Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پس از پنج ماه گمانه زنی از حذف یا عدم حذف آبونمان گاز در نهایت سخنگو شرکت ملی گاز خبر از حذف کامل آن داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، داستان دنباله دار اخذ آبونمان گاز از مشترکین پس از کشو و قوس های فراوان در نهایت با مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر ابطال اخذ هزینه خدمات مستمر ماهانه از مشترکان گاز طبیعی با اکثریت آرا رای آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که از اواخر مرداد ماه سال جاری و با بخشنامه دیوان عدالت اداری خلاف قانون تشخیص داده شد و پس از این موضوع چند ماهی میان شرکت ملی گاز و دیوان عدالت اداری در رفت و آمد بود تا از این طریق برای این آن تصمیم گیری شود.

شرکت ملی گاز در ابتدا مدعی بود هزینه آبونمان یک سرویس خدمات عمومی است که مشابه بخش‌های آب، برق و دیگر بخش‌های خدماتی هزینه آن صرف مواردی همچون حفظ، نگهداری، سرویس دهی، امدادرسانی، مقاوم سازی، پوشش، جلوگیری از خوردگی و ایمنی شبکه گاز سراسر کشور می شود.

تصمیم گیری نهایی درباره آبونمان بر عهده شورای اقتصاد بود بنابراین دوباره در شورا مطرح و تصویب شد که بر اساس مصوبه این شورا، دریافت آبونمان با عنوان هزینه خدمات مستمر ادامه داشته باشد.

این تصمیم واکنش های متعددی را به دنبال داشت تا در نهایت رای به نفع مشترکین صادر شد و آبونمان گاز به صورت کامل حذف شد.

مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در جدیدترین اظهارات خود در این باره اعلام کرد: در پی تصویب قانون مربوط به دریافت آبونمان (هزینه خدمات مستمر) از مشترکان گاز از سوی شورای اقتصاد در دی‌ماه گذشته، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری این مصوبه را نیز ابطال کرد و بلافاصله این بند از قبوض گاز حذف شد.

وی افزود: بلافاصله پس از آن‌که دیوان عدالت اداری، مصوبه شورای اقتصاد را ابطال و این موضوع از سوی صدا و سیما اعلام شد، باوجود آن‌که این مصوبه هنوز به صورت کتبی به شرکت ملی گاز ابلاغ نشده، اما این بند از قبوض گاز حذف شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز یادآور شد: تسریع در حذف این بند از قبض‌های گاز به دلیل آمادگی شرکت ملی گاز ایران در دوره قبلی ابلاغ رأی دیوان عدالت اداری درباره حذف آبونمان بود که بر این اساس، قبض‌هایی که از تاریخ اعلام صادر شده‌اند، بدون احتساب آبونمان یا هزینه خدمات مستمر بوده است.

از این پس توجه مشترکین به ستون سمت چپ قبوض گاز برای اخذ یا حذف آبونمان گاز بیشتر جلب می شود تا در صورت دریافت مجدد آن پیگیری های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی شامگاه پنج شنبه در نشست با مدیرعامل و شورای معاونین هلال احمر استان سمنان به میزبانی این جمعیت ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان با رشد چشمگیر همراه بود، ابراز داشت: از این اعتبارات برای رفع کمبودها و دغدغه‌های استان استفاده خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه هلال احمر یکی از مواردی که باید از اعتبارات سفر بهره مند باشد، افزود: توجه به زیرساخت و تجهیز امکانات اولیه پایگاه‌های امداد و نجات موارد مهمی که نفع عمومی را در پی دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه تکمیل و تجهیز امکانات هلال احمر استان در دستور کار است، ابراز داشت: اقدامات، امداد رسانی و ارائه خدمات بر پایه به روز شدن امکانات نیروهای امدادی است.

هاشمی از حضور بسیار پررنگ و ارزنده مجموعه جمعیت هلال احمر استان در ایام تعطیلات نوروز تقدیر کرد و افزود: امدادگران و نجات گران استان با کمترین امکانات بهترین و بیشترین خدمات را به مسافران و زائران ارائه کردند و این شایسته قدردانی است.

وی حضور به موقع امدادگران در سوانح و حوادث، برای آسیب دیدگان و مصدومان تسکین دهنده و آرامش بخش خواند و بیان کرد: خدمت رسانی، افزایش امید، اعتماد آفرینی و مراقب از جان مردم اقدام مهم از سوی امدادگران و نجات گران است.

کد خبر 6088755

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • تصاویر نجومی پنجم اردیبهشت (۲۴ آوریل)