Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه پرداخت مستمری و یارانه هیچ آخر و عاقبت خوشی برای نیازمندان به همراه ندارد،گفت: تنها با ایجاد اشتغال باید به فکر غنای مددجویان باشیم تا آنها بتوانند برای همیشه به شرایط مطلوب زندگی برسند. ناطقان: پرویز فتاح، اظهار کرد: اصلی‌ترین ماموریت ما در کمیته امداد توجه به اشتغال و خودکفایی مددجویان است و این نهاد انقلابی در سال‌های اخیر موفق شده است در همین راستا گام‌های اساسی و جدی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پرداخت مستمری و یارانه هیچ آخر و عاقبت خوشی برای نیازمندان به همراه ندارد، خاطرنشان کرد: تنها با ایجاد اشتغال باید به فکر غنای مددجویان باشیم تا آنها بتوانند برای همیشه به شرایط مطلوب زندگی برسند.
فتاح با اشاره به اینکه در سال جاری با عنایت دولت و مجلس تسهیلات اشتغال پرداختی مددجویان با نرخ سود پائین تا دو برابر افزایش یافته است، گفت: 2 هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی اشتغال و کارآفرینی به مددجویان است تا زمینه اشتغال 140 هزار نفر در کشور فراهم آید.
وی در مورد سهمیه اختصاصی به استان اردبیل نیز بیان کرد: سهمیه استان اردبیل در این راستا با دو برابر افزایش به 34 میلیارد تومان رسیده و براساس آخرین ارزیابی‌ها تاکنون 35 درصد این اعتبارات جذب شده که قرار شد با همراهی استاندار اردبیل و مدیران بانک‌های عامل و کمیته امداد تا پایان فروردین ماه شاهد جذب کامل این تسهیلات باشیم.
خرید و مصرف کالاهای خارجی در کمیته امداد، ممنوععضو شورای عالی اشتغال کشور تصریح کرد: تمام ماموریت‌های کمیته امداد در رسیدگی به محرومان و نیازمندان در راستای اقتصاد مقاومتی است چرا که خود این مددجویان مصداق و نمادی از اقتصاد مقاومتی هستند که به رغم نداری، فقر و مشکلات متعدد همواره در دفاع از انقلاب و نظام وفادار و مقاوم هستند.
فتاح ادامه داد: هر چه به قشر محرومان رسیدگی کنیم در راستای اقتصاد مقاومتی است و ما در کمیته امداد خرید تمام کالاهای ایرانی را در کمک به تولید داخلی و تقویت این بخش قرار داده‌ایم.
وی بیان کرد: در کمیته امداد خرید و مصرف کالاهای خارجی ممنوع است و مقرر شده است در راستای حمایت از تولید داخلی و اشتغال تمام کالاهای خریداری شده و کمک غیرنقدی کمیته امداد با استفاده از توان داخلی انجام شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در تحقق اهداف اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با برنامه‌ها و ماموریت‌های دولت هماهنگی کامل داریم، اظهار کرد: امیدواریم در پایان سال اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را عینیت ببخشیم.
کمیته امداد متولی اعلام خط فقر نیستفتاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمیته امداد متولی اعلان خط فقر نیست، خاطرنشان کرد: باید دولت و مجلس بنشینند و به صورت دقیق شاخصه‌های خط فقر را در کشور تعریف کنند چرا که این موضوع در حال حاضر به صورت نسبی مطرح می‌شود.
وی افزود: در تعیین خط فقر باید دارایی، داشته‌ها، درآمد، پوشش بیمه و بسیاری از مولفه‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد تا ما بتوانیم به صراحت اعلام کنیم که کدام بخش جامعه در خط فقر قرار دارد و کدام بخش در این حوزه لحاظ نمی‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد 4 هزار میلیارد تومان برای نهادهای حمایتی بیان کرد: ما در نشستی که اخیرا با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی داشتیم قرار شد به صورت مشخص این منابع در راستای جذب افراد پشت نوبت در بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یابد تا ما بتوانیم گروه‌های جدیدی را تحت پوشش خدماتمان ببریم.
فتاح اذعان کرد: البته بخشی از این منابع صرف ایجاد فرصت‌های اشتغال و کاهش آسیب‌های حوزه فقر می‌شود که امیدواریم در این راستا در صحن علنی مجلس و شورای نگهبان این پیشنهاد کمیسیون تلفیق رای بیاورد.
تمایلی نداریم درآمد حاصل از حذف یارانه افراد پردرآمد به کمیته امداد تزریق شودرئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به سوالی در مورد حذف یارانه چندین میلیون نفر در کشور بیان کرد: اصلا تمایلی نداریم که درآمد حاصل از حذف یارانه افراد پردرآمد به کمیته امداد تزریق شود چرا که در سالجاری مستمری و پرداخت یارانه مددجویان 3 برابر شده است.
فتاح با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد مبالغ حاصل از این بخش به کمیته امداد اختصاص یابد، اضافه کرد: دوست نداریم با این تزریق اعتبار فشار بر کمیته امداد و ترغیب به حضور در این نهاد بیشتر از این باشد بلکه قطعا دولت در هدایت این منابع به سمت تولید و اشتغال برنامه‌ریزی خواهد کرد.

منبع: ایسنا برچسب ها: پرویز فتاح ، کمیته امداد ، یازانه ، مستمری

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «عیسی بابائی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۰۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان گلستان با اذعان بر گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان تصریح کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرحهای اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می شوند که براین اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال  در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تامین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.
 
وی افزود: ۷۵۱ نفرازابتدای شروع طرح، بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند که ۲۹۵ نفراز آنها مربوط به خرید سنوات بیمه است.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تامین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.
 
بابائی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد به منظور توانمند سازی مددجویان اظهار کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ لغایت ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه آنها پرداخت شده است و ضمنا بابت۴ نفر ازمددجویانی که قبلا خودشان سابقه بیمه پردازی کمتر از  ۱۰سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض به منظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: بیمه های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های این نهاد برای تامین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می کند.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۲نفر از بیمه شده گان شامل ۱۱۰نفر از زنان سرپرست خانوار و۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی  که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است