Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عمارت مستوفي الممالک دوباره محلي براي فيلم برداري شده و شرکت پست آن را اجاره داده است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان، عمارت قاجاري مستوفي الممالک با بيش از 110 سال سن دوباره پاتوق گروه هاي فيلم برداري شده است و آنها بخشي از جداره اين عمارت را بدون در نظر گرفتن ارزش هاي تاريخي آن رنگ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اين بنا سالهاست رها شده و شرکت پست زير بار مرمت آن نمي رود. اين بار گروه هاي فيلم برداري بخشي از جداره بنا را رنگ آميزي کردند. بنايي که نماد ورود معماري فرنگي به تهران است حالا به دست طراحان صحنه نا آشنا با تاريخ و معماري افتاده تا هر بلايي مي خواهند به سر اين بنا بياورند. در اقدامي عجيب تر ستون هاي بخش شمالي اين بنا که از خيابان نمايان است نيز به رنگ صورتي در آمده اند!

هچنين جداره شرقي بنا نيز به طور عجيبي رنگ آميزي شده است و مشخص است اين بار نيز گروه هاي فيلم برداري بدون نظارت ميراث فرهنگي و با بي توجهي شرکت پشت در اين بنا دخل و تصرف کرده اند.
عمارت مستوفي الممالک در اختيار شرکت پست است و اين نهاد سالهاست بدون مرمت و در نظر گرفتن ارزش هاي تاريخي اين بنا آن را به گروه هاي فيلم برداري اجاره مي دهد. پيش از اين نيز در حالي يک گروه فيلم برداري در آن مشغول کار بود که وضعيت سقف بنا وخيم و در حال ريزش بود.

پيش از اين يکي از مستندسازان که درباره اين بنا فيلمي ساخته، اعلام کرده بود که يک گروه فيلم برداري با انداختن برزنت روي ديوار اصلي بنا و رنگ کردن آن موجب تخريب اين ديوار شدند و حالا پس از سالها امکان برگرداندن ديوار به شکل اوليه وجود ندارد.
بعد از فيلمبرداري خوب، بد، جلف تصاويري از اتاق شام منتشر شد که حکايت از وضع وخيم آن داشت. سقف اين بخش در حال ريزش است و آن را با داربست‌هاي موقت نگه داشته‌اند. پيش از اين نيز سقف اصلي عمارت وضعيت بدي داشته است. سقفي که مسئولان ميراث فرهنگي مي‌گويند با دريافت حکم قضايي براي مرمت آن ورود کرده‌اند، زيرا شرکت پست اجازه مرمت نمي‌داده است.
گفتني است خانه مستوفي الممالک خانه اي قاجاري است که به نوعي نمايان گر تاريخ معاصر ايران است. نخستين کابينه مشروطيت در اين خانه تشکيل شد به اين دليل به اين عمارت لقب خانه سياسي تهران داده اند. همچنين اين خانه محل زندگي و کار يکي از اصيل ترين دولت مردان قاجار و پهلوي، ميرزا حسن خان مستوفي الممالک بوده است. اين عمارت تاکنون در صدها سريال و فيلم سينمايي به عنوان لوکيشن استفاده شده است. اتاق هاي پروانه اين عمارت يکي از منحصر بفردترين معماري ها در بناهاي قاجاري کشور را دارد و بسيار معروف و شناخته شده است. شرکت پست تاکنون جز اجاره اين بنا به گروه هاي فيلم سازي اقدامي براي ساماندهي آن نکرده است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز