Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همانطور که‌ مي‌دانيد، بالاخره سامسونگ در نمايشگاه CES تاييد کرد که ماه آينده از پرچم‌دار بعدي خود، گلکسي اس 9 «Galaxy s9» رونمايي مي‌کند؛ گوشي‌اي که بسياري از کاربران بي صبرانه منتظر آن هستند. اين اعلاميه‌ي سامسونگ به قدري جالب توجه بود که در هياهوي CES هفته‌ي پيش گم نشد؛ گلکسي اس 9 در فوريه‌ در کنگره‌ي جهاني موبايل (MWC) بارسلونا رونمايي خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از ديجي‌رو، هرچند اعلاميه سامسونگ تنها به گوشي پرچمدار خود ختم نشد؛ به جز زمان و مکان، سامسونگ در CES راجع به مواردي غيراز گلکسي صحبت کرد و روي ديدگاه خود در رابطه با يکپارچه سازي بيشتر محصولات خود، که شامل کامپيوترها، تلويزيون‌ها و لوازم خانگي به علاوه‌ي گوشي‌هاي موبايل مي‌شوند، تاکيد داشت که همه‌ي اين موارد با دستيار صوتي بيکسبي که به همراه گلکسي اس 8 در سال گذشته رونمايي شد، به هم متصل مي‌شوند.
به خاطر ارائه ندادن جزييات بيشتر توسط سامسونگ، ما فقط مي‌توانيم به سراغ شايعات برويم. اين شايعات از موارد بسيار جديد (آيا قابل تاشدن خواهد بود؟) تا قديمي (آيا جک هدفون خواهد داشت؟) تا بحث‌هاي هميشگي (دوربين تکي يا دوتايي؟) را شامل مي‌شوند.

و البته پرسش بسيار مهمي هم وجود دارد: آيا اين تلفن حسگر اثر انگشت دارد، اسکنر عنبيه دارد و يا همانند آيفون ايکس، با سيستم تشخيص کامل چهره همراه مي‌شود؟ اطلاعات مربوط به پردازنده‌ي نسل بعدي کوالکام، يعني اسنپدراگون 845 که احتمالا در گلکسي S9 وجود خواهد داشت، مي‌تواند نشان دهنده‌ نکاتي راجع به پيشرفت‌هاي احتمالي فناوري دوربين و امنيت اين گوشي باشد.
با جلب تمامي توجه‌ها در نيم سال دوم 2017 به سمت آيفون 10 اپل (و تا حدکمتري، آيفون 8)، بي‌شک سامسونگ مايل است که پاسخ خود را ارائه کند (و هرچه بيشتر از جنجال نوت 7 که به خاطر منفجر شدن باتري‌هايش 2 بار از بازار جمع شد، دور شود). حالا که فقط يک ماه از اين اعلاميه‌ي سامسونگ گذشته است، بي شک جزئيات بيشتري لو خواهد رفت.
مواردي که در آمده است، شامل مواردي هستند که ما به طور قطعي مي‌دانيم و چيزهايي که فقط در حد شايعه هستند.
شايعه: اين گوشي ممکن است اس 9 ناميده نشود.
آيفون ايکس، که به خاطر دهمين سالگرد اين دستگاه اين نام را دريافت کرد (X در سيستم عددگذاري رومي، برابر با عدد 10 است)، يک مشکل (و شايد يک فرصت) براي سامسونگ ايجاد کرد. اگر اين شرکت با ترتيب نام‌گذاري قبلي خود پيش رود، ريسک ايجاد يک حس پايين‌تر بودن براي مشتريان به وجود مي‌آيد: وقتي مي‌شود که آيفون 10 گرفت، چه کسي دلش مي‌خواهد گلکسي اس 9 را بگيرد؟ براساس گفته‌هاي فوربس، سامسونگ ممکن است با گلکسي X روند را دنبال کند. البته، هم‌چنين ممکن است با انتخاب گلکسي اس 11، يا نامي کاملا متفاوت، از اپل جلو بزند!
تاييد شده: اين گوشي در MWC در فوريه رونمايي مي‌شود.
براساس گزارشات ZDNet، ديجي کوه، رئيس بخش تلفن همراه سامسونگ، در CES در يک کنفرانس خبري با رسانه‌هاي کره، راجع به عرضه‌ي اين گوشي صحبت کرد. بعدا، اين شرکت تاييد کرد که گلکسي اس 9 قطعا در کنگره‌ي جهاني موبايل رونمايي خواهد شد، که امسال از 26 فوريه تا 1 مارس در بارسلونا برگزار خواهد شد.

شايعه: پيش‌فروش اين موبايل از 1 مارس شروع مي‌شود، و در 16 مارس تحويل داده مي‌شود.
اوان بلس، که معمولا اطلاعات قابل تاييدي را ارائه مي‌دهد، پيش‌بيني مي‌کند که سامسونگ در اولين روز MWC، يعني 26 فوريه اين گوشي را رونمايي خواهد کرد، پيش‌فروش از 1 مارس شروع مي‌شود و در 16 مارس هم موبايل‌ها تحويل داده مي‌شوند.
بر اساس گفته‌هاي يک مديرعامل سطح 3 يکي از قاب سازان معروف، برنامه‌ي فروش براي گلکسي اس 9 / اس 9 پلاس به اين شکل است:
رونمايي: 26/2
پيش‌فروش: 1/3
ارسال/عرضه: 16/3
– توييتر اوان بلس (Evleaks@)
شايعه: اين گوشي ممکن است اسکنر مجازي اثر انگشت داشته باشد.
يکي از برجسته‌ترين نکات CES، تلفن پروتوتايپ شرکت چيني ويو بود. خود دستگاه نام، قيمت يا تاريخ عرضه‌اي نداشت، اما دکمه‌ي هوم مجازي آن، که فقط موقعي نياز داريد ظاهر مي‌شود و سپس ناپديد مي‌شود، خيلي خوب کار مي‌کند و بي‌نظير است!
خب اين به سامسونگ چه ارتباطي دارد؟ ما هم‌چنان اميد داريم که اين اسکنر داخلي ويوو راه خود را به سوي گلکسي اس 9 پيدا کند، هرچند ما قبلا در دام اسکنرهاي داخلي افتاده‌ايم. مي‌دانيم، مي‌دانيم که اين يک اميد احتمالا واهي است، و ما احتمالا گلکسي اس 9 اي مي‌بينيم که جا در پاي A8 و A8 پلاس که جديدا عرضه شده‌اند مي‌گذارد و از اسکنرهاي اثرانگشت قرار گرفته در زير دوربين پشت استفاده مي‌کند.

شايعه: دو دوربين در پشت، يکي در جلو
همان‌طور که اولين بار در وب‌سايت غيررسمي SamMobile گزارش شد، يک کاربر سايت رديت عکسي پست کرد که بسيار شبيه جعبه‌ گلکسي اس 9 است (در صحت اين عکس هم‌چنان شک وجود دارد). در ميان خصوصيات ليست شده، صفحه‌ي کواد-اچ‌دي سوپر آمولد 5.8 اينچي، دو دوربين 12 مگاپيکسلي در پشت و يک دوربين 8 مگاپيکسلي در جلو آمده‌اند.
اين آب سردي روي شايعات قبلي مبتني بر اين بود که گلکسي S9 کاملا به سبک آيفون ايکس، با دو دوربين جلو عرضه خواهد شد. البته، ممکن است که مدل S9 Plus، بتواند دو دوربين جلو را در خود جاي دهد.

شايعه: اولين گوشي داراي پردازنده‌ اسنپدراگون 845
ما مي‌دانيم که پرچم‌دار بعدي، پردازنده‌ي خود سامسونگ، يعني Exynos 9 9810 را مورد استفاده قرار خواهد داد (حداقل در آسيا). با توجه به اين که اسنپ‌دراگون خود اولين بار در گلکسي اس 8 حضور پيدا کرد، احتمال زيادي وجود دارد که گلکسي اس 9 اولين گوشي‌اي باشد که با اسنپ‌دراگون 845 کار مي‌کند که مي‌تواند قابليت‌هاي زيادي را به علاوه‌ طول عمر باتري بهتر، امکان‌پذير سازد. با اين حال، فعلا فقط گوشي مي 7 (Mi 7) شيائومي به طور قطعي از پردازنده‌ي اسنپ‌دراگون 845 استفاده خواهد کرد.
شايعه: سامسونگ از شناسايي چهره‌ي منحصر به فرد خود استفاده خواهد کرد.
حتي قبل از آن‌که اپل سطح رقابت را با iPhone X بالا ببرد، سامسونگ به خاطر به اشتباه انداختن اسکنر عنبيه توسط هکرها با استفاده از يک عکس و لنز چشم، بايد پاسخي به منتقدان مي‌داد. Korea Herald گزارش داده است که سامسونگ در پي بهبود اين فناوري بوده است و آن را در 2018 يا 2019 در گوشي‌هاي ميان‌رده‌ خود به کار خواهد برد.
اگر عکس لو رفته از جعبه‌ گوشي واقعي باشد، سامسونگ بازهم گلکسي اس 9 را به اسکنر عنبيه مجهز کرده است – پروتکلي که به خودي خود ايمني پايين‌تري از تشخيص چهره‌ي اپل دارد. اما اسنپ‌دراگون 845 فناوري بررسي چهره‌ي سه بعدي استفاده شده توسط اپل را پشتيباني مي‌کند. و با وجود اين‌که فناوري تشخيص چهره‌ي اپل از 30هزار نقطه از نور مادون قرمز براي شناسايي چهره‌ شما استفاده مي‌کند، کوالکام مي‌تواند تا 50هزار نقطه را پشتيباني کند، و در تئوري به آن دقت بيشتري به نسبت اپل ارائه کند.

شايعه: گلکسي اس 9 توانايي ضبط ويديو با کيفيت فوق‌العاده بالا را خواهد داشت.
اسنپ‌دراگون به Galaxy S9، حداقل روي کاغذ، نسبت به گوشي‌هاي ديگر داراي دوربين‌هاي قوي، يک برتري بزرگ مي‌بخشد. علاوه بر اين‌که اين گوشي اولين گوشي داراي توانايي ضبط ويديويي 4K Ultra HD خواهد بود، کوالکام مي‌گويد که اين پردازنده عکاسي و فيلم‌برداري روشن‌تري را ميسر مي‌سازد، نويز را کاهش مي‌دهد و قراردادن ويديو‌هاي کوچک را در تصاوير ثابت ممکن مي‌سازد.
شايعه: گلکسي اس 9 ممکن است قابليت تاشدن را داشته باشد (اما احتمالا نخواهد داشت).
اين بحث براي مدتي نسبتا طولاني نقل محافل بوده است. در2016، سامسونگ يک حق اختراع براي يک گوشي قابل تاشدن ثبت کرد، و در همين سال بلومبرگ گزارش داد که اين شرکت در نظر دارد که دو مدل را با صفحات قابل تاشو عرضه کند. در اواخر سال گذشته‌ ميلادي، رئيس شاخه‌ موبايل سامسونگ بيان داشت که اين شرکت بعد از حل “بعضي مشکلات”، چنين‌ موبايلي را عرضه خواهد کرد.
از بعضي لحاظ‌ها، اين طراحي مشابه نيتندو3DS و يا ZTE Axon M است؛ يک دستگاه با دو صفحه نمايش که به چهار شکل مي‌تواند مشاهده شود و بعد از باز شدن يک صفحه‌ بزرگ 6.75 اينچي را تشکيل مي‌دهند. اما اين طراحي از صفحه‌هاي منحني لبه به لبه‌ي سامسونگ استفاده مي‌کنند، که اين به اين خطاي ديد که شما در زمان باز شدن گوشي به يک صفحه‌ي بزرگ يک‌پارچه نگاه مي‌کنيد، منجر مي‌شود. در نوامبر، وبسايت کره‌اي سامسونگ يک گوشي با شماره مدل SM-G888NO را ليست کرد که طبق شايعه‌ها مدل قابل تاشدن است. علي‌رغم اين شواهد، اين مورد را هم‌چنان بايد غيرمحتمل دانست.

عکسي که گفته مي‌شود مربوط به پنل پشتي گلکسي اس 9 است.
شايعه: اين گوشي شباهت زيادي به گلکسي اس 8 خواهد داشت.
با توجه به قاب‌هاي رو به افزايش S9 در آمازون در روزهاي گذشته، ما انتظار داريم که سامسونگ طرح اين گوشي را نهايي کرده باشد و ما در چند هفته‌ آينده، عکس‌هاي لو رفته‌ي بيشتري را ببينيم. صحبت‌ها حاکي از اين هستند که اين گوشي شباهت زيادي به گوشي قبل اين سري دارد و تصاويري که تا به اين‌جا ديديم، که بيشتر رندرها و موکاپ‌هاي طراحي شده توسط افراد آماتور و طرفداران هستند، اين را تاييد مي‌کنند. چند تصوير ظاهرا معتبري که وجود دارند، شامل يک تصوير که نشان‌دهنده‌ي يک پنل پشتي طراحي شده براي يک دوربين عمودي و اسکنر اثر انگشت است، حاکي از يکي طراحي نسبتا تکراري دارند.
شايعه: طول عمر فوق‌العاده‌ي باتري
طبق گزارش‌ BGR، گلکسي اس 9 و اس 9 پلاس احتمالا همانند گوشي‌هاي قبلي اين سري به ترتيب داراي باتري‌هاي 3000‌ و 3500 ميلي‌آمپري خواهند بود. با اين وجود، کوالکام بيان داشته است که پردازنده‌ي اسنپ‌دراگون 845 طول عمر 30 درصد بهتري ارائه خواهد داد که احتمالا اس 9 و اس 9 پلاس را از مرز 20 ساعت عبور دهند. اس 8 و اس 8 پلاس در تست‌هاي حدود 16 ساعت حفظ باتري داشتند و نوت 8 يک ساعت بيشتر باقي مي‌ماند.
شايعه: 512 گيگابايت حافظه‌ي داخلي
اين امکان وجود دارد که سامسونگ در رابطه با حافظه‌ي داخلي، سطح رقابت را به شکلي چشم‌گير بالا ببرد. گزارشي در مورد شروع توليد انبوه يک چيپ 512 گيگابايتي شده است که اين به گلکسي اس 9 هشت برابر بيشتر از گلکسي اس 8 حافظه‌ داخلي ارائه مي‌دهد.

خصوصيات درج شده روي تصوير لو رفته از جعبه‌ گوشي يک مدل 64 گيگابايتي را نشان مي‌دهد. اما اگر فرض کنيم که اين مدل 512 گيگابايتي وجود داشته باشد، تمامي رقيبان را کنار خواهد زد: جديدترين و قوي‌ترين آيفون‌ها 256 گيگابايت حافظه‌ي داخلي دارند و گوگل پيکسل 2 (XL) نسخه‌هاي 64 گيگابايتي و 128 گيگابايتي دارد. (شايان ذکر است که چيپ‌هاي سامسونگ خيلي وقت‌ها در گوشي‌هاي غير سامسونگ، شامل آيفون، وجود دارند.)
شايعه: ممکن است گلکسي اس 9 جک هدفون را حفظ کند.
جک هدفون 3.5 ميلي‌متري که قبل‌تر در همه‌جا ديده مي شد، تبديل به يک خصوصيت نادر و “قديمي” شده است که مي‌تواند گلکسي اس 9 را براي افرادي که هنوز هدفون‌هاي سيم‌دار خودشان را دور نينداخته‌اند، به گزينه‌هاي جذاب تبديل کند. اپل اين پورت را در آيفون 7 و 7 پلاس حذف کرد و بعد از آن ديگر مورد استفاده نداد و گوگل پيکسل 2، موتو Z، Essential Phone و ديگر گوشي‌هايي از اين روند پيروي کرده‌اند.
شايعه: ممکن است گلکسي اس 9 داراي راديو باشد.
با کمي راديوي FM قديمي به همراه جک هدفون موافقيد؟ Tom’s Guide گزارش داده است که Tagstation، سازنده‌ي اپ Next Radio، بيان داشته است که سامسونگ چيپ‌هاي راديوي FM را در بعضي گوشي‌هاي جديد فعال خواهد کرد. اين ظاهرا به شما اجازه مي‌دهد که روي گوشي خود بدون اتصال به اينترنت به راديو گوش دهيد.

شايعه‌: هزينه‌ي گلکسي اس 9 مي‌تواند خيلي بيشتر از نسل فعلي باشد.
فاکتورهاي زيادي وجود دارند که در قيمت گوشي نقش دارند. مدل پايه‌ي 1000 دلاري آيفون X اپل راه‌ را براي قيمت‌هاي 4 رقمي در آينده باز کرده است؛ و اگر همه‌ي موارد مربوط به پيشرفت‌هاي دوربين صادق باشند، به احتمال خيلي زياد قيمت گوشي‌ها افزايش خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی Moto G85 5G با قیمت تقریبا 300 یورو نیمه دوم سال جاری عرضه خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت موتورولا در سال گذشته گوشی هوشمند Moto G84 5G را وارد چندین بازار کرد، اکنون نیز قصد دارد گوشی جدیدی به نام Moto G85 5G را عرضه کند؛ این محصول با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت تقریباً ۳۰۰ یورو در نیمه دوم سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

هنوز اطلاعات کاملی در مورد گوشی Moto G85 5G منتشر نشده است، در حالی که مدل قبلی این گوشی، Moto G84 5G دارای یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی FHD+ pOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و میزان روشنایی ۱۳۰۰ نیت است، این محصول به تراشه Snapdragon 695 مجهز شده است و با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی همراه است، البته کاربران می‌توانند با استفاده از کارت حافظه microSD حافظه آن را تا یک ترابایت افزایش دهند.

یک دوربین دوگانه روی پنل پشتی پوشی Moto G84 5G تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی می‌‏شود، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر گوشی واقع شده است؛ انرژی مورد نیاز این گوشی با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر ویژگی‌های گوشی Moto G84 5G می‌توان به حسگر اثرانگشت پایین نمایشگر، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، میکروفون‌های دوگانه و اسپیکرهای استریو اشاره کرد، این محصول گواهی IP54 را نیز دریافت کرده است، بنابراین در برابر آب مقاوم است.

کد خبر 750968

دیگر خبرها

  • مقایسه گوشی‌های شیائومی 14 و S24 سامسونگ + قیمت و مشخصات
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت ارزان‌ترین گوشی هوشمند
  • بزرگان استان قزوین اجازه شایعه سازی برای مدیران را ندهند
  • هوش مصنوعی عمر باتری سامسونگ گلکسی S25 را افزایش می‌دهد
  • رقابت جدید غول ها در قیمت تلویزیون
  • آیفون ۱۵پرومکس، پرفروش‌ترین گوشی جهان شد
  • قیمت گوشی سامسونگ a54 امروز (۱۸ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a54 Samsung
  • هوش مصنوعی عمر باتری گوشی گلکسیS۲۵ را بیشتر می‌کند
  • سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی + سایت فروش، قیمت و زمان ثبت نام اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود