطق صنعتی می شود.

وی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این بند از برنامه ششم حداقل سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان به این بخش تزریق می شود و باید بدانیم که با درآمدهای محدود وزارت نیرو و بودجه های اندک نمی توانیم پاسخگوی این حجم از شبکه گسترش یافته باشیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر عنوان کرد: عمده مشکلات استان مرکزی در شهرک های صنعتی شمال استان نهفته است و در زمانی که تعاملی نسبی میان درآمد و هزینه ها وجود داشت، تفاهم نامه ای میان وزارت نیرو، توانیر و وزارت صنعت منعقد شد که براساس آن چون استانداری ها نقشی در تعیین بودجه شهرک های صنعتی نداشتند، توسط این دستگاه ها اعتباراتی به شهرک ها تخصیص داده می شد که شهرک صنعتی خیرآباد و خمین ازجمله این موارد هستند.

کردی خاطرنشان کرد: شهر صنعتی های خیرآباد و خمین در موقع شکل گیری حداکثر ضریب بهره برداری و امکانات را داشتند، در این زمینه توافق نامه هایی براساس روال قبلی در استانداری مرکزی تنظیم شده، زیرا با تغییر روال ایجاد شده تفاهم نامه ها نیز دچار تغییر شده بودند اما تلاش ما بر این است که حداقل های شهرک های صنعتی را پاسخ دهیم و از توقف کار جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: درخواست داریم که در روند تعیین بودجه سالیانه به استان مرکزی توجه ویژه ای داشته باشند زیرا این مساله راهگشایی برای کل کشور خواهد شد، در استان های تهران و البرز نیز به شدت دچار معضلاتی از این قبیل هستیم که امیدواریم به مرور برطرف شوند، البته وضعیت سایر شهرک های صنعتی استان مرکزی به نسبت مطلوب تر است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی

تین نیوز

انجمن تجارت الکترونیکی تهران با انتشار بیانیه ای، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل ونقل درون شهری را «غیرفانونی» دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، انجمن تجارت الکترونیکی تهران در بیانیه ای اعلام کرد: افزایش دستوری تعرفه های تاکسی های اینترنتی به عنوان زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون شهری، آثار تورمی غیرقابل جبرانی خواهد داشت و ایجاد این هزینه ها به بدنه اکوسیستم دیجیتالی کشور آسیب می زند.

پیش تر سازمان امور مالیاتی کشور با تصویب افزایش مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد، درخواست کرد این مبلغ از تاکسی های اینترنتی دریافت شود. این موضوع در حالی بود که قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی، شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابه جایی مسافر را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده بود.

قبل از این بیانیه، برخی از نمایندگان مجلس هم در نامه ای به هیئت رئیسه، درخواست دریافت مالیات از تاکسی های اینترنتی را خلاف قانون دانسته بودند و با آن به دلیل افزایش هزینه مصرف کننده نهایی که مردم هستند، مخالفت کرده بودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • عکس | اطلاعیه جدید سامانه تجارت
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • استان مرکزی چه بهره‌ای از بارش‌های بهاره برد؟
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد