Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -

به گزارش ایران اکونومیست؛ مشاور رییس جمهور در یک برنامه تلویزیونی فرضیه قاچاق از مناطق آزاد را از اساس غلط دانست و گفت: قاچاق برای مناطق آزاد یک زهر است و اولین ضرر کننده از این موضوع خود مناطق آزاد است. مناطق آزاد دروازه قاچاق نیستند. 

مرتضی بانک در ارزیابی خود از عملکرد مناطق آزاد گفت: با توجه به شرایط حاکم و اعتبارات مناطق آزاد که زمانی آغاز به کار کرده اند هیچ زیرساختی نداشته اند، می توان نمره ۱۵ به بالا به عملکرد مناطق آزاد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در پاسخ به سئوال مجری برنامه که مناطق آزاد تا چه میزان به اهداف خود نزدیک شده اند گفت: تسهیل در توسعه و عمران، صادرات و سرمایه گذاری، مبادلات کالا و تجارت و سرمایه گذاری خارجی از مهم ترین اهداف اولیه مناطق آزاد بوده اند. قانون مناطق آزاد مترقی و قوی است و قانونگذار به خوبی به آن توجه کرده است. 

بانک همچنین درباره عملکرد فعلی مناطق آزاد گفت: در حال حاضر مناطق آزاد از یک پیکره یکسان و همگون در اقتصاد کشور بهره می برند. این مناطق تا حدودی توانسته اند به بخش مهمی از اهداف خود دست یابند. 

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد در ادامه افزود: رعایت نسبت اعتبارات عمرانی و جاری یکی از موفقیت های مناطق آزاد بوده است؛ به طوریکه ۷۰ درصد اعتبارات صرف پروژه های عمرانی و ۳۰ درصد صرف هزینه های جاری شده است. 

وی درباره اشتغالزایی مناطق آزاد نیز توضیح داد: تقریبا در چهار سال گذشته حدود ۷۶ هزار نفر در مناطق آزاد مشغول به کار شده اند. در حال حاضر ۱۸۰ هراز نفر در مناطق ویژه اقتصادی مشغول به کار هستند. 

مدیرعامل سازمان مناطق آزاد در ادامه با بیان این که صادرات از مناطق آزاد در سال جاری به یک میلیارد دلار خواهد رسید افزود: تاکنون در مناطق آزاد ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی انجام و ۳۵ هزار میلیارد تومان نیز مجوز جدید صادر شده است.  

بانک با بیان این که مناطق آزاد جدید با رعایت محدویت در مساحت تعریف شده اند افزود: درباره ایجاد مناطق آزاد جدید با مجلس در تفاهم هستیم. یکی از مهم ترین موارد مناطق آزاد جدید، وجود زیرساخت های لازم است که با پیگیری های هر دو نهاد مناطق آزاد و مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است. 

مشاور رییس جمهور مهم ترین اقدام در زمان کوتاه مدیریت جدید در مناطق آزاد را اعمال پنجره واحد گمرکی در مناطق آزاد دانست که در ارس و اروند عملیاتی شده و در بقیه مناطق نیز تا پایان سال انجام می شود که بر اساس آن همه موارد ورودی و خروجی به منطقه ثبت می شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۰۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

حمیرا ریگی  اظهار داشت: در حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقه آزاد چابهار در حوزه عمران و زیربنایی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، عنوان برتر را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: این موفقیت در حالی به دست آمد که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، شاخص‌های مختلفی از جمله عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، فناوری اطلاعات و منابع انسانی را برای ارزیابی عملکرد مناطق آزاد در نظر گرفته بود.

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: منطقه آزاد چابهار با عملکرد درخشان خود در حوزه عمرانی و زیربنایی توانست عنوان برتر را در این حوزه کسب کند.

ریگی ادامه داد: این دستاورد مهم نشان دهنده تلاش‌ها و تعهدات سازمان منطقه آزاد چابهار برای توسعه و آبادانی این منطقه است. بدون شک، کسب این رتبه انگیزه مضاعفی برای ادامه فعالیت‌ها و برنامه ریزی های آینده در راستای توسعه هرچه بیشتر منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند