Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@17:46:31 GMT

مجلس اجازه گران شدن سوخت را نمي دهد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۰۲۷۹۱

مجلس اجازه گران شدن سوخت را نمي دهد

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - نماينده مردم بندرعباس، قشم، حاجي آباد، بندر خمير و ابوموسي در مجلس شوراي اسلامي گفت: مهم ترين نگراني در کميسيون انرژي، پيش بيني افزايش قيمت حامل انرژي در لايحه بودجه 97بود که کميسيون مخالفت قاطع خود را اعلام کرد و مجلس اجازه گران شدن سوخت را نمي دهد.

احمد مرادي شامگاه چهارشنبه در بازديد از غرفه ايرنا در پانزدهمين نمايشگاه کتاب هرمزگان و چهارمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال افزود: طبق برنامه ششم، دولت اجازه دارد قيمت سوخت را افزايش دهد، اما در همان برنامه تصريح شده که افزايش در صورت مناسب بودن شرايط سياسي، اقتصادي و اجتماعي مجاز خواهد بود و در حال حاضر شرايط اجتماعي و اقتصادي براي اين افزايش مناسب نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: به جاي افزايش قيمت سوخت، بايد درآمدهاي ديگر افزايش يابد که با وزارت نفت نيز در زمينه برنامه هاي توسعه اي و بهره برداري بيشتر به توافق رسيده ايم.
وي مهم ترين دغدغه استاني را نيز پيگيري وصول سهم هرمزگان از درآمد مازاد دانست و اظهار داشت: دولت دوازدهم با اين استدلال که درآمد کلي در سراسر کشور به اندازه نيازها نيست، تمايل چنداني براي پرداخت سهم هرمزگان ندارد.
مرادي تاکيد کرد: در سفر آينده رئيس جمهوري به استان هرمزگان، يکي از مطالبه هاي اصلي ما در زمينه افزايش سهم استان از محل مازاد درآمدها خواهد بود.
** طرح تصفيه فاضلاب بندرعباس دوباره فعال مي شود
نماينده مردم بندرعباس، قشم، حاجي آباد، بندر خمير و ابوموسي در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: اجراي طرح تصفيه فاضلاب بندرعباس و استفاده مجدد از پساب آن به دليل برخي مشکلات و نگراني هاي سرمايه گذار بخش خصوصي متوقف شده بود که در نشستي با حضور استاندار هرمزگان و سرمايه گذار، اين مشکلات بررسي و برطرف شد.
عضو کميسيون انرژي مجلس ادامه داد: ميزان سرمايه گذاري در اين طرح دو هزار و 500 ميليارد ريال است و پساب تصفيه شده بايد،در بخش هاي فضاي سبز، کشاورزي و نيروگاه ها و صنايع مورد استفاده قرار گيرد.
به گفته مرادي مهم ترين نگراني سرمايه گذار، خريداري نشدن پساب تصفيه شده توسط صنايع بود که در نشست ياد شده اين مشکل برطرف شد و مقرر شد دولت در اين زمينه همکاري و حمايت ويژه داشته باشد.
** شهرداري بندرعباس نبايد مروج ضد ارزش ها باشد
مرادي در بخش ديگري از سخنان خود، رويکرد شهرداري بندرعباس در آن چه که به گفته وي ترويج ضد ارزشهاست را مورد انتقاد شديد قرار داد.
وي اظهار داشت: هيچ گاه در فرهنگ بندرعباس رقص و ساز و آواز جايگاهي نداشته است و نصب نماد مراسم «ساخت» و نمايش دُهُل و آلات موسيقي به عنوان نماد فرهنگي، زيبنده مردم هرمزگان نيست و به شخص شهردار تاکيد کرده ام که اين نمادها از سطح شهر جمع آوري شود.
وي ياد آورشد: فرهنگ استان هرمزگان بخش هاي ديگري هم دارد که از آن جمله مي توان به سخت کوشي، دريانوردي و شجاعت مردم استان اشاره کرد.
نماينده مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي اذعان داشت: آئين «ساخت» يک رسم معمولي بوده و قرار نيست آن را به منظر ديد مردم خارج از استان بگذاريم که مردم استان ما را بخواهند با اين نمادها بشناسند.
مراسم ساخت يکي از آئين هاي جشن هاي عروسي در هرمزگان است که در آن وسايل شخصي عروس را با شادماني و پايکوبي همراه با اجراي موسيقي محلي به خانه داماد مي برند.
شهرداري بندرعباس به تازگي با صرف سه ميليارد ريال اعتبار نماد اين مراسم را ساخته و در يکي از خيابان هاي شهر بندرعباس نصب کرده است.
مدتي قبل يکي از اعضاي شوراي شهر بندرعباس نيز از منظري ديگر، اين نماد را مورد انتقاد قرار داد.
کيانوش جهانبخش اظهار داشت: آنچه در اين نماد به عنوان مراسم ساخت طراحي و اجرا شده، منطبق با واقعيت هاي اين مراسم نيست و در طراحي اين نماد، واقعيت تحريف شده است.
7195/2094 /7408
خبرنگار: رقيه غلامي زاده ** انتشار دهنده: هومن محمدکرمي
* آگاهي از آخرين اخبار استان در کانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان