Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شورای حل اختلاف مازندران از مصالحه هفت هزار و ۴۱۵ فقره پرونده ۹ ماهه امسال در شورای حل اختلاف مازندران خبر داد. ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام سید خلیل اسماعیل نژاد اظهار داشت: شورای حل اختلاف مازندران دارای 425 شعبه بوده که از این تعداد 215 شعبه شهری و تعداد 209 شعبه آن روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شوراهای حل اختلاف استان جهشی عالی در رسیدگی به پرونده‌ها داشته و  شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی بودیم به‌طوری که 115 هزار و 608 فقره پرونده در 9 ماهه امسال وارده شورای حل اختلاف استان بوده که از این تعداد 115 هزار و  203 فقره پرونده مختومه شده است.

اسماعیل نژاد درباره پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان نیز اشاره کرد و افزود: اگر این مجموعه عظیم پرونده وارد دستگاه قضایی شود کل محاسبات و برنامه دستگاه قضایی دچار مشکل شده و شورای حل اختلاف به‌عنوان موج شکن امواج ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی است بطوری که بخش عظیمی از درخواست‌های مردم را رسیدگی و حل و فصل کرده است.

وی بیان داشت: از آنجایی که هدف از ایجاد شورای حل اختلاف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و حل و فصل مراجعان قبل از ورود به دستگاه قضایی بوده و نقش حائز اهمیت شوراهای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌ها و ایجاد صلح و سازش است، در این راستا هفت هزار و 415 فقره پرونده  با همکاری و تلاش همکاران شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است.

انتهای پیام/ش

R41358/P1377/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی شهرستان قائمشهر به اتهام اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوء استفاده از روابط خصوصی با مامورین دولتی، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، اخذ رشوه و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی خبر داد.    عباس پوریانی افزود: متهم با ادعای نفوذ در دادسرا و اداره دامپزشکی شهرستان قائمشهر، وعده کارسازی و رفع پلمب یک واحد صنفی با سوء استفاده از جایگاه اداری، در یک پرونده مرتبط با جرائم بهداشتی را داده بود.   وی ادامه داد: متهم در مرحله اول، مبلغی رشوه از فرد مذکور اخذ نموده و در ادامه نیز تعدادی سکه تمام بهار آزادی مطالبه کرد که با رصد دقیق اطلاعاتی و صدور دستور قضایی، متهم درحین ارتکاب جرم و پس از اخذ سکه ها، توسط مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران دستگیر و سکه‌های مذکور از متهم کشف و ضبط شد.   رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: در این راستا پس از تشکیل پرونده قضایی، متهم پس از تفهیم اتهام و اقرار به جرائم ارتکابی، با صدور قرار مناسب، روانه زندان شد.   پوریانی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای بررسی زوایای دیگر پرونده در حال انجام است، تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی استان با هرگونه فساد، سریع، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی