Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@16:29:54 GMT

تهيه حرير بادام براي نوزادان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۰۱۲۸۹

تهيه حرير بادام براي نوزادان

خبرگزاري آريا -

بادام حاوي مواد مغذي ارزشمندي براي رشد و تکامل مغز نوزاد مي باشد
در اين مقاله شما را با خواص بادام براي نوزاد شما و طرز تهيه حريره آن در شروع شش ماهگي آشنا مي کنيم.
آيا نوزاد شما وارد شش ماهگي شده است؟ براي اولين بار قرار است به او غذاي جامد بدهيد؟ بهترين غذاي شروع کننده در شش ماهگي چه غذايي است؟
در اين مقاله شما را با خواص بادام براي نوزاد شما و طرز تهيه حريره آن در شروع شش ماهگي آشنا مي کنيم:
بادام چيست؟
بادام به دوشکل بادام شيرين و بادام تلخ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادام شيرين پرطرفدار است. اما بادام تلخ نيز براحتي قابل خوردن است و به معناي واقعي تلخ نيست.
در اينجا با مهمترين خواص بادام براي نوزادان آشنا مي شويم:
مفيد براي مغز
بادام حاوي مواد مغذي ارزشمندي براي رشد و تکامل مغز نوزاد مي باشد. خوردن بادام باعث ارتقا سطح هوش نوزاد ميشود. بادام حاوي مقدار زيادي ال کارنيتين و ريبوفلاوين است که براي فعاليت مغز مورد نياز است. بادام از بروز آلزايمر در سال هاي آينده جلوگيري مي کند.
کنترل کلسترول
اگر چه در حال حاضر کلسترول نوزاد شما کنترل است اما خوردن آن باعث حفظ سطح طبيعي کلسترول در طول رشد نوزاد ميشود. از مصرف بادام هاي نمکي و يا شيرين شده بپرهيزيد.
جلوگيري از ديابت
خوردن بادام باعث جلوگيري از بروز ديابت در سال هاي جاري در نوزاد ميشود. در ميان مغزيجات بادام غني ترين منبع تامين کننده ويتامين E مي باشد و داراي شاخص گلايسميک پاييني است.
اثرات جانبي مصرف بادام براي نوزاد
خوردن مقدار مناسب بادام در طول روز براي نوزاد هيچ گونه عارضه خاصي نخواهد داشت. معمولا 6 ماهگي شروع مصرف حريره بادام در نوزادان است. اما قبل از مصزف روزانه مطمئن شوبد که نوزاد به بادام آلرژي نداشته باشد.

خوردن بادام باعث جلوگيري از بروز ديابت در سال هاي جاري در نوزاد ميشود
چگونه بادام را به غذاي نوزاد اضافه کنيم؟
پوست بادام را جدا کرده و آن را بصورت حريره بادام به نوزاد ميدهيم. در ادامه با طرز تهيه حريره بادام آشنا مي شويم.
طرز تهيه حريره بادام براي نوزادان
حريره بادام از ميان غذاهاي کمکي گزينه خوبي براي شروع نوزاد در شش ماهگي است. ابتدا 2 قاشق مرباخوري در طول روز به نوزاد خود مي دهيد و سپس تا آخر هفته يعني 7 روز آن را به 12 قاشق مرباخوري و 6وعده غذايي در طول روز افزايش ميدهيد. اگر نوزاد شما به بادام آلرژي داشته باشد از همان روزهاي اول علائم آلرژي را بروز خواهد داد. با مواد غذايي حساسيت براي نوزادن آشنا باشيد.
مواد لازم
بادام: 7 عدد
شکر: نصف قاشق مرباخوري شکر
آرد برنج: يک قاشق مرباخوري آرد برنج
آب: دو چهارم ليوان آب
طرز تهيه حريره بادام براي نوزادان
ابتدا بادام ها را در ظرف آب گرم ريخته و بگذاريد يک تا دو ساعت بماند. بعد پوست آن به راحتي جدا شده و بادام ها را پوست بگيريد. سپس بادام را در مخلوط کن ريخته خوب پودر ميکني و سپس آرد برنج و شکر را اضافه کرده خوب مخلوط ميکنيد. مواد بدست آمده را با آب مخلوط کرده روي شعله مي گذاريد تا کم کم غليظ شود. غلظت و قوام حريره بادام بايد مانند شير مادر باشد. گاهي خانم ها آرد برنج را خانگي درست ميکنند که براي اين کار دو روز برنج خوب و معطر را مي خيسانيد سپس آن را در آبکش ريخته و در پارچه خشک کنيد سپس در مخلوط کن آرد برنج را درست کنيد.
هشدار:
بهتر است در درست کردن حريره بادام از شير پاستوريزه استفاده نکنيد. زيرا نوزاد تا يکسالگي مجاز به استفاده از شير گاو نمي باشد. بجاي شير از آب استفاده کنيد.
منبع: niniban.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم

داشتن زایمان لاکچری در تاریخی رند و خاص از سال ۸۸ در کشور رواج یافت و برخی از والدین بدون آگاهی از عوارض خطرناک اصرار به انجام این کار دارند. 

تولد نوزادان نارس، ابتلا نوزادان مشکلات ریوی و عفونت‌های تنفسی و افزایش آمار ابتلا به اوتیسم از جمله عوارض خطرناکی است که زایمان‌های لاکچری برای نوزادان به همراه خواهد داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی