Web Analytics Made Easy - Statcounter


روز پنج‌شنبه سهام آسیایی، نزدیک به بالاترین مقادیر رکوردی خود باقی ماندند؛ اما نگرانی‌ها از مواضع محافظه‌کارانه دولت ترامپ، بر بازارهای مالی سایه انداخت.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، سهام آسیایی نزدیک به بالاترین مقادیر رکوردی خود باقی ماندند؛ اما نگرانی‌ها از مواضع محافظه‌کارانه دولت ترامپ، بر بازارهای مالی سایه انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازارهای ارز هم، پس از این که استون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، به دلار ارزان‌تر خوش‌آمد گفت، دلار با لغزش روبرو شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسیه در خارج ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، پس از این که برای نهمین جلسه متوالی رکورد زنی کرد، امروز را بدون تغییر سپری نمود.

نیکی ژاپن از افت دلار در برابر ین، آسیب دید و ۰.۹ درصد افت کرد.

گسترده ترین شاخص بازارهای جهانیِ ام‌اس‌سی‌آی، این ماه سود خود را به ۶.۵ درصد رساند. این شاخص امسال، فقط دو روز افت کرده است که دلیل آن، امید به ادامه رشد اقتصاد جهان و سود قدرتمند شرکت‌ها است.

بر اساس نتایج نظرسنجی رویترز از ۵۰۰ اقتصاددان، انتظار می‌رود اقتصاد جهانی با بالاترین سرعت خود از ۲۰۱۰ تا کنون، در حال رشد باشد.

هرچند این حس‌ و حال رو به رشد، پس از تصمیم رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، برای وضع تعرفه‌های سنگین بر واردات ماشین لباس‌شویی و پنل‌های خورشیدی، در تقابل با ترس‌ها و نگرانی‌ها از محافظه‌کاری قرار گرفته است.

وزیر تجارت آمریکا، ویلبور راس، که در اجلاس اقتصادی جهان در داووس شرکت کرده است، به اقداماتی بر علیه چین اشاره کرد و گفت که مقامات تجاری آمریکا، در حال تحقیق بر روی آن هستند که آیا پرونده‌ای بر علیه تخلفات چین در ارتباط با مالکیت معنوی وجود دارد یا خیر.

ترامپ هم قرار است روز پنج‌شنبه در داووس سخنرانی کند.

همچنین روز چهارشنبه منوچین، در شهر آلپاین سوییس در بیانیه‌ای که فاصله زیادی با سیاست ارزی سنتی آمریکا داشت، گفت: واضح است که دلار ضعیف‌تر، برای ما خوب است؛ چرا که بر تجارت و ایجاد فرصت‌ها تاثیر می‌گذارد.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان به پایین‌ترین میزان ۳ ساله خود سقوط کرد و به رقم ۸۸.۹۴۶ رسید.

نرخ دلار به ۱۰۸.۹۲ ین در برابر هر دلار رسید که پایین‌ترین میزان آن از اواسط سپتامبر است.

یورو پیش از جلسه سیاست‌گذاری امروز بانک مرکزی، اروپا رشد کرد و به ۱.۲۴۳۹ دلار در برابر هر یورو رسید که سطحی است که از دسامبر ۲۰۱۴ تا کنون دیده نشده بود.

طلا جهش کرد و با عبور از رکورد ماه سپتامبر، قیمت خود را به ۱۳۶۳.۲ دلار برای هر اونس رساند که بالاترین سطح آن در ۱ و نیم سال گذشته است. اگر طلا بتواند از رکورد جولای ۲۰۱۶ خود که برابر ۱۳۷۵ دلار است هم عبور کند به بالاترین میزان ۴ ساله خود خواهد رسید.

true برچسب ها : بازار سهام بورس دلار true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

به گزارش خبرنگار مهر، در معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۵۸۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۶۳۲ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۹۸۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۸۰۱ تومان رسیده است.

اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۱۴۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۳۳۶ تومان است.

کد خبر 6098114 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار امروز چند شد؟
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت