Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ساري – ايرنا – نبود فضايي براي استقرار کارگران ساختماني ، نداشتن امنيت شغلي و نگراني آينده کاري و زندگي ، از جمله مسائلي است که بيش از 70 هزار کارگر ساختماني مازندران از آن رنج مي برند .

کارگران ساختماني و مسئولان حوزه کارگري مازندران که فعاليت در اين حرفه را سخت و همراه با مخاطرات جسمي و جاني مي دانند ،رفع اين مسائل و پايان دادن به دغدغه هاي آنان را لازم و ضروري دانستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنان مي گويند : کارگران ساختماني که براي بدست آوردن لقمه اي نان ، با انجام کار روزمزدي تن به خطرات در مسير کار مي دهند نبايد براي آينده شغلي شان و زندگي خود و خانواده ، دغدغه داشته باشند .
حسن احمدي که خود را سختي کشيده شغل کارگري ساختمان مي داند به خبرنگار ايرنا گفت : انجام کارآنهم در بلندي و ارتفاع همواره ، من و همکارانم را تهديد مي کند .
وي افزود : در اين وضعيت خطرآفرين کار و فعاليت ، بروز هر گونه حادثه از جمله پرت شدن از ساختمان و سقوط بالابر برايمان دور از انتظار نيست .
احمدي ، کارگر ساختماني که در قائمشهر کار مي کند ، ادامه داد : حادثه براي يک کارگر ساختماني مساوي با به خطر افتادن آينده خود و خانواده اش است .
وي بيمه نبودن و يا عدم پرداخت بيمه از کارافتادگي به کارگران ساختماني سانحه ديده را مشکل هميشگي اين قشر اعلام کرد و گفت : با وجود فشار و سختي کار ، قرار نگرفتن زير چتر بيمه خواسته و پيگيري هميشگي اين قشر است .
نادر رضايي به حادثه سقوط بالابر بر روي دوست و همکارش اشاره کرد و گفت : برغم سالها فعاليت دوستم در اين شغل اما وي زير پوشش بيمه نبود .
وي افزود : بيمه نبودنش باعث شد تا پس از فوتش ، زن و 2 فرزندش بدون مستمري بمانند .
اين کارگر ساختماني ساروي که بوجود آمدن اين مسائل را به نوعي ناحقي و اجحاف براي زحمتکشان اين عرصه مي داند پيگيري براي پوشش بيمه تمام کارگران ساختماني را خواستار شد .
وي همچنين نبود فضايي براي حضور و استقرار کارگران ساختماني را يکي ديگر از مشکلات اين قشر برشمرد و ادامه داد : هم اکنون کارگران ساعتها با بيل و کلنگ دور ميادين شهرها مي ايستند تا فرصت شغلي برايشان پيش آيد .
رضايي از مسئولان خواست تا با ايجاد مکان هاي ثابت استقرار کارگران ساختماني در شهرها به آن شخصيت و هويت کاري بدهند تا از اين وضعيت خلاصي يابند .
*** قرار داشتن 22 هزار کارگر ساختماني مازندران در ليست انتظار بيمه
رئيس انجمن صنفي کارگران ساختماني مازندران گفت : بيش از 70 هزار کارگر ساختماني دراين انجمن صنفي عضو هستند .
سيد هادي ساداتي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : براساس قانون ، بيمه کارگران ساختماني پس از عضويت در انجمن صنفي کارگران ساختماني و طي کردن دوره آموزشي و اخذ گواهينامه از اداره کل فني و حرفه اي مازندران انجام مي گيرد .
وي ادامه داد : با توجه به حضور و فعاليت کارگران ساختماني غير بومي با اختصاص 20 هزار نفر سهميه براي اين افراد ، تعدادي از کارگران بومي مازندران هنوز زير پوشش چتر بيمه قرار نگرفته اند .
رئيس انجمن صنفي کارگران ساختماني مازندران گفت : 22 هزار کارگر ساختماني بومي استان مازندران در ليست انتظار اعلام سهميه براي برخورداري از اين نوع بيمه هستند .
وي راي زني و درخواست سهميه از استان هاي همجوار براي زير پوشش بيمه قرار گرفتن تمامي کارگران ساختماني مازندران را اقدامي براي رفع دغدغه اين قشر عنوان کرد .
ساداتي گفت : براي اين منظور اخيرا 3 هزار سهميه بيمه کارگران ساختماني يکي از استان هاي همجوار براي مازندران در خواست شد تا با اختصاص اين سهيمه ، کارگران جا مانده از اين نوع خدمات برخوردار شوند .
رئيس انجمن صنفي کارگران ساختماني استان مازندران گفت اين در حاليست کارگران ساختماني جز اقشاري هستند که دچار سوانح و حوادث حين کار مي شوند و مي بايست از طريق اين مجموعه ها از بيمه برخودار باشند تا بتوانند مشکلات خويش را حل بکنند .
پزشکي قانوني استان مازندران در گزارشي از افزايش 22 درصدي مرگ و مير ناشي از حوادث حين کار در 6 ماهه نخست امسال خبرداد .
در اين گزارش آمده است در اين مدت 56 نفر براثر حوادث حين کار در استان مازندران جان خود را از دست دادند که سقوط از بلندي بيشترين تعداد فوتي ها را تشکيل مي دهد .
*** عدم همکاري شهرداري ، سنگ جلوي پا براي ايجاد فضا استقرار کارگران ساختماني
دبير اجرايي خانه کارگر مازندران با اشاره به اينکه جمع زيادي از کارگران استان را کارگران ساختماني تشکيل مي دهند ، گفت : اما بخاطر وجود مسائل و مشکلاتي اين کارگران همواره با مشکلات مواجه هستند .
نصرالله دريابيگي افزود : اجراي بيمه کارگران ساختماني اقدامي طلايي دولت براي کم کردن دغدغه اين قشر به شمار مي رود اما در مسير اجرا همچون ديگر بيمه هاي يارانه دار به بيراهه رفت و برخي افراد غير کارگر نيز بيمه شدند .
وي که مجريان قانوان را از جمله مجموعه هاي دخيل در به انحراف کشيدن مسير اين نوع بيمه معرفي کرد ، ادامه داد : مراجعه تعداد زيادي از افراد براي برخورداري از اين نوع بيمه به سازمان تامين اجتماعي باعث شد تا کارگران واقعي به حق و حقوق خود نرسند .
دريابيگي به پيگيري براي ايجاد فضا براي استقرار کارگران ساختماني در شهرها اشاره کرد و افزود : در حال حاضر اين افراد بدون سرپناه در گوشه و کنار ميادين شهرها مي ايستند .
وي گفت : نبود اين فضا باعث شده تا افراد براي بکارگيري کارگران ساختماني نيز با مشکل مواجه شوند که براي يافتن کارگر ميادين شهرها را بايد جستجو بکنند .
دبير اجرايي خانه کارگر مازندران از شهرداري ها به عنوان مجموعه اي که مي تواند اين فضا را تعبيه و در اختيار اين کارگران قرار بدهد ، نام برد و افزود : خانه کارگر به همراه انجمن صنفي کارگران ساختماني براي محقق شدن اين مهم پيگيري هايي را انجام داده است .
وي اميدوار است که شهرداري ها براي اين منظور همراهي لازم را داشته باشند تا اين مشکل بيش از 70 هزار کارگر ساختماني مازندران رفع شود .
*** بيمه بيش از 50 هزار کارگر ساختماني مازندران
مدير کل تامين اجتماعي استان مازندران گفت : تا قبل از سال 1392،کارگران ساختماني در استان که برخوردار از اين نوع بيمه شدند 15 هزار نفر بود .
سيد علي اصغر محمودي با اشاره به افزايش تعداد بيمه کارگران ساختماني مازندران در سال هاي اخير ، افزود : اين در حاليست از سال 1392 تاکنون 48 هزار کارگر ساختماني بيمه شدند .
وي ادامه داد : با توجه به حضور و فعاليت کارگران غير بومي در مازندران و برخوردار شدن اين افراد از سهميه بيمه مازندران ، هنوز تمامي کارگران بومي استان بيمه نشدند .
مدير کل تامين اجتماعي مازندران زير پوشش قرار گرفتن تمامي اين کارگران نياز به تخصيص سهميه بيمه از سوي سازمان مرکزي تامين اجتماعي و دستور براي بيمه کارگران است .
اجراي قانون بيمه کارگران ساختماني در کشور که از سال 89 آغاز شد و کارگر ساختماني زير پوشش بيمه هم با دريافت کارت مهارت فني از سازمان فني و حرفه اي در يکي از شاخه هاي مشاغل ساختماني و ارائه آن به شعب تامين اجتماعي و پرداخت حق بيمه هفت درصدي سهم خويش ، مي تواند مشمول خدمات بيمه اي شود .
قبل از اين مصوبه ، کارگران ساختماني تحت پوشش قانون بيمه اجباري مصوب سال 52 بودند و تامين اجتماعي آنان را به ازاي حق بيمه اي که از کارفرمايان دريافت مي کرد ، در برابر حوادث ناشي از کار تحت پوشش حمايت هاي درماني و بيمه اي قرار مي داد ، ولي مزايائي مانند بازنشستگي شامل حال آنان نمي شد.
آرماتوربند ، اسکلت ساز ، لوله کش و نصاب وسايل بهداشتي ، نقشه بردار ، در و پنجره ساز پروفيل ، بتن ساز و بتن ريز ، بناي سفت کار ، عايق کار رطوبتي و آسفالت کار ابنيه ، گچ کار ، سنگ کار ، قالب بند و کفراژبند ، لوله کش گاز خانگي و تجاري ، نگهداري بتن ، کاشي کار ، برق کار و نقاش ساختمان برابر اين قانون کارگران ساختماني به شمار مي روند .
خبرنگار : فاطمه قنبري قاديکلايي ** انتشاردهنده : محسن حسن نيا
2096/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امروز به مناسبت هفته کارو کارگر در مراسمی از ۱۴ کارگر و ۵ نماینده‌ گروهکار  و ۲ واحد صنفی قدردانی شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود / ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه این کارگران نیاز است + فیلم
  • بابایی کارنامی : درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود + فیلم
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود