Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرستاران کردستانی از عدم پرداخت حقوق ۸ ماهه اضافه‌کار و بی‌توجهی مسئولان به آنان گله‌مند هستند. ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۶ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سوم بهمن‌ماه سالروز میلاد بانوی صبر و استقامت حضرت زینب(س) و روز پرستار است؛ کمتر کسی است که از سختی‌ها و مشکلات کاری این قشر زحمت‌کش جامعه خبر نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستاران مجبورند که ساعات زیادی در محیط بیمارستان باشند و بی‌وقفه کار کنند و در حین کار با بیماران بدقلق و پرخاشگر نیز سروکله بزنند و مدارا کنند و با این وضعیت و شرایط سخت‌کاری غیر منصفانه است همیشه انتظار لبخند و رویی گشاده از این ناجیان آسمانی داشته باشیم.

متأسفانه پرستاران کردستانی با وجود زحمات و سختی کار بسیار، با مشکلات زیادی همچون درآمد بسیار کم، تأخیر در پرداخت اضافه کار از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون و بی‌توجهی مسئولان به جایگاه آنان دست و پنجه نرم می‌کنند.

آنچه که در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با پرستاران بیمارستان بعثت سنندج و مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان است.

حقوق اضافه‌کار پرستاران از خردادماه پرداخت نشده است

ف. احمدی یکی از پرستاران بخش کودکان بیمارستان بعثت سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به مشکلات کاری خود اظهار داشت: متأسفانه تعداد نیرو و پرسنل نسبت به تعداد مریضان بسیار کم بوده و گاهاً پیش آمده که فرصتی برای آب خوردن هم نداشتیم.

وی با گله‌مندی از عدم پرداخت حقوق طرح کارانه گفت: متأسفانه از خردادماه تاکنون حقوق اضافه کار به هیچ کدام از پرستاران پرداخت نشده و این تأخیر در پرداخت‌ها مشکلات زیادی برایمان به‌وجود آورده است.

این پرستار سنندجی با ابراز تأسف از قائل نبودن ارزش و احترام برای پرسنل تصریح کرد: مسئولان اکثراً در راحتی هستند و هیچ‌وقت شایسته‌سالاری وجود ندارد و همیشه رابطه‌ها به ضابطه ارجعیت داده می‌شود.

وی با ابراز گله‌مندی از نبود امکانات و خدمات درمانی رایگان برای پرستاران گفت: برای یک آزمایش ساده در بیمارستانی که شب و روز در آن کار می‌کنیم باید کلی پول پرداخت کنیم، بنده هفته قبل برای اسکن قلب در همین بیمارستان 550 هزار تومان پرداخت کردم و اگر کسی خوش شانس باشد و بیمه تکمیلی داشته باشد درصدی از آن مبلغ را به وی بر می‌گردانند.

احمدی افزود: متأسفانه حقوقی که دریافت می‌کنیم نسبت به شرایط سخت کاری و در قبال کاری که انجام می‌دهیم "ناچیز" است و واقعاً جوابگوی مشکلات زندگی نیست.

وی به شرایط پر تنش کار در بیمارستان اشاره و اظهار کرد: متأسفانه بعد از چند سال کار در بیمارستان دچار انواع و اقسام بیماری‌ها می‌شویم و کل درآمدی که داریم باید صرف معالجه خود کنیم.

این پرستار سنندجی با گله‌مندی از نبود امکانات رفاهی مخصوص پرسنل بیمارستان گفت: متأسفانه مسئولان تنها از پرسنل کار می‌خواهند و در قبال آن عملاً هیچ‌گونه امتیازی برای پرسنل قائل نمی‌شوند و رسیدگی خاصی به پرستاران نمی‌کنند.

وی گفت: پرستاری شغلی است که باید با وجود همه مشکلات و در تمام شرایط خوب و بد در پست خود حاضر و اجباراً اضافه کارها را بپذیریم اما با این وجود بنده از کار خود احساس رضایت می‌کنم چراکه اگر این احساس را نداشته باشم قطعاً افسردگی می‌شوم.

هیچ مسئولی پاسخ‌گوی عدم پرداخت حقوق اضافه‌کار 8 ماهه پرستاران نیست

ش . هدایتی یکی دیگر از پرستاران بیمارستان بعثت سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، یکی از مهم‌ترین مشکلات پرستاران را مشکلات مادی خواند و اظهار داشت: از خرداد ماه امسال تاکنون حقوق اضافه کار ما پرداخت نشده و کسی هم پاسخگوی این تأخیر در پرداخت‌ها نیست.

وی با تاکید بر نبود امکانات رفاهی گفت: متأسفانه حقوقی که دریافت می‌کنیم صرف پرداخت اقساط وام و اجاره خانه می‌شود و عملاً حقوقی باقی نمی‌ماند.

این پرستار بیمارستان بعثت سنندج تصریح کرد: متأسفانه هیچ‌گونه امکاناتی برای ما وجود ندارد و حتی بیمارستان از دادن صبحانه به پرسنل خودداری می‌کند و مجبوریم خودمان صبحانه بیاوریم.

وی با اشاره به ازدحام کاری گفت: از آنجا که تعداد نیرو کم و حجم کار زیاد است اگر روزی به هر دلیلی مرخصی بخواهیم با سختی می‌توانیم موفق به دریافت آن شویم.

هدایتی افزود: آنگونه که باید پرستاران تکریم شوند ارزش و احترامی برایمان قائل نیستند و از آنجا که همه برآیندها به حق و حقوق بر می‌گردد اگر به موقع پرداخت نشود به این معنی است که احترامی برای ما قائل نیستند.

وی اظهار کرد: از مسئولان می‌خواهم حق و حقوق عالی که برای خود قائل می‌شوند برای ما هم قائل شوند چراکه اگر از نظر روحی و روانی آرامش خاطر داشته باشیم و فکرمان درگیر مشکلات نباشد قطعاً بهتر می‌توانیم به بیماران و مردم خدمات‌رسانی کنیم.

پرستار بیمارستان بعثت سنندج گفت: با تمام مشکلات و نارضایتی‌ها تا آنجا که بتوانیم رسالت خود را به درستی انجام می‌دهیم.

کمبود نیرو یکی از معضلات بیمارستان بعثت سنندج است

م.پ یکی دیگر از پرستاران اورژانس بیمارستان بعثت سنندج که از ترس برخورد مسئولان نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار ما در مورد مشکلات کاریشان اینچنین می‌گوید: طرح تحول نظام سلامت در مقطعی کوتاه به نفع پرستاران و پزشکان بود و مبلغی که پرداخت می‌شد رضایت‌بخش بود اما اکنون اینگونه نیست و تنها به پرسنل ظلم می‌شود.

ده ماه است که حقوق اضافه کار دریافت نکردیم، آن زمان که حقوق ثابت و حقوق اضافه کار با هم پرداخت می‌شد وضعیت خیلی خوب بود اما اکنون این حقوق پاسخگوی زندگیمان نیست.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان روابط صمیمانه‌تر و دوستانه‌تری با پرسنل برقرار کنند!

اورژانس بخش پر تنشی است و بیشتر اوقات در بحران به سر می‌برد و پرسنل همیشه از جان خود مایه می‌گذارند، از مسئولان انتظار داریم روابط صمیمانه‌تر و دوستانه‌تری با پرسنل برقرار کنند.

کمبود نیرو یکی از معضلات کنونی بیمارستان بعثت سنندج است چراکه متأسفانه گاهاً پیش آمده که به‌دلیل نبود نیرو حتی در شرایط سخت که نیاز به مرخصی استعلاجی داشتیم از آن محروم بودیم.

یک ماهی است که بیمارستان از دادن صبحانه به پرسنل خودداری می‌کند و اگر کسی صبحانه، نهار یا شام بخواهد باید پول آن را پرداخت کند و حتی قند و چای را هم خودمان تهیه می‌کنیم در حالیکه در گذشته به وفور امکانات وجود داشت.

صندوق رفاهی بیمارستان هیچ کمکی به پرسنل نمی‌کند، قبلاً بیمارستان مهد کودک مخصوص به کودکان پرسنل داشت و حتی ماهانه 30 هزار تومان به پرسنلی که کودک زیر شش سال داشتند کمک می‌کردند تا کودکان خود را به مهدهای بیرون ببرند اما یک سالی است که این را هم از ما گرفته‌اند.

سردرگمی و علافی پرستاران بیمارستان بعثت سنندج در زمان تحویل شیفت‌ها 

در زمان تحویل شیفت 40 تا 45 دقیقه علاف می‌شویم، به‌عنوان نمونه زمانیکه صبح‌ها از ساعت 7 صبح تا 13:15 ظهر شیفت کاری بنده است، از ساعت 13:15 تا 14 ظهر باید در بیمارستان بمانم تا اثر انگشت خود را ثبت کنم در حالیکه تمام کارهایم انجام شده و شیفت را تحویل داده‌ام و همکار جایگزینم هم شیفت را تحویل گرفته و کلی از وقتمان هدر می‌رود و این مشکلی است که کل پرسنل در تمام شیفت‌ها با آن درگیر هستند.

هدف ما پرستاران خدمتگزاری به مردم است، در بیمارستان محیط کاملاً پر تنشی داریم و توقعات مردم هم بالا بوده و ضروری است برای ارائه خدمات بهتر، خود مردم نیز همکاری لازم را با پرستاران داشته باشند.

پرستاران کردستانی از تأخیر پرداخت حقوق اضافه‌کاری گله‌مند هستند

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: پرستار یکی از اعضاء کلیدی در گروه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی است و نقش ارزنده آنان در پذیرش، آماده‌سازی، مراقبت‌ها و حمایت‌های جسمی و اجتماعی مورد قبول همه و بر هیچ کس پوشیده نیست.

سهیلا استیفایی افزود: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها افزایش یافته و این امر سبب شده با کمبود پرستار مواجه شویم و این امر مختص استان نیست و در کل کشور مشهود است.

وی از احداث دانشکده پرستاری در سقز خبر داد و گفت: برای جبران کمبود نیرو دانشگاه علوم پزشکی دو راهکار ارائه داده که یکی افزایش ظرفیت دانشکده پرستاری و دیگری تأمین نیرو با توجه به مجوزی است که وزارت بهداشت صادر کرده که در این راستا 320 نفر پرستار و کادر پرستاری از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی بکارگیری شده و علاوه بر آن دو نوبت آزمون استخدامی برگزار شده و تا حدودی کمبود نیرو جبران شده اما نیازمند مداخلات بیشتر است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از خردادماه امسال کارانه پرسنل پرداخت نشده است، تصریح کرد: پرستاران واقعاً از تأخیر پرداخت موقعات خود گله‌مند هستند که این امر هم به طرح تحول نظام سلامت بر می‌گردد و سبب شده که کارانه پرسنل چه کادر پرستاری و چه کادر درمان با تأخیر پرداخت شود البته استان کردستان از این نظر رتبه اول در سطح کشور را دارد چراکه برخی استان‌ها هنوز کارانه سال گذشته را پرداخت نکرده‌اند و امیدواریم با صحبت‌های وزیر و پیگیری‌های انجام شده در وزارت اعتباراتی به این بخش تخصیص یابد تا کارانه پرسنل پرداخت شود.

وی به سختی‌های حرفه پرستاری و تحت‌الشعاع قرار دادن زندگی آنان اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته براساس طرح هتلینگ طرح تحول نظام سلامت اعتباراتی به معاونت پرستاری داده شد تا تمام پانسیون‌ها بازسازی شوند و امکانات رفاهی مورد نیاز پانسیون‌ها نظیر یخچال، تخت، چای ساز و غیره در اختیار آنان قرار بگیرد.

استیفایی افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سعی می‌کنند در طول سال چندین تور تفریحی برای پرسنل برگزار کند اما به اعتفاده بنده اگر این تورها بیشتر بود رضایت‌مندی هم بیشتر می‌شد.

انتهای پیام/ش

R7848/P1361/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

 امتداد - معاون بانک مرکزی با بیان اینکه امسال مدل جدید اعتبار سنجی بانکی علمیاتی می‌شود، گفت: در مدل جدید عوامل جدید مانند محکومیت مالی، جرایم رانندگی، صدک بندی یارانه هم در نظر گرفته می‌شود و دیگر مانند روال فعلی رفتار افراد در پرداخت اقساط تسهیلات تنها ملاک رتبه بندی نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهران محربیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره گلایه مردم از ساز و کار اعتبار سنجی بانک‌ها مبنی بر اینکه حتی با یک روز تاخیر در پرداخت اقساط، رتبه اعتبار سنجی آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند در حالیکه ممکن است اقشاری مانند کارگران با تاخیر حقوق و دستمزد خود را از کارفرما دریافت کنند، اظهار داشت: مدل جدید اعتبار سنجی بانک‌ها هنوز به اجرا نرسیده و با اجرای مدل جدید نحوه امتیازدهی به افراد تغییر کرد و در مدل جدید رفتار افراد در پرداخت اقساط تنها یک بخش از اعتبارسنجی است. در حالی که در مدل فعلی تقریبا عمده امتیازدهی براساس رفتار افراد در پرداخت اقساط است و هر فردی که پرداخت به موقع نداشته باشد به رتبه پایین‌تر تنزل پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده، گفت: در مدل جدید اعتبارسنجی عوامل دیگری در رتبه دهی موثر خواهد بود و عواملی که در این مرحله اضافه می‌شود سابقه محکومیت‌های مالی است.

معاون بانک مرکزی تاکید کرد: همچنین از موضوعات جدید در مدل اعتبار سنجی صدک بندی یارانه‌ها است و از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اعلام می‌کنند از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند به عبارت دیگر سقف تسهیلات برای افراد با اطلاعات صدک بندی یارانه‌ها تعیین می‌شود.

محرمیان ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی  اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مردم برای اصلاح رتبه خود در اعتبار سنجی باید چه اقدامی انجام دهند آیا پرداخت یک قسط زودتر به اصلاح رتبه کمک خواهد کرد، اظهار داشت: در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده و امسال هم این مدل جدید علمیاتی خواهد شد، در مدل فعلی هم مردم اگر در سررسید اقساط تسهیلات را بپردازند می‌توانند از کاهش رتبه جلوگیری کنند اما اینکه برای اصلاح رتبه اقساط یک ماه زودتر پرداخت شود، اثرگذار نیست و نمی‌تواند توصیه درستی باشد. 

محرمیان در پاسخ به این سوال که آیا در مدل جدید اعتبار سنجی رفتار افراد در پرداخت قبوض در نظر گرفته می‌شود،  افزود: در این مرحله فعلا رفتار مردم در پرداخت قبوض و پرداخت به موقع یا با تاخیر قبوض در نظر گرفته نمی‌شود.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون