Web Analytics Made Easy - Statcounter


شهردار منطقه ۷ از شناسایی ۸۰ نقطه از فضاهای بی دفاع شهری در این منطقه خبر داد و گفت: فضاهای بی دفاع شناسایی و ساماندهی می شوند.

به گزارش امتداد نیوز، سمیه حاجوی با اشاره به اینکه با توسعه فضاهای شهری با دو معضل افزایش فضاهای جدید شهری و فرسوده شدن فضاهای قبلی مواجه هستیم، اظهار داشت: ما در کلانشهرها با رشد این دو عرصه لاجرم با پدیده‌های جدیدی تحت عنوان فضاهای بی دفاع شهری مواجه می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فضاهای بی دفاع شهری از جمله فضاهایی هستند که به دلیل ویژگی های کالبدی و اجتماعی، فرصت بزهکاری و خشونت در آنها بوده که می بایست با نظارت و بررسی کارشناسی درمدیریت شهری به آنها توجه ویژه ای شود.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به ساماندهی ۳۰ نقطه از فضاهای بی دفاع شهری منطقه، تاکید کرد: اتوبان شهید صیاد شیرازی، خیابان سبلان جنوبی تقاطع تهران نو، خیابان شهید مدنی تقاطع اتوبان امام علی (ع)، بوستان آزادگان، بوستان شهدای صباغچی و میدان نامجو روبروی سینما کوچ تنها بخشی از نقاط بی دفاع شهری در این منطقه هستند که ساماندهی این اماکن در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد:  فضاهای بی دفاع شهری به آن دسته از ساختارهای اماکن و المان‌های شهری گفته می‌شود که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های نامناسب فیزیکی شرایط برای بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی و جرایم فراهم می‌کند.

حاجوی عنوان کرد: در این راستا می‌توان از دیوار یا ساختمان نیمه مخروبه در بافت فرسوده، پل عابر پیاده و زیرگذر، ساختمان جدیدالاحداث نیمه تمام ، دالان‌ها و معابر، کانال‌های آب، انهار، پارک‌ها و بوستان‌های فاقد نور مناسب، پارکینگ‌های حجیم، کنج‌ها و عقب نشینی ساختمان‌ها و نهایتا نقاط غیر قابل دید پل‌های عریض را از جمله نقاط بی دفاع شهری تلقی کرد.

وی با اشاره به اینکه پدیده ایجاد فضاهای بی دفاع شهری به دلیل پویا و زنده بودن شهر هر روز در حال توسعه است، اضافه کرد: ما دائماً با تولد فضاهای بی دفاع جدید مواجه هستیم و چنانچه ساز و کار دقیقی برای این امر نداشته ‌باشیم با مشکلات جدی در آینده روبرو خواهیم شد.

true برچسب ها : آسیب اجتماعی امنیت اجتماعی سمیه حاجوی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی اصغری معاون خدمات شهری شهرداری سنندج، اظهار کرد: پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک وهمچنین نارضایتی شهروندان شده است.

وی گفت: به استناد تبصره ۱ بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی وهمچنین حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش اجرا می‌شود.

اصغری اعلام کرد: شهرداری سنندج در راستای رفع این معضل شهری برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را تعریف و اجرا می‌کند.

وی از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش از امروز در سنندج خبر داد و افزود: این طرح در راستای کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: وانت‌های میوه‌فروش در۱۱ نقطه سطح شهر شامل طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)، شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان ۱۲ فروردین زمین روبروی سردخانه هدایت می‌شوند.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری سنندج، زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است.

وی ادامه داد: همکاری با نیروهای شهرداری در اجرای این طرح ضروری است و با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اصغری تصریح کرد: اگرچه مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد اما موفقیت این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903057

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • درخت کشی در تهران
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • اتوبان شهید خرازی باز شد