Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@06:52:55 GMT

همه چیز درباره پایتخت دیتا در دنیا

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۰۵۴۹۹

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاري صداوسيما؛ به نقل از ایسنا، کارشناسان بر این باورند که وجود ۵ فاکتور اساسی در فنلاند باعث شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقیقاتی نسل پنجم اینترنت تلفن‌همراه اقدام به راه‌اندازی شبکه آزمایشی با در نظر داشتن فراهم بودن زیرساخت‌های اطلاعاتی کنند.

با توجه به افزایش تقریبا ۵۰ درصدی مصرف اینترنت در میان کاربران فنلاندی از ۱۱ گیگابایت ماهانه در سال ۲۰۱۶ به ۲۰ گیگابایت ماهانه در سال ۲۰۱۷ انتظار می‌رود که با این افزایش بی‌سابقه در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته، مصرف اینترنت در این کشور همچنان فزونی یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان معتقدند که نیاز کاربران فنلاندی به اینترنت پرسرعت یک فاکتور اساسی برای علاقه‌مندی شرکت‌های توسعه‌دهنده شبکه ارتباطی نسل ۵ است. در واقع فنلاند یکی از معدود کشورهای جهان است که در همه نقاط آن اینترنت پرسرعت در دسترس است.

تجربه زندگی در فنلاند برای یک کاربر علاقه‌مند به اینترنت بسیار خوشایند است، چرا که در تمام نقاط شهری پایتخت از جمله آسانسورها، مترو و حتی ساختمان‌های اداری اینترنت پرسرعت در دسترس علاقه‌مندان است.

از دیگر فاکتورهای موجود برای جذب بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذار در فنلاند، سیاست‌های حکومتی مبنی بر فروش نامحدود اینترنت به کاربران و قیمت‌گذاری بر اساس سرعت انتقال اطلاعات است.

در حال حاضر خدمات تلفن‌همراه در فنلاند در شش فرکانس عرضه می‌شود و به زودی اینترنت نسل ۵ نیز با ۲ فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتزی و ۲۶ گیگاهرتزی راه‌اندازی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع حوزه شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

سخنرانی و دیدار با وزاری دفاع عضو شانگهای از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر دوروزه خواهد بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت