Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير امور خارجه آمريکا، حمايت واشنگتن از ترکيه براي ايجاد يک نوار امنيتي به عمق 30 کيلومتر توسط آنکارا در داخل عفرين واقع در شمال سوريه را تاييد کرد.
العالم- ترکيه
اين عمليات در منطقه عفرين واقع در شمال غرب سوريه در جريان است و به بهانه هدف گيري گروه‌هاي مسلح کرد مستقر در اين منطقه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوي ديگر، بنعالي ييلديريم، نخست وزير ترکيه روز چهارشنبه در ديدار با همتاي نيجري خود در آنکارا گفت: عمليات شاخه زيتون همانطور که برنامه‌ريزي شده ادامه مي‌يابد و تاکنون 214 هدف تشکلات تروريستي منهدم شده است. وي افزود: مبارزه ترکيه با انواع تروريسم به طور بي‌امان ادامه مي‌يابد.
نخست وزير ترکيه افزود، عمليات مذکور با هدف تحقق تماميت ارضي سوريه و نابودي تروريست‌ها در منطقه و رفع ظلم از عرب و کرد و ترکمان‌هاي منطقه است.
اين عمليات از 20 ژانويه پس از آنکه آمريکا اعلام کرد از نيروي مرزي با 30 هزار تن در سوريه حمايت مي‌کند، آغاز شد.
به گفته آنها، اين نيروها عمدتا متشکل از گروه‌هاي اکثرا کرد شامل يگان‌هاي مدافع خلق و نيروهاي دموکراتيک سوريه مي‌شد.
در حالي که آمريکا اين گروه‌ها را متحدان حياتي در مبارزه عليه داعش مي‌داند ترکيه آنها را وابسته به حزب کارگران کردستان مي‌داند که از سوي ترکيه، ايالات متحده آمريکا و اتحاديه اروپا به عنوان سازمان تروريستي شناخته مي‌شود.
ايالت متحده از زمان آغاز عمليات "شاخه زيتون" لحن سازش جويانه‌اي را با ترکيه در پيش گرفته است و از جمله تيلرسون و وزارت خارجه آمريکا مکررا خواستار کاهش تنش‌ها و تمرکز بر مبارزه عليه داعش مي‌شوند.
به گزارش روزنامه جمهوريت، وزير امور خارجه ترکيه سه‌شنبه طي نشستي در فرانسه درباره وعده تيلرسون درمورد حمايت آمريکا براي ايجاد يک منطقه امن صحبت کرد. ايجاد يک منطقه حائل در مرز ترکيه سوريه همواره هدف مهمي براي ترکيه بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • «اسکله شناور غزه» ظاهر انسانی و باطن نظامی
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا