Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:56:44 GMT

ساخت 200 خوابگاه دانشجویی تا پایان برنامه ششم

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۰۳۵۱۸

ساخت 200 خوابگاه دانشجویی تا پایان برنامه ششم

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه کشور حدود 200 خوابگاه دانشجویی از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی در کشور ساخته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مجتبی صدیقی عصر روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه در جلسه شورای اداری گناباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: ساخت خوابگاه از محل اعتبارات دولتی در برنامه پنجم توسعه کشور متوقف شده بود اما در برنامه ششم توجه خاصی به این بخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از محل منابع بانکی ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه های دانشجویی در سال ۹۷ پیش بینی شده است ، ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی باید از ظرفیتهای خیران و تسهیلات بانکی برای توسعه خوابگاه دانشجویی استفاده شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر کاهش دغدغه دانشجویان نسبت به تامین خوابگاه تصریح کرد: دانشجویی که دغدغه در این بخش داشته باشد، در تحصیلات خود موفق نخواهد بود و نخواهد توانست با آسایش خاطر به تحصیل خود بپردازد.

کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه‌ها 

صدیقی عنوان کرد: تعداد دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور از چهار میلیون و 800 هزار نفر در سال تحصیلی گذشته به چهار میلیون و 70 هزار نفر در سالجاری کاهش پیدا کرده و لذا باید در کنار این شیب کاهشی دانشجویان، متناسب با نیازهای جامعه توسعه کیفی فعالیت های مراکز رشد دانشگاهی محور اصلی اقدامات مسئولان و دست اندرکاران این بخش قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر از خروجی دانشگاه یعنی دانشجو، مردم راضی نباشند یعنی کار ما کیفیت نداشته است و باید توجه جدی به مراکز رشد و پژوهش داشته باشیم؛ البته از این نکته نباید غافل شد که دانشجویی در هزینه های خود دچار مشکل باشد و به روح و روان او توجه نشود نمی تواند یک محصول باکیفیت برای دانشگاه باشد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین بیان کرد: توسعه غیر هدفمند آموزش عالی در سال های گذشته موجب برخی ظرفیت های خالی در این بخش شده که باید با آینده نگری و توجه به آمایش سرزمینی به صورت کیفی به رشد این بخش توجه شود.

گفتنی است بازدید از طرح های در دست احداث و بخش های مختلف مجتمع آموزش عالی گناباد از جمله برنامه های سفر دکتر صدیقی به این شهرستان بوده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عباسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشجویان متقاضی برای ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت می‌توانند درخواست خود را در سامانه پکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی refah.swf.ir ثبت کنند. به گفته وی، مبلغ وام شهریه به ازای هر نیم سال تحصیلی ۳ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • ضرورت ساخت خوابگاه متاهلی ۳۰ واحدی در دانشگاه ایلام
  • کسب رتبه دوم همدان در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کشور