Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:20:04 GMT

شاخص کیفیت هوای اراک در شرایط هشدار

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۰۴۹۹۶

شاخص کیفیت هوای اراک در شرایط هشدار

اراک - ایرنا - سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک در روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی در شرایط هشدار یا نارنجی قرار گرفت.

رضا میرزایی در گفت و گو با ایرنا افزود: به گزارش مرکز پایش آلاینده های هوای اراک، میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2 و نیم میکرون در هوای این کلانشهردر صبح امروز، 42میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده که بیانگر شرایط ناسالم برای گروه های حساس سنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: غلظت ذرات معلق کمتر از 2 و نیم میکرون در هوایکلانشهر اراک در روز چهارشنبه نیز 114میکروگرم بر مترمکعب بوده است که و فراتر از حدمجاز بود.
میرزایی، شاخص سنجش آلایندگی هوا را 35 میکروگرم بر متر مکعب اعلام کرد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: کلانشهر اراک در سال جاری 59 روز را با وضعیت هوای ناسالم پشت سر گذاشته است.
وی توصیه کرد: در شرایط ناسالم هوا بهتر است که گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی، سخت درمان و سالمندان از تردد در فضاهای باز شهری خودداری کنند.
کلانشهر اراک با 520 هزار نفر جمعیت مرکز استان مرکزی است که به لحاظ اقلیمی از سه سمت با کوه محصور شده و از یک سمت نیز با تالاب کویری میقان همجوار است.
وجود کانون ها و چشمه های غبار نمکی در تالاب کویری میقان اراک یکی از عوامل بالقوه برای آلایندگی این کلانشهر است و با کمترین وزش باد ریزگردها با منشاء محلی قابلیت انتقال در هوای اراک را دارند.
تالاب میقان مهمترین کانون بحرانی فرسایش بادی دارای مطالعات فنی در استان مرکزی است که مساحت این کانون 12 هزار هکتار است و میزان فرسایش بادی آن در هر هکتار 100 تن در سال است.
اراک در زمره هشت کلانشهر آلوده کشور طبقه بندی شده و تا کنون دو طرح کاهش آلودگی هوا برای آن در سال های قبل در دولت تصویب شده است.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۵۱ قرار گرفته و هوای پایتخت در آستانه پاکی است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۸ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6094826

دیگر خبرها

  • هوای کلانشهر اصفهان پاک است
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد در پانزدهمین روز اردیبهشت
  • هوای تهران پاک شد  
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت