Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز-ایرنا-به دنبال بروز پدیده مه گرفتگی که از صبح امروز مناطق جنوبی و غربی استان خوزستان را فرا گرفته است،، برق این مناطق قطع شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مه غلیظی که صبح امروز نیمه جنوبی استان را پوشانده است به همراه گرد و غباری که از روزهای گذشته بیشتر نقاط استان را در بر گرفته، باعث قطع برق بیشتر نقاط شهرهای جنوبی استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کامران حدادی گفت: برق مناطق و شهرهای هویزه، شادگان، چوئبده، آبادان، بستان و خرمشهر به دلیل همزمانی گرد و غبار و مه غلیظ در حال حاضر قطع شده است.
وی ادامه داد: در شمال و شرق استان قطع برق ناشی از وقوع مه رخ نداده ولی برق شهرستان مسجدسلیمان از 7 تا 9 صبح امروز به منظور پاره ای تعمیرات و برق اندیکا نیز به منظور شست و شوی مقره ها و افزایش پایداری شبکه تا 4 بعد از ظهر امروز قطع خواهد بود.
همچنین علیرضا شکرخدایی مدیر روابط عمومی توزیع برق اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: برق برخی مناطق شهرستان اهواز به دلیل بروز مه غلیظ و گرد و غبار قطع شده و در حال انجام اقدامات لازم برای رفع مشکل برق این مناطق هستیم.
صبح امروز مه غلیظ شهرهای جنوبی و غربی استان را پوشاند که به دلیل همزمانی با گرد و غبار باعث قطع برق بسیاری مناطق این شهرها شد.
همچنین برق مناطقی مانند نادری، گلستان، مجاهد در اهواز و آخر آسفالت و همچنین برق بیشتر مناطق شهرستان کارون نیز قطع شده است.
رطوبت بالا و رسوب ریزگردها بر روی تجهیزات برق رسانی دلایل عمده قطعی برق در مناطق شهری استان است.
رسوب گردوغبار بر روی ترانس ها و مقره ها و ترکیب آن با رطوبت، موجب ایجاد حالت عایق مانندی روی تاسیسات برق و قطعی جریان برق می شود.
از روز جمعه هفته گذشته تا امروز پنج شنبه پدیده گرد و غبار در خوزستان پایدار است که در این مدت بیش از یک هزار و 500 نفر به دلیل مشکلات تنفسی در خوزستان به بیمارستان مراجعه کردند.
غلظت گرد و غبار در خوزستان در هفته جاری سبب تعطیلی مدارس 17شهرستان و ادارات 11 شهرستان شد.
تراکم گرد و غبار در برخی نقاط خوزستان در چند روز گذشته تا بیش از 66 برابر حد مجاز رسیده بود.
هشت بهمن پارسال در پی وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و درپی آن بارندگی خفیف، عایق مقره های پست های برق حالت نارسایی خود را از دست داد و باعث قطعی برق گسترده در اهواز و 12 شهرستان دیگر شد.
پس از قطعی های گسترده خوزستان، به منظور شستشوی مقره ها و تعویض و عایق ‌بندی تجهیزات، 15 دستگاه مقره شور به خوزستان اعزام و حدود 35 درصد مقره‌ها تعویض و عایق‌بندی شد.
در پی این قطعی برق، هیات وزیران در فروردین 96 بودجه ای 230 هزار میلیارد ریالی را برای مشکلات برق، آب و فاضلاب، گرد و غبار، علاج بخشی رودخانه کارون و اتمام طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان در نظر گرفت.
اقداماتی از جمله احداث پست ها و خطوط برق فشار قوی، شستشو و تعویض مقره ها، زنجیرمقره ها در راستای ارتقای وضعیت شبکه انتقال برق خوزستان صورت می گیرد.
6064
خبرنگار: سپیده اسکندری** انتشار: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در اهواز محکوم شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: یک پزشک متخلف در اهواز به پرداخت یک میلیارد و ۲۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان، مهدی طیبی اظهار کرد: پرونده یک پزشک متخلف با شکایت شاکی در شعبه هفتم تعزیرات حکومتی اهواز رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه بعد از تحقیقات لازم اتهام را محرز و متهم را به پرداخت جزای نقدی در حق شاکی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان خاطرنشان کرد: علاوه بر جزای نقدی، پزشک متخلف به پرداخت اضافه دریافتی شاکی، توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی محکوم شد.

طیبی تصریح کرد: با شکایت شاکی، گزارش معاونت درمان علوم پزشکی جُندی شاپور اهواز نیز برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

کد خبر 748704

دیگر خبرها

  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • افزایش پایداری شبکه برق دشت آزادگان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد