Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «بهنام» روایت داستانی زندگی شهید بهنام میرزاخانی به عنوان اولین شهید حادثه پلاسکو منتشر شد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، کتاب «بهنام» روایت داستانی زندگی شهید بهنام میرزاخانی به عنوان اولین شهید حادثه پلاسکو به قلم محمد قنبری منتشر شد.

در این کتاب خاطرات پدر و مادر و اعضای خانواده و همچنین دوستان و آشنایان وی درج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب از ابتدای تولد وی شروع شده و سیز زندگی وی را شرح می‌دهد تا به زمان واقعه پلاسکو برسد و خواننده در این مدت می‌تواند از ابتدای کودکی تا شهادت شهید بهنام میرزاخوانی را دنبال کند.

در یکی از خاطرات کتاب می‌خوانیم:

ما در طبقات پایین ساختمان پلاسکو اصطلاحا دپو بودیم یعنی در حالت انتظار که در صورت نیاز به کمک همکاران در طبقات بالا برویم. من کار ضروری داشتم و نیاز به تلفن.. بهنام پرسید: چیزی می‌خواهی؟ گفتم موبایل لازم دارم. موبایلش را درآورد گفت: حالا هزینه‌اش اینه که یه عکس از من بندازی.

دستانش را در جیبش گذاشت و در همان حالت یک عکس از او گرفتم و شد آخرین عکس بهنام در حالی که روی پای خودش ایستاده بود.

کتاب «بهنام» را دفتر فرهنگی نبض زمان 128 صفحه منتشر کرده و در کتاب از عکس‌های شهید نیز استفاده شده است.

منبع: فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از ساخت فیلم شهید طهرانی مقدم/ به فجر می‌رسد؟

ساسان فلاح‌فر جزئیاتی جدید از تولید فیلم سینمایی "بی‌پایان" درباره شهید طهرانی مقدم را بیان کرد. این اثر در حال فیلمبرداری است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش در خبرها آمده بود که فیلم داستانی "بی‌پایان" به کارگردانی ساسان فلاح‌فر، وارد فاز فیلمبرداری شده است. این فیلم،‌ روایتی متفاوت از بخشی از زندگی شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران است.

این مستندساز شناخته شده کشور، نخستین تجربه داستانی خود را با "بی‌پایان" پشت سر می‌گذارد؛ او در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم جزئیاتی از روند تولید این اثر سینمایی را بیان کرد. وی گفت: این فیلم دقیقاً در محدوده همان مکانی که شهید طهرانی مقدم و یارانش به شهادت رسیدند، فیلمبرداری می‌شود و لوکیشن‌های ما همان سازه‌هایی هستند که شهید طهرانی مقدم در زمان حیات‌شان در آنها رفت و آمد داشتند و کار می‌کردند.

وی با تأکید  بر اینکه "بی‌پایان" اقتباسی از یک ماجرای واقعی درباره شهید طهرانی مقدم است، ادامه داد: این فیلم داستان یکی از هزاران اتفاق بزرگی است که توسط شهید طهرانی مقدم رقم زده شده و هم‌اکنون ایرانیان به آن افتخار می‌کنند. اتفاقی که در این فیلم به آن می‌پردازیم هم شامل ابعاد نظامی است و هم شامل ابعاد انسانی می‌شود.

حمید ابراهیمی بازیگر شهید طهرانی‌مقدم شد

فلاح‌فر خاطرنشان کرد: شهید طهرانی‌مقدم شخصیتی است که فعالیت‌هایش انسانی و برای ادامه حیات بشر بوده است. او با کسانی مقابله کرده که در حال بلعیدن انسانیت هستند و این روزها گوشه‌ای از جنایت‌هایشان را در غزه می‌بینید.

این فیلمساز قبل از این مستندی با نام "مردی با آرزوهای بزرگ‌" را در رابطه با شهید طهرانی‌مقدم ‌تهیه کرده بود.

این کارگردان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا فیلمش را آماده حضور در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر می‌کند، گفت: اصولاً فیلمسازی هستم که برای جشنواره‌ها فیلم نمی‌سازم، اگرچه فیلم‌هایم را به جشنواره‌ها می‌فرستم. درباره "بی‌پایان" نیز هم‌اکنون نمی‌توانم به صورت دقیق اظهارنظر بکنم که به جشنواره ارسال می‌کنم یا خیر.

براساس این گزارش، "بی‌پایان" را باید دومین اثر داستانی درباره شهید طهرانی مقدم بدانیم؛‌ پیش از این، شهریار بحرانی اثر سینمایی "آفتاب نیمه شب" را درباره پدر موشکی ایران ساخت که در قالب مینی سریال "خط مقدم" نیز از تلویزیون پخش شد.

گفتنی است حمید ابراهیمی نقش شهید طهرانی‌مقدم را با شباهت ظاهری قابل توجهی در بی‌پایان ایفا می‌کند ؛ این اثر تولید مرکز هنری رسانه‌ای مدار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد
  • «سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی
  • پادشاه داستان‌های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • روایت منشوری خانوم معلم از روابط غیراخلاقی دانش آموز ۱۲ساله!
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • جزئیات جدید از ساخت فیلم شهید طهرانی مقدم/ به فجر می‌رسد؟