Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون گفت: بودجه صرف هنرمنداني چون سيروس گرجستاني، فتحعلي اويسي، حميد لولايي، يوسف صيادي، يوسف تيموري، مجيد صالحي، امير جعفري، مريم اميرجلالي و شهين تسليمي که در کار طنز پخته شده اند و کار بلد هستند نمي شود.

خشايار راد بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان درباره وضعيت فعلي کمدي اظهار کرد: در حال حاضر بيشتر توليد آثار به موضوعات اجتماعي از جمله اعتياد، کودکان کار و فضاي مجازي تعلق دارد و طنز کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي درهمين راستا افزود: وضعيت طنز نسبت به گذشته بدتر شده و استنباطم اين است که بعضا به دليل اقتصادي و بازگشت سرمايه به سراغ بازيگراني مي روند که يکي دو کار طنز در رزومه دارند تا سرمايه تهيه کننده نيز برگردد.
بازيگر "سفر در خانه" با اشاره به کنار گذاشته شدن نخبه هاي کمدي اظهار کرد: بودجه صرف هنرمنداني چون سيروس گرجستاني، فتحعلي اويسي، حميد لولايي، يوسف صيادي، يوسف تيموري، مجيد صالحي، امير جعفري، مريم اميرجلالي و شهين تسليمي که در کار طنز پخته شده اند و کار بلد هستند نمي شود و از اين افراد يا مجموعه اي از آن ها کمتر آثار طنز مي بينيم.
راد ادامه داد: اين بازيگران مي دانند که مخاطب با چه نوع طنزي اعم از موقعيت، لحظه و موزيکال ارتباط برقرار مي کند. به دليل همين شناخت، کمتر به سمت گونه غير کمدي گرايش پيدا مي کنند. مجموع بازگشت سرمايه و کنار گذاشتن نخبه هاي کمدي باعث شده است که طنز فعلي نسبت به گذشته کمرنگ تر شود.
وي درباره علاقه خود به بازي در آثار کمدي توضيح داد: پيش از اين که وارد عرصه تصوير شوم 23 سال تئاتر کار کردم. در اين بيست و سه سال بيش از 80 درصد نمايش هايي که بازي کردم طنز بود. گرايش من بيشتر به سمت طنز است يعني خنداندن مردم برايم اهميت بيشتري دارد. فيلم هاي زيادي ساخته مي شود اما آن چيزي که تماشاگر در منزل يا سينما، خارج از همه مسائل زندگي تماشا کند و لبخندي بر لب مخاطب بنشيند بيشتر قبول دارم و دوست دارم، به همين خاطر بيشتر آثاري که در آن بازي کردم طنز است.
اين بازيگر درباره شخصيت خود که بيشتر جدي است يا شوخ طبع بيان کرد: هرکس که در جامعه مرا مي بيند مي گويد که خودم هستم و مانند فيلم هايم رفتار مي کنم.
راد ورود بازيگران سوپراستار سينما به تئاتر را بيشتر ناشي از گيشه خواند و افزود: چند عامل دست به دست هم داده است تا اين روند پيش آيد. کم کاري، سرمايه گذار تئاتر، استفاده از چهره براي جذب تماشاگران بيشتر به ديدن نمايش ها از عواملي است که باعث مي شود از بازيگران سوپراستار سينما استفاده شود.
وي درباره دستمزدهاي بالاي بازيگران سينمايي در تئاتر خاطرنشان کرد: اگر اثري به واسطه حضور بازيگر شاخصي فروش بالايي دارد به خاطر حضور چهره هاست آن هم وقتي هنوز اثر ديده نشده است. بنابراين به آن بازيگر که جذب مخاطب کرده طبيعي است که دستمزد خوبي داده شود. سينما تجارت و بيزينس است يعني اگر کسي سرمايه گذاري مي کند انتظار دارد که علاوه بر اين که سرمايه اش برگردد سود بيشتري هم نصيبش شود بنابراين بازيگراني را انتخاب مي کند که پولش را با سود خوب برگردانند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی دوشنبه شب در اجلاسیه شهدا و سرداران شهید شهرستان کهگیلویه، افزود: علیرغم وجود مصوبه برای اتصال استان به راه آهن، اقدامی عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی، تصریح کرد: جاده های خطرناک سبب عدم حضور سرمایه گذاران در استان می شود.

حسینی به ظرفیت بالای منابع آبی استان اشاره کرد و بیان داشت: سرچشمه تعدادی از سدها استان ما بوده، اما تخصیص مناسبی از آنها برای استان نداشتیم.

امام جمعه یاسوج با تاکید بر اهمیت احداث سد آبریز، عنوان کرد: چرا باید مردم ما در کنار منابع آبی، لب تشنه باشند و خبری از روند احداث آن نیست.

حسینی با اشاره به پتانسیل های کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت باید اقدامات لازم برای رفع مشکلات را انجام دهد.

کد خبر 6092584

دیگر خبرها

  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • ببینید | واکنش متفاوت ۲ بازیگر زن به قضاوت‌های مردم درباره چهره‌شان
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...