Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:20:48 GMT

اعتبارات فرهنگی بنیاد شهید دارای محدودیت است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۰۲۳۶۸

اعتبارات فرهنگی بنیاد شهید دارای محدودیت است

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: کل اعتبارات کشور محدودیت هایی دارد که اعتبارات فرهنگی با محدودیت بیشتر و بودجه موردنیاز حوزه فرهنگی بنیادشهید؛ محدودیت های مضاعف تری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی راد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طبیعتا برای جبران این محدودیت ها باید در قالب مشارکت دستگاه های مختلف جبران شود تا بتوانیم برنامه های فرهنگی این حوزه را به خوبی اجرایی کنیم، اگرچه معتقدیم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حمایت های جدی خود را خواهند داشت و با توجیه بیشتر؛ سقف اعتبارات بنیادشهید تکان بیشتری می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: البته تلاش رئیس بنیادشهید به شیوه ای است که بتوانیم محدودیت های بودجه ای در بخش فرهنگی را برطرف کنیم تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
وی تصریح کرد: اکنون بودجه سال 97 توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و هنوز بودجه به تصویب نهایی نرسیده است و امیدواریم به بودجه فرهنگی به ویژه در بنیادشهید توجه ویژه تری داشته باشند.
کاویانی راد با بیان اینکه هنوز رقم بودجه ای و سهم بنیادشهید از اعتبارات سال 97 مشخص نیست ادامه داد: به طور میانگین 10 تا 20 درصد بودجه ای سالانه پیش بینی می شود که ممکن است به رقم 20 درصد افزایش برسیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید افزود: با عنایت حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیادشهید تلاش می شود اگر کسری هم در حوزه فرهنگی وجود داشته باشد در حد ضرورت ترمیم و جبران شود.
براساس آمار بنیادشهید؛ آمار پدران شهدا 49 هزار و 572 نفر و مادران شهید نیز 106 هزار و 391 نفر هستند.
براساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
همچنین تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند.
تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر هستند.
اجتمام ** 7268
خبرنگار: مهناز بیرانوند ** ناشر: لیلا خطیب زاده
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول ۲۱ لایحه بودجه با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بوجه سال جاری» را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالاهای اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد